• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #289592  by Smart Cat
 
Den här tråden är tänkt att använda till kortare frågor eller frågor med korta svar.
Alltså inga, diskussioner eller liknande.

Image
 #289776  by poppe
 
Okej! Då inviger jag den här tråden med en kanske korkad fråga men som jag länge har funderat på:

Hur kommer det sig att Nes-spelen är dyrare i Sverige än i exempelvis England?
Har det med upplagor att göra eller är vi idioter? Eller är dom idioter som inte fattar?
 #289785  by poppe
 
Jag fattar att man kan betala bra för Scn-spel i Sverige, men det är knappt någon som betalar för PAL-A spel i UK om man kollar på eBay, det är det som gör mig lite förvånad.
 #289789  by BelfegorC4
 
Det finns alltid undantag, englands NES priser är som usa:s priser om man kollar på ebay tycker jag (de vanligaste spelen)
SCN´s prisutveckling är väldigt intressant fenomen och jag tror vi har en del trådar som tar upp detta.
 #289801  by snickerboa
 
Hur många amerikanska nes spel finns det ?. Licensierade av nintendo såklart :)
 #289821  by renit
 
så de som har samlat i hopp alla 210 scn borde ju ta sig an de andra ca 500 spelen :P
 #289823  by snickerboa
 
Men Amerikanska spel är mycket billigare :yes:
 #289825  by renit
 
en liten fråga hur många japanska nes spel finns det :P
 #289826  by Smart Cat
 
Det beror ju på om du slipper tullen eller inte...
Jag köpte några NES-spel för ett tag sedan och fick betala 371:- extra i tullkostnad bortsett från frakt så även om spelen är billiga så blir det dyrt att köpa spel ett och ett från USA/ebay

Renit: Du hittar svaret på samma sida
 #289827  by snickerboa
 
Jaja men om man bor i Usa blir det billigt :P
 #289881  by instinqt
 
poppe wrote:Jag fattar att man kan betala bra för Scn-spel i Sverige, men det är knappt någon som betalar för PAL-A spel i UK om man kollar på eBay, det är det som gör mig lite förvånad.
Tillgången är mycket större, men de hade mycket lägre prisnivåer från början också (tack Kartellsala AB...) vilket kan ha haft inverkan på andrahandsmarknaden också.
 #289892  by sundrik
 
illepingis wrote:vilket e det mest sålda spelet ??
Super Mario Bros. Världens mest såld spel (ca 40 630 000 sålda ex). Iaf tills Wii Play tog över nyligen med ca 60 000 000 sålda ex.

Visserligen är inte gameboy advance eller virtual console sålda ex medräknade.
 #289969  by Pinge
 
runt 70 skulle jag tro!
 #289970  by Smart Cat
 
Hmmm. Det var nästan lite för nära för att bara vara en gissning...
Har du koll på mig?
Du och Instinqt sitter säkert och kollar när jag ropar hem saker på tradera.

Fast siffran stämmer inte om vi räknar dubbletter som jag har några stycken.
 #289973  by poppe
 
Jag har ett spel som har en spricka i kassettens framsida. Är det lätt att byta etiketten till en annan framsida? Eller är det bäst att låta bli?
 #289979  by Leopardkungens
 
Jag skulle nog låta bli, kan inte vara lätt att få bort en etikett. Dock finns det nog undantag, vet att jag haft ett par ex av spelet North & South där etiketten släppt av sig själv och då är det ju enklare. Kanske kan någon annan svara om det finns någon metod att lossa på etiketter?
 #289990  by Pinge
 
Smart Cat wrote:Hmmm. Det var nästan lite för nära för att bara vara en gissning...
Har du koll på mig?
jag gissade bara efter att ha sett vad du hade när vi var hemma hos dig! :)
undra hur många jag har... typ 230kanske...
 #289998  by poppe
 
GNo1 wrote:Det är bäst att låta bli, köp en annan kassett istället ;)
Hmm kanske bäst att låta bli om ingen kommer med en success story.
 #290005  by Smart Cat
 
Pinge: Fast det var ju snart ett år sedan du var här.
 #290006  by Gippan
 
Han räknar ju givetvis med inflation, ökning, desperation, lördag- söndagsångest och kattmatsförsäljningssiffror.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 111

Instagram #sndb.se