• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #819403  by Ufouria
 
Ja fyyy, just den skärmen gör att man nästan avstår från att spela det igen. 20 ggr svårare än alla andra partier. Såg dock inte alls så frustrerande ut som det är när han spelade det.
 #819413  by segasonic
 
Är det ni eller skärmen som suger? :P
 #819651  by toffe-86
 
Någon som klarat mission 4 på to the earth?
Ger upp snart....kommer 20 sek in på det uppdraget.
Känner mig kass på det här jävla spelet...jag som är så grym på Duck Hunt :-k eller....
Är hitboxen sjukligt liten i detta spelet är min fråga?
Kan det vara inställningarna i ljusstyrka som gör att jag inte träffar vissa föremål lika enkelt?
Eller borde jag uppgradera mig från min 14 tummare till en riktigt stor jävla tjockistv :lol:
 #821872  by Ufouria
 
Spelade precis igenom Pro-Am II för typ sjuttioelfte gången. Tradition att köra igenom det minst en gång per år. Får en adrenalinkick när jag spelar det och slutar ibland att andas :lol: Älskar farten i det spelet. Dock känns det lite orättvist då man själv kan, och blir, nedskjuten av flygplanen som kommer medan de andra tre bilarna verkar immuna mot de skotten :x
 #822943  by WERY
 
I helgen som var varvade jag 20 spel på GÅS;

Astyanax
Abadox
Adventures of Bayou Billy
Batman 2: Return of the Joker
Contra
Super C
Contra Force
Double Dragon
Double Dragon 2: The Revenge
Double Dragon 3: The Sacred Stones
Kung Fu
Super Mario Bros 1
Metal Storm
Roller Games
S.C.A.T
The Goonies
Rygar
Gyromite
Street Fighter 2010: The Final Fight
Fire Fly (VCS)
Last edited by WERY on 23 Sep 2017, 22:23, edited 1 time in total.
 #823020  by Ashaman
 
Det var en fin helg Wery! Jag är inte lika hardcore som Wery men spelade iaf igenom följande:
Gun.Smoke
Batman
Little Samson
Tale Spin
Chip n Dale
SMB3

Kanske nåt till till nes. Samt Wild Guns och Pocky & Rocky till Snes :)
 #823038  by Lirod
 
TaleSpin, coolt! Jag hade det som liten men klarade det aldrig. Hur är de sista banorna i spelet?
 #823054  by Ashaman
 
Sätt dig med det så klarar du det! Leta rätt på alla bonusbanor bara och se till att uppgradera skeppet med fler skott och sen mer hälsa, så klarar du det nog!

Jag vet inte hur jag ska beskriva sista banorna, gruvan, djungeln och sen "skybase" eller vad det kan vara. Ett bra spel i mitt tycke! Typiskt capcom! :love:

Jag har kvar mitt barndomsex faktiskt :) fult, men det är kvar. Kom till näst sista bossen back in the days.
 #824801  by Pawhlen
 
Mega Man 4 och 5 äntligen avklarade, det sistnämnda lär jag förmodligen inte spela igen, trodde inte något spel kunde frambringa lika mycket frustration hos mig som Snake Rattle and Roll gjorde men det gick tydligen.

Proto Mans slott och bossar.... :arg: :arg:
 #824811  by Ufouria
 
Pawhlen: Mega Man 4 kan jag förstå att du tyckte var frustrerande! Jag hatade spelet första gången jag spelade det för det var så taskigt. Det var mycket trial and error, t ex när man slängde sig ner i något hål så var man tvungen att ha spelat det tidigare för att veta vart man skulle placera sig för att inte direkt ramla ner på en tagg. Jag tror dock jag gillade MM 5 redan vid första ögonkastet - roliga banor och inte så elakt som 4:an. Jag gillar dock båda spelen nu efter att ha spelat de flera ggr. MM 3 tycker jag dock fortfarande är tråkigt på alla sätt och vis.

Robowarrior är ju underbart! Lite som meditation att gå runt och bomba sig fram. Har inget minne av att bomberna tog slut, däremot lyktorna (som lyser upp hela banan och som behövs mot slutet) tyckte jag lös med sin frånvaro. De fick man verkligen hamstra på och se till att inte dö för att då förlorar man hälften av sina tillgångar.
 #824922  by Ufouria
 
Level-bossarna ser väl också i princip identiska ut.

Edit: Jag kan verkligen inte se någon skillnad. De ser identiska ut!
Vid 15.14 såg jag något annorlunda iofs.
  • 1
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 227

Instagram #sndb.se