• ART GALLERY (lägg upp era spelteckningar här) / Home Made

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #99547  by Vigdul
 
Den här tråden har jag planerat länge, men inte kommit till skott förrän nu. Syftet är alltså att alla som har teckningar med nintendo-karaktärer som dom ritade när dom var små (nyritat material går förstås också bra) kan scanna in dom/ fota dom och lägga upp dom i denna tråd. Ett sorts art gallary, med andra ord.
Last edited by Vigdul on 01 Nov 2014, 16:37, edited 4 times in total.

 #99551  by Vigdul
 
Då börjar väl jag med detta Super mario-brädspel:

Image
Image

Jag måste ha ritat det runt 1989, men jag är inte säker. Reglerna har jag glömt bort, men det är uppenbart att man ska använda en tärning för att ta sig fram. Vad finns det mer att säga? Själva super mario-karaktären uppe i högra hörnet ser ut att vara kalkerad, något som jag ibland ägnade mig åt när tålamodet att försöka få till det själv inte fanns där.

Nu hoppas jag på att få se lite fler teckningar. Jag har själv lite andra prylar som jag dock inte vet var jag gjort av för stunden, men jag lägger väl upp dom när dom är hittade.
Last edited by Vigdul on 25 Oct 2008, 13:18, edited 3 times in total.

 #99553  by rogerxy
 
Det finns redan en sån här tråd, men jag förstår att om du inte hittade den. Det var Tawny som startade den när han la in teckningar på Metroid han hade gjort när han var liten. Om någon kan hitta den så kan vi fortsätta i den.

I alla fall... 2 kompisar & jag gjorde ungefär 40 böcker med serier om NES-karaktärer men jag vet inte riktigt var de är :( Hittar jag dem nån gång så kommer det bli inscanning, det kan jag lova ;)

Edit: Najs bild! :D

 #99555  by Vigdul
 
Jag skiter i tawnys tråd och börjar en ny här. "in med det nya, ut med det gamla" som han själv brukar säga.

 #99560  by Vigdul
 
Vadå får man inte göra så? Den är väl säket begravd nånstans långt bort i cyberrymden vid det här laget.

 #99567  by Tawny
 
jag letade upp den med stor möda för nån dag sen för att visa dig min fina bok jag hade gjort.. (ja det var en bok, men jag hade ritat framsidan)
men eftersom pici är nere så är det bara döda bildlänkar i den tråden..

lika bra att fortsätta på den här :)

 #99570  by Vigdul
 
tack tawny! nu är det allstå fritt fram. du kan väl börja med att lägga upp dina gamla prylar igen på den här tråden då, vore kul att se!

 #99579  by Tawny
 
ja men jag tror inte jag har kvar de på datorn, men de kommer när jag orkar scanna :)
dessutom var det bara den boken.. (på tre sidor)

 #99582  by Vigdul
 
Okej, medans vi väntar på att du ska orka scanna får vi väl hoppas att nån annan känner sig lite piggare...

 #99611  by nes_nerd_no_1
 
Härligt brädspel Vigdul!
Blir nästan sugen på att printa ut det & hitta på lite regler för att sedan spela det nästa gång syrrans ungar kommer på besök! :D

 #99623  by Vigdul
 
nes_nerd_no_1 wrote:Härligt brädspel Vigdul!
Blir nästan sugen på att printa ut det & hitta på lite regler för att sedan spela det nästa gång syrrans ungar kommer på besök! :D
ja och så kan du färglägga det också!

 #99624  by nissling
 
Jag kommer ihåg när jag gick i fyran, då hade jag en skissbok i skolan där jag ritade banor från Super Mario Bros :) Tyvärr hamnade den i kontainern. :(

 #99625  by nes_nerd_no_1
 
Vigdul wrote: ja och så kan du färglägga det också!
Bra idé! :)

 #99635  by Vigdul
 
nes_nerd_no_1 wrote:
Vigdul wrote: ja och så kan du färglägga det också!
Bra idé! :)
Och sen kan du lägga upp den färglagda versionen här på tråden. Så har vi gjort ett konstnärligt samarbete!

 #99636  by Vigdul
 
nissling wrote:Jag kommer ihåg när jag gick i fyran, då hade jag en skissbok i skolan där jag ritade banor från Super Mario Bros :) Tyvärr hamnade den i kontainern. :(
Skitsynd! Sånt där ångrar man alltid senare.

 #99669  by rogerxy
 
Ja är bilderna döda så dåså... annars är det onödigt att ha två trådar om samma grej

 #99690  by Pinge
 
ImageImage


:lol:

 #99691  by Vigdul
 
Alltid en början!

 #99695  by Vigdul
 
Vigdul wrote:Jag skiter i tawnys tråd och börjar en ny här. "in med det nya, ut med det gamla" som han själv brukar säga.
Rogerxy: nu när jag läser om detta inlägg så hör jag att det låter lite spydigt, det var inte alls meningen.

 #99724  by Vigdul
 
Den här boken kan jag rekommendera:



typ 80% av teckningarna/ målningarna etc är inspirerade av nes-spel.

 #99752  by nes_nerd_no_1
 
Den här fick jag i födelsedagspresent av min systerdotter nu i somras när jag fyllde år.
Jag vet att de flesta redan har sett den, men för att fylla på topic lite så postar jag den ändå... ;)

Image

 #99830  by Vigdul
 
Ah, grymt! Hon har talang din systerdotter.

 #100043  by Copy_con
 
Här är min legendariska nintendopärm! Synd bara att jag gjorde hål i all reklam och alla tidningar man fick :P
Image
Image
Image
Image

 #100046  by Tawny
 
absolut, men bättre än inget ;)

 #100069  by Vigdul
 
Copycon: snygg framsida! Den är oersättlig, till skillnad från tidningarna i pärmen (även om dom är jävligt dyra att komma över).

 #100120  by Sunking
 
rogerxy wrote:Gör lite ont att se hålen, men fint ändå :)
Ja det gör det :cry:

 #100125  by Gixen
 
Nintendo-pärmen ja. Vart kan den vara?
Får kolla upp det nån dag....

 #100139  by Pinge
 
Nintendo-pärm borde finnad med i SAOL!

Jag har min kompis Nintendo-pärm här, sån jävla nostalgi att bläddra igenom, ska ta bilder på den ngn gång snart (den innehåller iofs mer än nintendo, men framsidan e nintendo) :)

Instagram #sndb.se