• Bästa 2 player spelen till NES?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #10046  by Azox
 
Försöker få flickvännen å spela nes med mig, hon vägrar spela om det inte är något spel man spelar med varandra.

Någon som har några roliga spel å rekomendera? Jag har slut på ideer.
Testade Turtles igår men de gick inte så bra efter ett tag. :roll:
 #10047  by nes_nerd_no_1
 
Azox wrote:Försöker få flickvännen å spela nes med mig, hon vägrar spela om det inte är något spel man spelar med varandra.

Någon som har några roliga spel å rekomendera? Jag har slut på ideer.
Testade Turtles igår men de gick inte så bra efter ett tag. :roll:
Bubble Bobble, Super Mario Bros 3, Dr Mario.....

 #10049  by jalla
 
Tror inte du hittar nått bättre spel än Bubble Bobble :) Mario Bros går också kanske.

 #10050  by *Andreas*
 
Chip n Dale - Rescue Rangers 1 och 2, Snake Rattle N Roll, eller Battletoads kanske?

 #10082  by Kreese
 
Balloon Fight, Ice Climber, Tetris 2 (inte testat men borde vara skoj)

 #10086  by WERY
 
Double Dragon 2, Double Dragon 3, Turtles 2, Turtles 3, River City Ransom, Contra, Super Contra, Super Mario Bros 3, Duck Hunt, osv

Fighting är roligast när man är 2 som spelar. Annars är det shoot em up

 #10091  by Bonomaul
 
WERY wrote:Fighting är roligast när man är 2 som spelar. Annars är det shoot em up
Dock inte dom två mest traditionellt "kvinnliga" spelgenrerna kanske..

 #10094  by Riwallen
 
super off road, pro am 2, tennis, ice hockey

 #10095  by WERY
 
Bonomaul wrote:
WERY wrote:Fighting är roligast när man är 2 som spelar. Annars är det shoot em up
Dock inte dom två mest traditionellt "kvinnliga" spelgenrerna kanske..
Kanske inte men vi måste alla jobba på att motverka patriarkin så att det där tramset med manligt o kvinnligt försvinner. Hur kul kan det vara o spela Barbie tex. Man måste bryta mönstret om det ska vara nån ide och 2 personer här vill ju spela så att bryta det patriarkatiska mönstret är det första man gör annars så sitter man still där och det blir inget spelande. Därför har vi ett problem i dagens samhälle med fördelningen.
Trots allt föds man inte till kvinna utan man blir det

 #10099  by Bonomaul
 
WERY wrote:Trots allt föds man inte till kvinna utan man blir det
Det där är väl iofs en sanning med modifiaktion, men i princip håller jag med dig.

 #10103  by washout
 
Dr Mario är det enda jag och min flickvän har lyckats enas om att köra några längre stunder :-) Men det brukar vara skoj.

 #10115  by Lakanman
 
Tycker vanliga GOLF

 #10118  by Azox
 
Tack för alla fina svar :P vill bara påpeka om att hon inte gillar sport spel, om jag känner rätt så vill hon lira spel som man springer runt tillsammans å hjälps åt, inte för mkt action häller. Men de flästa kvinnor tänker väll så. :P

 #10119  by nes_nerd_no_1
 
Azox wrote:Tack för alla fina svar :P vill bara påpeka om att hon inte gillar sport spel, om jag känner rätt så vill hon lira spel som man springer runt tillsammans å hjälps åt, inte för mkt action häller. Men de flästa kvinnor tänker väll så. :P
Då rekomenderar jag Chip N Dale, och när ni har blivit duktiga på det kan ni ge er på tvåan! :)

 #10133  by jalla
 
Yep, chip & dale passar nog bra :)

 #21337  by rocc
 
Bubble Bobble ær inte bara det roligaste nesspelet att spela två på utan
det roligaste spelet att spela två på alla konsoler. Probotector/Contra
ær riktigt roligt också.. Jag o polaren satt några helger i høstas o førsøkte
varva det utan continues. Kom inte riktigt ændå fram dock :(

 #21343  by Nystroem
 
Jag får repetera lite ;)
*Chip'n Dale
*Contra
*Ice Hockey

Ett annat spel som är rätt kul på två är Balloon Fight :)

 #21346  by WERY
 
Contra och Double Dragon serien 4ever :D

 #21354  by BelfegorC4
 
Tjejen gillar verkligen ett piratspel som vi kan lira tillsammans. Tank Wars tror jag det heter och finns på 31 in 1 kassetten. Hon gillar även Baloonfight och Dr. Mario. :) Bra spel

 #21383  by Frezy_man
 
Spel som fungerar bra är mestadels beat em up. turtles 2,3 mfl.

Contra spelen fungerar hur bra som hellst däremot går Chip n dales att diskutera. Visst fungerar det men jag tycker inte det är riktigt lika kul som t ex. Contra i och med att skärmen är så pass lite och man inte kan springa igenom varandra och att det är enkelt att döda varandra. Att man kan kast och bär på varandra är däremot trevligt. Så det finns både positiva och negatva sidor.

 #21416  by Riwallen
 
Tycker att man kan konstatera att det släpptes på tok för lite 2 player spel till den lilla grå

Instagram #sndb.se