• Pirat-, olicensierat- och tredjepartstråden

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #327501  by Gixen
 
Kollade youtube-länken på SMW till NES i Pinges sälj-tråd. Låter det så illa i verkligheten oxå? Det måste ju vara omöjligt att spela....iaf med ljud på....
 #327509  by Pinge
 
som du kanske läste i min tråd så skrev jag att ljudet inte är så skrapigt IRL! ;)
om du tycker ljudet är dåligt så skulle du testa spelkontrollen! :lol:

sjukt cool pirat e det iaf, och ingen som lyckats hacka det för att göra repros...
 #328425  by smid
 
Haha jag älskar den där Peter Pan som är Prince of Persia, vann du dom spelen på Tradera nyss?
 #329938  by gbagge
 
vilken trevlig tråd. sitter själv med 1 "suspekt" spel

rainbow islands med "mystisk" kvalité

bild kommer när jag listat ut hur jag skall få bild till datorn.
 #329979  by 0LD5K00L
 
De auktionerade ut en annan pirat-cart samtidigt som hette "Tiny Toon 3" med Nalle Puh på :lol:
Hur är ''Mario 6'' ?
EDIT: Och Mario 9
MARIO 6:
För den som önskar att Mario existerade på en annars identisk cart som Tiny Toon :D

MARIO 9:
Ännu fulare omgjort än mario 6.
 #330215  by 3gengamern
 
Vilken marknad är sådana där pirat-kassetter ursprungligen tänkt för?

Måste ju vara typ Kina, Mongoliet eller något annat land där folk inte ger ett ruttet lingon för upphovsrätt och knappt hört talas om varken Disney eller Nintendo så att man möjligen kan förväxla deras karaktärer. :s
 #330232  by 3gengamern
 
BelfegorC4 wrote:Sovjetunionen fick inte NES så deras motsvarighet är Dendy =) Och en drös med piratkassetter, samma sak med brazilien. Finns säkert fler länder som Nintendo ignorerade.
Jaså, NES släpptes aldrig i Brasilien, kanske därför som Sega hade sådana framgångar där med Master System.

Apropå Sega, i piratspelens bisarra värld så möttes visst Mario och Sonic i Kina långt före Peking-OS 2008. :lol:
Last edited by 3gengamern on 12 Nov 2015, 15:11, edited 1 time in total.
 #330245  by 0LD5K00L
 
Skogur wrote:Hur många Mario's finns det?? :lol:
17 styck i "serien" finns det, den sista är helt klart fulast!! Det är Chip 'n' Dale fast med förskräckligt dåligt in-klippta Mario-huvuden och några få utbytta sprites .
:o :o :o
 #330247  by BelfegorC4
 
illumi85: Hittade lite info till dig om detta =)
The original Dynavision was an Atari 2600 clone, but the 2 was a clone of that greatest of systems - the NES. This was the first NES system in Brazil, but it unfortunately didn't sell well at all due to poor marketing on Dynacom's part. Atari clones were still #1 until 1990, when both the SMS and several NES clones hit toy stores

http://www.atarihq.com/tsr/nes/brazil/brazil.html
 #330296  by 3gengamern
 
oldschoolgamer: Åh herrejösses..., vilken frånstötande bastard till spel. Bara titelskärmen är nog så läskig. Kineserna har inte ens orkat ändra ljudeffekterna, så "Bowser" ger ifrån sig samma metalliska ljud som robothundarna i orginalet. :-&

BelfegorC4: Gracias, and hail to the chief! :good:
Då har man ännu en gång lärt sig något nytt om tv-spel.

Det enda piratspel som jag just nu har i min ägo är en GB-kassett med SMB2. Går faktiskt helt ok att spela, men att använda sparfunktionen är ett riktigt lotteri. I 20% av fallen lyckas man, i 40% låser sig spelet och i resten av fallen raderar sparfilen helt enkelt sig själv.
 #331001  by Ufouria
 
Vad har switchen som sitter på baksidan av de guldiga/silvriga Camerica kassetterna för funktion?
Står att man endast ska byta (från t ex A till B) om spelet inte startar.
 #331095  by Ufouria
 
Wow, så det funkar alltså i Europeiskt NES? :o

Edit: Det funkar ju klockrent i min omoddade SCN konsol. Trodde inte mina ögon när bilden kom fram. Rackarns va grymt!!
 #331131  by smid
 
Det jag gillade bäst med Mario nummer 17 som OSG postade är att Marios huvud sitter på kroppen av en ekorre, genialiskt :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Instagram #sndb.se