• Bygg en hårddisk av en kassett!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #6442  by Nathalie
 
Det där var ju riktigt coolt! :D Frågan är bara om man har en kassett man kan ägna åt något såntdär.. ;P

 #6443  by Lakanman
 
Ta mr gimmick till det eller lion king.. vore ju lätt iskallast

 #6447  by Azox
 
Haha de kanske man skulle ta å göra om inte chippet från mario kasetten funkar :D

 #13015  by Tawny
 
ja det här ska jag lätt göra.. jag vill ha en portabel hårddisk som man kan plugga in hos folk. schysst att hala upp en sån här då :)

frågan lyder.. vilken kassett ska användas? en sunkig billig gammal das eller usa kanske..

å andra sidan har jag ett extra zelda och det ahde ju varit häftigast...

 #13018  by dalapower
 
Borde förbjudas :shock:

 #13180  by Tawny
 
jag använder ju redan ett par stycken av mina extra metroid och gunsmoke till blomsterpinnar så...

hehe

 #13181  by Lakanman
 
Tawny wrote:jag använder ju redan ett par stycken av mina extra metroid och gunsmoke till blomsterpinnar så...

hehe
amatör.. själv har jag aladdin, gimmick och jetsons som kastrullunderlägg

 #13188  by Bonomaul
 
Tsss.. amatörer båda två! Jag använder etiketter (som jag tar av med hjälp av värme från kassetterna) från Stadium Events NTSC som toapapper!

 #13190  by Tawny
 
jag har kört nwc90 (guld) i mixern och använt pulvret som glitter till fönstren nu när det är jul.. man ska julpynta med stil!

 #13196  by its123baby
 
Själv så brukar jag och Lisa spela Pingis med japanska guldkassetten till Mike Tysons Punch-Out!!! ;D

 #13199  by Tawny
 
finns det en sån? är den dyr? :)

 #13212  by Lakanman
 
Jag undar samma sak Image

 #13231  by its123baby
 
Ryktet om att den skall existera har funnits ända sedans spelet släpptes, tydligen så var det något som Japanska Club Nintendo hade om jag inte missminner mig. För ca 1 år sedan kom första fotobeviset, så åtminstonde EN kassett skall finnas ute. Det är bara att börja leta killar! ;)

 #13244  by Riwallen
 
Hmm är det inte bara att färga en vanlig kassett :lol:

 #13251  by Kreese
 
Bara att byta skal på en Zelda kassett och fixa över ettiketten lite fint... Ja fast nu var det ju iofs Japanska och där är ju Zelda carten grön om jag inte missminner mig.

 #13252  by Lakanman
 
Det är denna vi snackar om va?

Image

 #13277  by Tawny
 
cool :)

 #13279  by J. Lilja
 
Lakanman:

Det är inte dina svettiga små snusflottiga fingrar som syns på bilden får vi väl hoppas..? :wink:

 #13286  by Loopus
 
Lilja: älskar din avatar...

... typiskt loopus som inte är med i gänget längre att komma med helt irrelevanta kommentarer...

sry...

 #13290  by J. Lilja
 
Loopus wrote:Lilja: älskar din avatar...
Ja, jag kan väl inte annat än tacka, och säga att jag är rätt förtjust i din också. Gillar hela ditt Comic-book-guy tema, önskar jag hade kommit på det.. #-o

 #13323  by Bonomaul
 
Loopus wrote:... typiskt loopus som inte är med i gänget längre att komma med helt irrelevanta kommentarer...
sry...
Äsch, du är väl "alltid en i gänget"..

 #13335  by Lakanman
 
J. Lilja wrote:Lakanman:

Det är inte dina svettiga små snusflottiga fingrar som syns på bilden får vi väl hoppas..? :wink:
Haha jo det är en bild tagen ur min dröm :)

 #13653  by Widar
 
Snubblade över ett guld-Punch out på ebay för ett tag sedan, sparade självklart ner bilderna;

Image
Image
Image
Image
Image

Mvh

 #13656  by Tawny
 
vad gick det för?

 #13658  by Widar
 
Tawny wrote:vad gick det för?
Det värsta är att jag minns faen inte det och har inte auktionen sparad heller :(

 #13678  by Tawny
 
synd..

 #13721  by Widar
 
Medalist wrote:Jag sökte på Punch out gold på ebay. Det ligger två stycken ute nu.
Dom kostar 280 respektive 360 US dollar på köp nu.

http://video-games.search.ebay.com/punc ... rchZSearch
Sedärja! Inte värt vatten i NWC-sammanhang med andra ord. :)

Instagram #sndb.se