• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #12782  by Gixen
 
Castlevania, på fyllan för ett tag sedan....
Polarna tyckte inte jag var så social så de satte sig i köket och söp istället.... :lol:

 #12784  by Bonomaul
 
Gixen wrote:Polarna tyckte inte jag var så social så de satte sig i köket och söp istället.... :lol:
Tss.. låter som om det var dom som var osociala ju.

 #12963  by jalla
 
Bayou Billy :) Nice spel, mycket varation, fighting, driving, shooting, spelet har allt! :D

 #12978  by Link
 
Klarade precis Chip n Dale! Kanske inte det svåraste spelet med grymt kul! :D

 #12980  by Azox
 
Klarade Mega Man 2 häromdagen :D

 #13092  by Frezy_man
 
Klarade little samson i söndags. Första gången framför mitt PAL NES på väldigt länge. Enkelt spel måste jag säga. Det var andra gången jag klarade spelet, ska försöka mig på att lära mig alla olika vägar man kan ta någon dag. Vill ha amerikanska versionen men den är så satans ovanlig. Den gången amerikanska little samson dyker upp på tradden så lär mitt hjärta stanna. Har bara sett ett ex. på ebay för 150 dollar.

 #13108  by Tawny
 
Lakanman wrote: Måste man inte typ varva det 50 ggr?.. Så får man slåss imot bruden istället?
är det så? coolt..

 #13110  by Kreese
 
Tror det är ett gammalt rykte bara... Har ju dock inte testat, man kanske borde köra genom det 50 ggr nån gång bara för att motbevisa... Ska fan göra det tror jag! :) På emulator dock, orkar nog inte spela genom på raken... :lol:

 #13116  by Lakanman
 
Kreese wrote:Tror det är ett gammalt rykte bara... Har ju dock inte testat, man kanske borde köra genom det 50 ggr nån gång bara för att motbevisa... Ska fan göra det tror jag! :) På emulator dock, orkar nog inte spela genom på raken... :lol:
Jag tänkte göra det.. Klarade det några på emulator sen sket jag i det.



The Myth? That if you beat/win Kung-Fu 50 times, you will fight Sylvia! [Yes, that's right, fight the very girl you are out to save.]

Is it true?: Nope.

Reasons/Proof?: At the moment, I've finished beating the game for a 53rd consecutive time, without losing a single life. Now the Myth doesn't indicate whether it must be done on Game A or B, not that this should really matter, since every other like trick can be done on either/or.

http://www.twingalaxies.com/index.aspx?c=27&id=958


Rätt coolt att det är så stor rykte. För jag hörde ju detta när jag var liten och hade Nintendo. Och det ryktet finns utomlands med :)

 #13130  by Kreese
 
Ok då slutar jag att spela nu då... Klarade det en gång i alla fall... (Kan spela genom hela spelet flera varv utan att förlora nått liv men nu orkade jag inte mer).

Tackar du har just sparat några timmar av mitt liv! :)
 #13200  by Tawny
 
som råttan i pizzan :)

kan det möjligen vara det första som handlar om nes? kanske borde maila den där af klintberg :)

 #13930  by Gixen
 
Blev lite Kid Icarus på förfesten igår. Så jag var tvungen att spela igenom det ett par ggr när jag vaknade idag...
Blev dock lite sur när jag efter två varv beslutade mig för att sluta. Skrev ned koden (1-1, varv 3), men när jag testade den så var det som att börja om från början...... :?
Hade ju inte kvar nå´nting av det jag samlat på mig....

Aja.....nu ska jag lira Zelda:TP :)

 #13934  by Azox
 
Kreese wrote:Ok då slutar jag att spela nu då... Klarade det en gång i alla fall... (Kan spela genom hela spelet flera varv utan att förlora nått liv men nu orkade jag inte mer).

Tackar du har just sparat några timmar av mitt liv! :)
Haha de kasnke beror på vilket regions format det är för konstigt nog har jag oxo hört det från annat håll.
 #13935  by nes_nerd_no_1
 
Tawny wrote:som råttan i pizzan :)

kan det möjligen vara det första som handlar om nes? kanske borde maila den där af klintberg :)
Hehehe... nästan så att man skulle skapa en tråd ang. "myter" om NES!

 #13947  by Azox
 
Ja varför inte har du några bra myter som är lösta/olösta så head on. :)

 #13951  by nes_nerd_no_1
 
Ok! Som den där hemliga världen i Metroid!
Existerar den, eller är det bara en myt????

 #13953  by Azox
 
Skapa en ny tråd vet ja! :D

 #13956  by nes_nerd_no_1
 
Orka :P :roll:

 #13959  by Azox
 
Tycker iaf att deet skule vara ganska smart å skapa en sådan tråd, intressant läsning ju. :roll:

 #13990  by WERY
 
Azox har ju en poäng där. Myter eller som en annan sa, kult-fakta. Ja en tråd där man diskuterar detta. Det finns många myter/Kultfakta som att det ska gå att skjuta hunden i Duck Hunt så den dör och när den gör det så blir man game over. Inget jag lyckats med. I SMB-world lär det finnas många mysterier men de flesta har jag knäckt.

Obs lite oof topic där, senaste spel varvades på snes, Batman and Robin utan fusk

 #14059  by Frezy_man
 
Jag tog mig igenom Ninja gaiden 3. Det var inte en enkel utmaning då man bara har 5 continues. Grymmt spel dessutom. Har hela trilogin komplett och har varvat allihopa (stolt och lycklig). Riktigt bra serie. Jag älskar den verkligen. 3:an är mycket svårt för någon som ska spela igenom det första gången. Lirade igenom det på emulatorn med savestated några gånger och det underlättade när jag skulle varva det på ett NES.

 #14247  by likeguitars
 
Adventures In The Magic Kingdom. Fanken! Jag tyckte det spelet var ap-svårt när jag var liten så jag bullade upp framför nintendot för att spendera lång tid för att klara det. Efter 30min så var saken biff.

 #14258  by Frezy_man
 
vilken spel kväll / natt det blev igår. Klarade följande spel

Mega man 1 - Första gången
Mega man 6 - Första gången på väldigt länge
Ninja gaiden - Andra eller tredje gången. Fortfarande ett mycket svårt spel
Super C - varvades 10 gånger då jag försöker klå det utan att dö... Är nära nu.

 #14259  by Lakanman
 
Frezy_man wrote:vilken spel kväll / natt det blev igår. Klarade följande spel

Mega man 1 - Första gången
Mega man 6 - Första gången på väldigt länge
Ninja gaiden - Andra eller tredje gången. Fortfarande ett mycket svårt spel
Super C - varvades 10 gånger då jag försöker klå det utan att dö... Är nära nu.
Super C där.. Körde du klart det fast du dog?

 #14265  by Tawny
 
golf :D

 #14267  by Bonomaul
 
Frezy_man wrote:yepp. Hela tiden. Om det inte är extremt långt till nästa "S" (spread).
Rätt uselt egentligen att det i stort sett är det enda vapnet som är värt att ha.
Brukar ju oftast vara lite mindre skillnader mellan vapnen, samt att de har lite olika egenskaper som passar i olika stadium av spelet, men inte här inte...

 #14377  by nes_nerd_no_1
 
Klarade Mr. Gimmick (igen).
Den här gången dog jag bara 2 gånger! :)
Ska bli riktigt duktig på det spelet någon dag :roll:

 #14469  by Ufouria
 
Det sista spelet jag klarade var Kid Icarus.
Jag minns att jag hyrde det spelet en helg som barn och att jag var sjuk då (hög feber eller något liknande). Jag tror inte att jag klarade spelet då. Man får väll skylla på att man inte var riktigt i toppform, feberyra. :wink:

 #14516  by jalla
 
Kid Icarus här också, för nårra dar sen :) Första gång jag har klarat det faktisk, tror jag isåfall hehe. Möjligt jag klarade när jag var liten med cheat codes till sista bana.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 227

Instagram #sndb.se