• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#866292  by WERY
 16 Aug 2020, 15:10
Det är ju likadant i Rygar när man kör speedrun. Om man befinner sig på "världskartan" och hoppar i sjön, så sparar man tid på att gå tillbaka till ingången, eftersom man alltid börjar där när man dör.
 #866463  by Ludu
 31 Aug 2020, 09:17
Burai Fighter

Jag trodde att mina tre varv i Deluxe-versionen på Game Boy skulle ge mig fördel i originalet. Icket!! NES-spelet är så sjukt mycket svårare. Snabba fiender, ibland svårt att se skott och stundvis helt omöjligt om du inte har några kobolt-bomber. Många av försöken gick åt skogen enbart för att fienderna inte behagade att lämna ammunition efter sig och det går inte att hantera en svärm från vardera sida samtidigt. Det kunde bli rejält tröttsamt men jag är riktigt envis och kunde efter både Albatross och Ace ta mig igenom Ultimate och enligt eftertexterna ”finish an unbeatable game”.

I slutändan föredrar jag nog GB-spelet. Kanske sämre i sig men jag föredrar när utmaningen inte ger blåsor på tummarna :$
 #866478  by Ufouria
 01 Sep 2020, 17:06
Kul att du spelade Burai Fighter även till NES! Bra jobbat! :good: Jag gav upp på sista banan (gav upp ganska fort). Fick upp ögonen för spelet när det var en tävling eller liknande (typ "Vi spelar") på NintendoAge för många år sedan. Spelet var helt i min smak om än lite väl svårt.
  • 1
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223

Instagram