• Battle Kid - (1 & 2)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #494967  by Nils
 
Det är väl värt att bumpa denna tråden nu. Sivak är nästan klar med spelet och det släpps troligen i mars. Jag ser fram emot det :P
 #495026  by Robotwo
 
Wow, Sivak är snabb :o
Fast han hade ju geoförsig redan motorn klar sedan första spelet :)
 #495263  by Kreese
 
Jag tror han har gjort om allt från grunden för att optimera spelet. Men däremot så har han ju utvecklat sitt sätt att koda säkerligen. Så det lär ju varit lättare denna gång...

Vore jätteskoj om det hann att komma så vi kunde köra ett demo på det på Retrospelsmässan den 28 April!
 #495316  by e5frog
 
Har du insiderinformation eller gissar du? ;-)

Skulle jag gjort ett nästan likadant spel som ett tidigare så hade det väl bara varit grafiken och sedan några enklare ändringar från föregångaren - om man nu inte kommer på att man gjort något onödigt besvärligt eller vill göra ändringar pga av feedback från föregångaren.

Personligen är det sällan jag kodar utan att utgå från någon sorts skal, ju större det kan vara desto mindre slipper man skriva, även demo kodare har väl små rutiner som de pusslar ihop färdiga med eventuellt nytt material.
 #502219  by Kreese
 
Hmm hur går det? Nån som hört nått. Vore skoj om det hinner komma innan mässan...
 #502259  by Nils
 
Det sägs att det kommer i mars men det blir säkert lite försenat. Förhoppningsvis släpps det innan mässan. Då kan ju jag visa mina skillzzz.
 #509048  by Nils
 
Senart maj tror han i sin senaste update. Han reser till Japan imorn men fortsätter på spelet.
 #527438  by smid
 
Den här gången ska jag ge det en större chans. Ingen rom än dock, blir det bara cart?
 #527546  by Nils
 
Ja visst är det underbart! Årets spel!
 #534553  by segis
 
EDIT:
Hjärnsläpp är tillåtna ^^' :$
Last edited by segis on 15 Jun 2012, 00:22, edited 1 time in total.
 #534560  by Offian
 
Det gör det hos mig också och jag har inte tullat på någon gammeldansk...
 #534564  by segis
 
oj..
nja jag skyller på min nattmedicin ^^'

'går och lägger mig*
 #541678  by Nils
 
Trailern är släppt!! http://www.youtube.com/watch?v=zaK-RjiZ ... re=g-all-f

Det ser helt fantastiskt ut.
Last edited by Nils on 09 Jul 2012, 22:34, edited 2 times in total.
 #541683  by segasonic
 
Ser helt ok ut!
 #541852  by smid
 
Nu har jag inte kommit speciellt långt i första BK, men det såg ut att vara lite "smartare" fiender i detta och ändrad gravitation i vatten bla. Kommer att ge det ett par försök, precis som med det första. Ser helt ok ut ;)
 #545407  by Tronin
 
Första gången jag testar BK. Oj, jävlar vad svårt det är! Frågan är om det är värt att köpa med tanke på alla gånger man dör :-k
 #545415  by Nils
 
Kreese wrote:Uppdaterat demo! Nu vill vi se en speedrun på demot Airrider!
Sivak wrote:Just posted a new demo for the game.

http://sivak.nintendoage.com/BK2-NewDemo.zip - File

This is how the game is now versus how it was 11 months ago, heh.
Var tålmodig. Om mindre än en månad får ni ju se mig krossa BK live på ESA (SoS). Orkar inte spela in min skärm
:lol:

Tronin: Men det är ju lätt... :-k
 #545416  by Tronin
 
Lätt var det inte. Däremot var det riktigt kul. Dock tveksam till att jag tycker det när jag dött uppemot 200 gånger och fortfarande inte kommer vidare till level 3 :P
 #545419  by Nils
 
När du når boss 3 lär du inte bli så glad isf :yes:
 #551475  by e5frog
 
Tronin wrote:Första gången jag testar BK. Oj, jävlar vad svårt det är! Frågan är om det är värt att köpa med tanke på alla gånger man dör :-k
Köp, dumpa det, lägg det på PowerPak:en, ladda om när du dör... det är väl bara att fuska lite...
 #552163  by Nils
 
Det pågår en tävling om att få köpa en LE av BK2 på NA nu.

Protip: Jag vinner :yes:
 #552627  by Nils
 
Man ska få snabbast tid på boss rush och SGCLEVEL. Jag leder boss rush (tror jag) men har inte postat bilder än.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Instagram #sndb.se