• Ninja Gaiden / Shadow Warriors

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #264740  by Slackiiin
 
Hur många här är det egentligen som klarat ut detta spelet?

Själv har jag sittot och spelat nu sen 17 tiden och kommer fan inte igenom act 6.

Dör om och om och om igen på sista bossen.
Som tur är har man en extra handkontroll ifall något olyckligt skulle hända med den man spelar med.
 #264822  by Wezper
 
Gissar Sanna har klarat alla spelen med ögonbindel och utan ljud :yes: och säkert har hon haft kontrollen upp och ner med.Ryktas också om att hon en gång satt med huvet i golvet och fötterna i tacket och klara det. men om det stämmer vet jag inte :-k det är trots allt bara ett rykte.
 #264825  by Viktor
 
Kom till men lyckades aldrig klara sista bossen "då". När jag gjorde ett försök för nåt år sen gav jag upp på banan med gröna murar (inte murgröna). Bestämde mig för att ett spel med så sadistiskt utplacerade fiender inte är värt min tid [-(
 #264833  by Slackiiin
 
Äntligen avklarat!

Jävla plåga akt 6 var, dog man på sista bossen fick man ju spela hela akten.

Aja, klockan är nu... 04.13, har sovit en liten stund mellan försöken, men tillslut är det avklarat :D

Nu blir det att försöka sova lite till innan man ska iväg till plugget.

Image
 #264859  by Ufouria
 
Skam den som ger sig! Bra att du inte gav upp. :good:

Ja det är lite drygt att man måste spela om hela sista "akten" om man dör på sista bossen, även fast man har liv kvar.
 #264924  by Pinge
 
+1 på belfe

2:an har jag klarat
 #264953  by Slackiiin
 
Har konstaterat att jag har ont i väster tumme idag, blev nog lite för långt och hårt spelade på den gamla kontrollen.

Aja, jag är nöjd. :good:

Fler som spelat ut det möjligtvis? :)
 #264966  by many
 
"AND SEE YOU NEXT."

Haha, nästan i stil med Ghostbusters "CONGLATURATIONS" :D
 #265034  by Ufouria
 
Har spelat igenom Shadow Warriors 1 och 2 många gånger.

Trean har jag bara spelat en snabbis på datorn. I den är det begränsat med continues. Ska spela det på riktigt när jag skaffat det till NES.
 #279917  by Ufouria
 
Me too nu efter att ha fått hem Ninja Gaiden 3 nyligen (någon månad sedan).

Tvåan är lättast och trean är svårast tycker jag. Har iofs bara spelat trean en gång. Kanske blir lättare än ettan efter lite mer övning.
 #281573  by Azox
 
Jag har klarat ettan!!! :D:D:D Bara nöta på järnet å lära sig mönstrena =)
 #281611  by Gixen
 
Har klarat 1:an "back then". Testade det igen för några månader sedan, kom till sista bossen men dog. Hade det varit för 15 år sedan så hade jag nött vidare, men jag har inte det tålamodet längre.
2,3 har jag inte spelat.
 #282844  by Frezy_man
 
Har nog kört igenom Ninja gaiden ett tjugotal gånger. Alla spelen i serien är grymmt roliga. Amerikanska versionen av trean är svårast då det inte har något password system och enbart fem continues.
Om trean hade haft oändligt med continues så hade jag ändå ansett det första Ninja Gaiden som mest frustrerande men jag är inte säker på om det hade varit svårare än trean.

Grymmt bra spel :good:
 #303688  by 3gengamern
 
Noterade en kul detalj när jag häromdagen bläddrade i min scn-manual till "Rygar".

Titeln "Ninja Gaiden" censurerades ju som bekant i Europa men tittar man noga på den svenska manualens sista sida (den där "Tecmo" gör reklam för sina egna spel) står det ändå Ninja Gaiden och inte Shadow Warriors.
 #773980  by hiro
 
Vill man klara av Ninja Gaiden 3 kan man alltid spela Famicom versionen. Oändligt med countinues och Ryu tar hälften av den skadan som han tar i USA versionen ^^
 #774047  by hiro
 
Släpptes ju först i Japan, så tekniskt sett är det ju det sättet man skall spela spelet på. Fortfarande en utmaning såklart (:
 #774136  by SuperGamer
 
Kul spel. Jag ser på datumet att jag klarade det för lite mer än ett år sen. Bra story, förmedlad via rätt så avancerade mellansekvenser.
66.JPG
66.JPG (109.24 KiB) Viewed 10167 times
 #774195  by Ashaman
 
Extremt mycket Trial and Error. Vi sätter det nästa gång! :good:

Instagram #sndb.se