• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #796108  by Andreas No 1
 
Sanna: Precis, men du är så inne i Double Dragon nu! ;) Någon som har spelat SNK:s Mechanized Attack (NTSC/Räv-A)? Mycket välgjord shooter/FPS typ som Operation Wolf fast bättre, snyggare grafik. Dock väldigt svårt med zappern tyckte jag så det fick bli den hederliga handkontrollen istället. Fick hem några intressanta NTSC-lir igår, Base Wars (Konami/Ultra Games), Adventures of Dino-Riki (Hudson Soft), Desert Commander (Strategi-spel), King´s Knight (Squaresoft, ska dock suga har jag hört) och Vindicators (Tengen). Så dessa skall testas och spelas i helgen, men först rengöras noggrant såklart. :good:

Wery: Ser fram emot tips! Bayou Billy är ju fan omöjligt. Ska tydligen vara lättare i Famicom, enligt Sols bok.
 #796178  by WERY
 
Jag har Mechanized Attack. Ska man använda zappern, så måste man vinkla handen diagonalt, så att man kan sikta "mellan pipan och kolven". Då träffar man det man skjuter på men det hade varit roligare, om man träffade enligt siktet istället, så som man gör i Duck Hunt. Adventures of Dino Riki är ett bra spel, som delvis påminner om Knightmare på MSX. Jag får pröva Mad City på Famicom och se hur det är jämfört med NES-versionen. Jag tror jag har en lös kassett i samlingen. Annars får jag skaffa en...
 #796248  by WERY
 
Både NES'et och vinylspelaren går varma ikväll. Jag började lyssna igenom några plattor med The Ventures, medan jag varvade Mad City. Sedan prövade jag några av de andra Famicom-kassetterna. Spelade igenom Spartan X för första gången(eftersom det bara var en allmän provspelning, så skriver jag i denna tråden). Det var ingen skillnad mot Kung Fu, annat än titelskärmen/titeln. Någon gång ska jag spela Spartan X2 också, vilket kommer att bli intressant och spännande. Efter det gick jag över till en platta med filmmusiken i Indiana Jones and the Temple of Doom. Spelet till det fick bli Holy Diver. Hade Indiana Jones and the Temple of Doom på NES varit lika bra som Atari-versionen, hade jag även spelat det ikväll till musiken. Tyvärr suger den versionen som är till NES. Den är dock inte lika dyr som Atari's original...
 #796362  by Ashaman
 
Spelade en del Tiger Heli när jag var liten. Tyckte det var skitball :)
Har aldrig kommit nå vidare långt. Men menar du att det bara fortsätter eller att det börjar om?

Edit: läste just på att det finns fyra banor och efter fyran börjar man om från två varje gång :)
 #796394  by Andreas No 1
 
Wery: Har för mig att Mechanized Attack är lite mer sällsynt, har inte sett till det förrän jag köpte det på Ebay. SNK gjorde många bra NES-spel som aldrig kom hit, som t.ex. Guerilla Attack, Iron Tank (kom visst som ESP-import, men ändå) och MA då. Aha, vad skumt! Det blir för meckigt för mig. Ja, Adventures var helt ok. Tyckte att Base Wars var det bästa i den högen jag fick hem, grym musik, grafik och spelidé. :)
Grymt med vinyl och NES såklart! :D Spartan X2, hur är det?
 #796416  by WERY
 
Jag har aldrig spelat Spartan X2 så jag vet inte hur det är. Jag är dock väldigt sugen på att få spela det, när jag ändå gillar ettan. Får kolla om jag hittar det på ebay. Det är säkert ett sånt där dyrt spel, bara för att det är ovanligt.
 #796450  by Ufouria
 
Spelade lite DD 2 tidigare idag. Dör ju en snabb död på de jäkla hoppen :x Drygt att behöva börja om från början då det mest är en transportsträcka fram till hoppen igen.
 #796462  by WERY
 
Andreas No 1 wrote:Visste inte ens att det fanns en uppföljare. Verkar rätt ballt ändå. :)
Det känns som en blandning mellan Kung Fu 1 och Double Dragon.
Ufouria: Vissa av hoppen kräver precis tajming. Särskilt de man gör på kugghjulen och konveyorbanden.
 #796466  by Ufouria
 
Ja, har ännu inte kommit förbi partiet med kugghjulen (svårt). Det var där jag dog sist.

Så roliga och fula gubbarna med grön tröja/väst och gröna skor ser ut, ffa när de dör och spretar med benen :lol:
 #796473  by Storeriknr1
 
När du hoppar på kugghjulen så försök att göra ett hopp-knä direkt när du landat på det första kugghjulet. "Bara" att tokegga på både A och B
 #796498  by Ufouria
 
Tack för tipset! Ska prova det. Så det är så man gör hopp-knä. Får till det ibland men visste inte hur jag hade gjort.

Hopp-snurr sparken funkar för övrigt väldigt dåligt i DD 2 tillskillnad från i DD 3 där den funkar jämt så länge man inte håller i något vapen.
 #797337  by segasonic
 
Bättre! (Kanske inte musiken)
 #797343  by Ufouria
 
Du tog orden ur min mun. Ja helt klart bättre. Inte så långdraget som MM 3. Tycker 4:an även har bra musik (Skull Mans bana är bäst). Sämst musik har nog 6an. Kan faktiskt inte komma ihåg någon låt därifrån.
 #797360  by snotcrow
 
Hade jätteproblem med 4an som kid. Men senast på GÅS gick det tillslut. Willy-banorna blir dessutom lättare om man har plockat upp de 2 hemliga tillbehören som finns i spelet.
Har inte reflekterat egentligen mer än nu hur bra det är, musiken är fantastisk. 3:an är dock ännu mer barndom för mig :)
 #797392  by atman
 
Håller också på med Mega Man serien nu. Har klarat 1:an och 2:an hur många gånger som helst, men ska köra 3an och uppåt.
Tror jag klarat 3an tidigare men det är inget tydligt minne.

3an har snudd på bäst musik kan jag tycka.
 #798399  by Ufouria
 
:lol:
Ja ge inte upp nu när du var så nära Sone. Bucky o hare kommer inte bli lättare. Fast där hade man väl oändligt med continues ända fram till slutbossen. Minns dock inte vart man fick börja om efter att man dött på slutbossen för det är jag säker på att jag gjorde.
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 81

Instagram #sndb.se