• ART GALLERY (lägg upp era spelteckningar här) / Home Made

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #107393  by Vigdul
 
Frezy_man wrote:Tænk om Kalle Anka & Co var sådær bra :)
Då hade det förmodligen varit 15-årsgräns på den.

 #107767  by nes_nerd_no_1
 
Hahahaha! Fasen vilken rolig! :D

 #107895  by Vigdul
 
Kul att man kan glädja nån med något man gjort för nästan 20 år sen. På den tiden var det minsann ingen som gav mig något beröm... Men å andra sidan, då var den ju inte "retro" än, och allt som är retro är ju lite coolt.

 #107902  by Bonomaul
 
Me no seing pics. :(

 #107905  by Vigdul
 
Skumt. Har ju lagt in dom på imageshack som vanligt...

 #107907  by Snutteliten
 
Skumt Bono. Funkar här iaf.

 #107908  by Vigdul
 
Samma sak har hänt mig när jag skulle kolla på den där markus reklam som han la upp på en tråd pinge hade för nån månad sen.

 #107926  by Bonomaul
 
Fan också

 #107989  by Vigdul
 
Smart Cat wrote:Ja, jag ser också bilder och hör röster men det har nog mer med
http://www.cocktailguiden.com/drink/long-island-ice-tea
att göra än något annat.
Det verkar som om du gått vilse. Fylletråden finns under "övriga diskussioner" (funkar även bra om man är bakis).

 #109102  by Luzur
 
Luzur: Jag väntar tålamodigt.
sorry, gått igenom skåp och lådor, den verkar ha blivit slängd eller undanlagt så bra att den är borta, men ja hitta nåra andra spelrelaterade teckningar dock, ska bara scanna in dom.

(edit) hittade den! den var gömd bland andra teckningar på ett häfte :)

ska abra skanna allihopa så ska det sen bjudas på konstvernisache eller hur man nu stavar det :P

 #109118  by Vigdul
 
Väntar otålamodigt!

 #109119  by Tawny
 
vernissage

Vernissage kallas öppningsceremonin för en konstutställning. Ordet vernissage kommer från vernish franska för fernissa; förr i tiden fernissade konstnärerna sina tavlor och det luktade därför fernissa om utställningslokalen, därav namnet. Det heter en vernissage, alltså i bestämd form vernissagen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vernissage

:)

 #109137  by Luzur
 
Image

Balloon Fight, 1989 :)

Image

och så Vigduls långväntade bild då, Super Mario Bros 2 1989 :P

Image

Zelda Links Awakening (fast ja tror ja fick inspiration ifrån zelda serien i nintendo magasinet)

Image

Chrono Trigger, ja hade en sorts undermedveten regel att rita nånting ur spel ja verkligen gillade :)

Image

karta över nån spelvärld, kommer inte ihåg vartifrån och det står inget årtal på den heller, så det kan antingen vara nått rollspel till NES, C64, Amiga eller PC.

Image

och så Final Fantasy, förmodligen till Gameboy då den är märkt med årtalet "91"?

 #109143  by Tawny
 
jag tycker det ser ut som det är breath of fire 1 eller 2..
kartan alltså

 #109157  by Snutteliten
 
Tawny: Möjligtvis 1:an men iaf int 2:an.

 #109171  by Luzur
 
njae 1:ans karta ser annorlunda ut, ja kollade nyss.

 #109174  by Snutteliten
 
Ingen aning. Aldrig spelat 1:an. Men kollade 2:an nyss.

 #109246  by Vigdul
 
En fröjd för ögat Luzur!

Nu kan vi bara hoppas på att fler letar fram + lägger upp sina gamla teckningar.

tawny: jag tycker mig känna doften av fernissa varje gång jag går in på den här tråden. Är det bara en inbillning eller har fler kännt det?

 #110153  by Luzur
 
så nu dog hela tråden bara för att ja postade mina gamla teckningar... :lol:

 #110166  by Vigdul
 
Ta det inte personligt luzur, den dör hela tiden och återuppstår korta stunder då folk lägger upp nytt. Det bästa vore om någon med auktoritet här på forumet kunde förstå relevansen av den här tråden och klistra den.

 #110711  by Luzur
 
ja ja blir ju väldigt lessen när man anstränger sig att rota igenom 2 ton julkort och andra papper för att hitta teckningar ifrån slutet av 80-talet :lol:

just nu sitter ja och dricker whiskey för att dämpa ångesten. :P

 #110713  by Vigdul
 
ta en sup för mig också!

 #112744  by Vigdul
 
Min dotters första installation betitlad "Skeletor Har Fastnat Med Foten i Mega Drive II"
Image
Image

 #112746  by Bonomaul
 
Skeletor, You rock my world!

 #112922  by Smart Cat
 
Vigdul wrote:Min dotters första installation betitlad "Skeletor Har Fastnat Med Foten i Mega Drive II"
:lol: Din dotter måste vara ett geni. Skönt befriande.

Och eftersom det här inlägget inte har alltför många smileysar så ska jag skriva så även Roger förstår...
Jag är INTE ironisk. ;)

 #112954  by Vigdul
 
Grymt snyggt, sirhenk! När tros dom var gjorda om man får fråga?

Instagram #sndb.se