• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #6027  by nes_nerd_no_1
 
Verkligen! Fick ledigt från jobbet idag så jag har suttit ett par timmar med Mr. G.
Hittade oxå alla skatter fram till den där helvetes-bossen du nämnde ovan. Det som är irriterande är att om man får game over så försvinner alla skatter man har samlat ihop och man kan lika gärna starta om spelet från början :(

 #6105  by nes_nerd_no_1
 
JAAA!! Äntligen! Nu har jag klarat Mr. G med alla skatter funna!
Det som gjorde det hela så satans svårt var att man var tvungen att fixa allt på ett continue.
Slutbossen klarade jag på andra försöket när jag väl kom dit.
Svåraste skatten att finna var helt klart nr. 2. De andra var väldigt enkla i jämförelse med den!
Grymt kul var det, men spelet hade gärna fått varit dubbelt så långt.
Eller en uppföljare hade väl Sunsoft kunnat krysta fram iaf...

 #6106  by Lakanman
 
Hmm nummer 2.. vad är det för bana?

 #6107  by nes_nerd_no_1
 
Piratskeppet. När man ska putta på en kanon, och sedan hoppa på en kanonkula precis i rätt tid. Kommer du ihåg?

 #6108  by Lakanman
 
nes_nerd_no_1 wrote:Piratskeppet. När man ska putta på en kanon, och sedan hoppa på en kanonkula precis i rätt tid. Kommer du ihåg?
Jepps jag satt och räknade där. Missade ett x antal ggr och landa i vattnet :(..

Den där banan man ska dra av en stjärna och hoppa upp. Jag lyckades på första där. Annrs ramlar man ju ner. KAn man försöka fler ggr där?

 #6311  by Lakanman
 
Chip n Dale 2

Image

 #6468  by Lakanman
 
Gimmick utan skatterna.

nes_nerd_no_1: Tror det är bana 4 när man ska ta skatten när man hoppar upp till höger genom att dra av en stjärna sen upp där. Misslyckas man på första försöket får man alltså ta reset och köra om spelet på nytt? För om man dödar sig där nere så börjar man där nere igen. Så kan det ju inte vara.


Bucky o Hare.

 #6472  by nes_nerd_no_1
 
Lakanman wrote:Gimmick utan skatterna.

nes_nerd_no_1: Tror det är bana 4 när man ska ta skatten när man hoppar upp till höger genom att dra av en stjärna sen upp där. Misslyckas man på första försöket får man alltså ta reset och köra om spelet på nytt? För om man dödar sig där nere så börjar man där nere igen. Så kan det ju inte vara.


Bucky o Hare.
Jo då, visst är det så! Det är riktigt irriterande, eller hur?
Det gäller att man lyckas på första försöket annars är det tillbaka till ruta ett!
För att komma dit perfekt så ska du stå längst ut till höger om den vänstra platån & ha ansiktet mot väggen till vänster. Sedan hoppar du rakt upp, släpper stjärnan åt vänster när du är längst upp i luften. Sen studsar stjärnan mot väggen till vänster & du hoppar på i tillbvaka farten!
Då kommer man precis utanför den gröna ingången & det är bara att ta ett litet skutt in! :)

 #6474  by Lakanman
 
nes_nerd_no_1 wrote:
Lakanman wrote:Gimmick utan skatterna.

nes_nerd_no_1: Tror det är bana 4 när man ska ta skatten när man hoppar upp till höger genom att dra av en stjärna sen upp där. Misslyckas man på första försöket får man alltså ta reset och köra om spelet på nytt? För om man dödar sig där nere så börjar man där nere igen. Så kan det ju inte vara.


Bucky o Hare.
Jo då, visst är det så! Det är riktigt irriterande, eller hur?
Det gäller att man lyckas på första försöket annars är det tillbaka till ruta ett!
För att komma dit perfekt så ska du stå längst ut till höger om den vänstra platån & ha ansiktet mot väggen till vänster. Sedan hoppar du rakt upp, släpper stjärnan åt vänster när du är längst upp i luften. Sen studsar stjärnan mot väggen till vänster & du hoppar på i tillbvaka farten!
Då kommer man precis utanför den gröna ingången & det är bara att ta ett litet skutt in! :)
Förstog att det var något sånt. Jag hoppa ju ut och drog stjärnan i väggen sen upp.. Hade flyt första gången asså.

 #6490  by Nystroem
 
Klarade Metroid (NTSC) på 37:49 i dagarna, det kändes skönt :)

 #7158  by Azox
 
Ahhh äntligen!!!! Har jag klarat Shadow Warriors efter 2-3 dagar. Var flera ggr väldigt nära att ha sönder min NES kontroll på mitten, illskan tryckte till så de knaka ibland. En gång var jag nära på att stänga av spelet helt å hållet, men allt höll mot min ilska som tur vad. Å här är beviset för all möda! :D

Image

Ush nu ska jag lägga undan spelet djupt in bakom samling å alldrig mer kolla på det äns :P
Last edited by Azox on 15 Jun 2006, 03:15, edited 1 time in total.

 #7159  by Lakanman
 
Azox wrote:Ahhh äntligen!!!! Har jag klarat Shadow Warriors efter 2-3 dagar. Var flera ggr väldigt nära att ha sönder min NES kontroll på mitten, illskan tryckte till så de knaka ibland. En gång var jag nära på att stänga av spelet helt å hållet, men allt höll mot min ilska som tur vad. Å här är beviset för all möda!

Image

Ush nu ska jag lägga in spelet djupt in bakom samling å alldrig mer kolla på det äns :P
=D>

Bara slänga i 2:an då :D Btw vart du klar nu 03:00 med liret? :)

 #7160  by Azox
 
Hehe lär ta tid innan jag kommer villja inför skaffa 2an :P
Japp vart klar med spelet nu runt 03.00, hållt på med de i runt 6 timmar sammanlagt idag, å kanske runt 6 igår. Hade mest problem med 5-6 banorna. :P Vet inte hur många ggr jag har sätt Game Over :P

 #7161  by Lakanman
 
hahaha.. då är du nöjd nu kan jag tänka :). 2:an ska visst vara enklare än 1:an.

 #7162  by Azox
 
Lakanman wrote:hahaha.. då är du nöjd nu kan jag tänka :). 2:an ska visst vara enklare än 1:an.
Åhfan då kanske man införskaffar det lite tidigare då :P
För när jag satte igång med de så tyckte jag i början att de var skit kul sen vart de hat spel :P

 #7163  by Lakanman
 
Så brukar dom flesta vara :)

 #10867  by Kreese
 
Image

Jippie!

Klarade Castlevania efter två dagars spelande i perioder! Tack och lov för continues (och att inte strömmen gick) Kul spel, rekomenderas för de som inte spelat genom det!

 #10891  by Azox
 
Hehe sjysst, hur tyckte du sista stället gick för dig? Fick du köra mångga ggr som mig innan du fick in allt? :P

 #10897  by Kreese
 
Skojar du!? Shit vad många gånger jag fick köra om... Fast jag måste ha haft ganska mycket tur vid det där stället efter de stora fladdermössen, där det kommer sånna där apor som hoppar ner från fåglar. Jag tror det gick efter 5-6 försök. Först missade jag att man skulle ta stegen som gick neråt så jag hoppade hjälplöst framåt och stupade ner några gånger där vid kugghjulen... Sista bossarna körde jag säkert minst 10-15 continues på om inte mer. Jag blev dock överaskad att man fick börja så nära bossarna utan att det fanns några fiender osv, när man tog continues. Well nu har jag säkert spoilat en hel del men jag tänkte berätta hur jag gick tillväga för att klara sista bossarna:
Först samlade jag lite extra hjärtan genom att springa fram och tillbaka upp för den långa trappan och ta ljusen som finns där uppe. När jag tyckte att jag hade så det räckte så gick jag till Dracula. Längst bort i sista ljuset finns "Holy Water", den ska man ha så glöm inte den! Tekniken jag använde på honom var att vara kall när han skjöt sina skott, och hoppa över dem mot honom. Samtidigt som jag hoppade så "whippade" jag till honom i huvudet. För att få en II dubbelskott (på holy water så man kan kasta 2 flaskor) så kastade jag holy water mot hans skott när han stod långt bort från mig. Det räckte att kasta ungefär 3-4 gånger... Sen när jag fick II dubbelskotten. sen var det bara att piska ihjäl honom. Sen när han tappar huvudet, och förvandlades, kastade jag flaskor samt hoppade upp och slog honom med piskan hela tiden! Jag försökte först att klara av det sista med bara en flaska i taget, men det var betydligt mycket lättare med att kunna kasta två.

 #10899  by WERY
 
Lyckades varva Mega Man 2(PAL) för första gången och det blev mitt första varvade spel i Megaman serien

 #10904  by Kreese
 
Image
Jag klarade precis av Kung Fu! (Vilken prestation va?) 1 liv behövdes bara, dvs. dog inte alls! :lol:

Jag vet det är det enklaste spelet men ändå... Var ju tvungen att klara av nått spel idag. Tänkte försöka skriva upp alla spel jag klarat på min hemsida:

http://nes.kreese.com/nes.php

 #10910  by Bonomaul
 
Kreese wrote:[img]Tänkte försöka skriva upp alla spel jag klarat på min hemsida.
Bra idé. Du kan ju göra en ikon för "klarat spel" efter spelen i listan, precis så som du har med kartong/manual kanske..

 #10913  by Kreese
 
Smart! Japp det ska jag göra!

 #10914  by nes_nerd_no_1
 
Kreese:

Var Kung Fu så enkelt? :?
Fan vilken amatör jag känner mig som.... Har som längst kommit till bana 3 och jag tyckte att det var svårt....

 #10916  by WERY
 
Det är skit svårt första gången. Jag spelade det som liten och det var inte lätt o varva. Man blev arg och skrek att det var fel på spelet och det var mindre katastrof till jag lyckades. Min syn på spelet ändrades.

Nes Nerd No 1, kolla efter en speedrun på nätet där en gör det på några minuter. Han bara springer rakt fram och hoppsparkar och slår ner allt i sin väg. Vi såg den på nes träffen20år och den filmen var ju nåt att se på

 #10917  by Kreese
 
Nej egentligen kanske inte spelet är så lätt. Men jag har spelat det hur mycket som helst sm liten. Det kanske kan förklara att jag kan det utantill. Nystroem drog iofs genom hela spelet på en credit första gången han lirade det på NES träffen! :D (Men det är ju Nystroem det med!) Eller minns jag fel. Det kanske var Frezy_man som inte hade lirat det innan?

 #10927  by Nystroem
 
Kreese wrote:Nej egentligen kanske inte spelet är så lätt. Men jag har spelat det hur mycket som helst sm liten. Det kanske kan förklara att jag kan det utantill. Nystroem drog iofs genom hela spelet på en credit första gången han lirade det på NES träffen! :D (Men det är ju Nystroem det med!) Eller minns jag fel. Det kanske var Frezy_man som inte hade lirat det innan?
Du har fattat lite fel ;) Det är mig du tänker på, dock hade jag spelat det innan. Men inte mer än några försök. Kom ju till tredje bossen men fattade inte hur man skulle ta honom först. Sen på träffen gick det bättre :)

Frezy_man har nog spelat det rätt mycket tror jag.

 #11056  by nes_nerd_no_1
 
Senaste spelet jag klarade var "Hammerin Harry".
Ganska kul spel, även om det är lite väl mycket japanska influenser i spelet (inte för att det stör så mycket direkt iofs....).
Helt okej lir var det iaf! Inte allt för svårt heller :roll:

 #11125  by jalla
 
Klarade Ufouria i går :) Första gång jag har tatt mig tid till att spela gennom det. Synd att det inte kom nån Ufouria 2 :( En SNES version hadde också varit guld!

 #11130  by Lakanman
 
Kreese wrote:Image
Jag klarade precis av Kung Fu! (Vilken prestation va?) 1 liv behövdes bara, dvs. dog inte alls! :lol:

Jag vet det är det enklaste spelet men ändå... Var ju tvungen att klara av nått spel idag. Tänkte försöka skriva upp alla spel jag klarat på min hemsida:

http://nes.kreese.com/nes.php
Måste man inte typ varva det 50 ggr?.. Så får man slåss imot bruden istället?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 227

Instagram #sndb.se