• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #809685  by SCHNEIER
 
Var lite sugen på en NES Mini, men tycker inte det verkar vara värt pengarna på andrahandsmarknaden. Så jag fixade ihop en RetroPie med i princip alla spel värda att ha. Blir ju några hundra. Snyggt NES-skal i Lego blev det också, såklart.

Balloon Fight, vilket lir alltså. Inte spelat så mycket tidigare, men detta åker igång nästan varje gång Raspberryn startas. :good:
 #809730  by SCHNEIER
 
Har inte limmat ihop den, men tror inte jag gör det. Håller ihop bra, trots att jag byter och rycker i kablarna.

Tycker RetroPie är klockrent, då man kan spela en hel uppsjö med spel på en jäkla massa emulatorer. NES, SNES, MegaDrive och Neo Geo rullar mest. :good:
 #809848  by SCHNEIER
 
Får kanske göra fler Lego RetroPie i SNES, MD m.fl också. Kanske skulle gjort en i skala 1:1 också. 8-[

Dagen kommer säkert när den åker i golvet och splittras.

Någon annan som kör NES-klassiker på RetroPie? Problemet med att köra på HDTV är ju en liten fördröjningen, som jag upplever det. Är mest påtagligt i spel som Super Mario där snabba och precisa hopp krävs.
 #809849  by Beatfg
 
https://www.youtube.com/watch?v=Hz-2Y6qR67o" onclick="window.open(this.href);return false;

Slit ovan med hälsan ;)

Jag har gjort ett par stycken Raspberry PI3´s med Retropie bara för kul att labba med och det har varit riktigt trevligt och rätt så praktiskt med. Väldigt lätt ta med sig :)

Testat en mängd möjligheter med den... det mesta fungerar finfint men blir en del pillande.. Är trots allt en leksak och emulator ...
 #813718  by Ufouria
 
:good:
Mycket nöje!
Kan kanske vara lite tungt om man inte spelat igenom det tidigare eftersom det är rätt kryptiskt (man vet inte vart man ska). Är faktiskt snart dags för mig att spela igenom det igen. Topp 5 till NES!
 #813725  by Speedmouse
 
Ja, det klurigaste är att man inte har någon karta i palatsen. Svåra fiender, men det gäller att ha lite tålamod bara (där det brustit för mig tidigare). Men nu när jag ger det en ärlig chans är det riktigt bra! :good:
 #813750  by Kahn
 
Jag gillar Link mer än Zelda till NES, mest för att jag hade de som liten och spelade galet mycke.
Det är kryptiskt kan jag hålla med om, så har man inte spelat de innan så måste de va helt fantastiskt :D
 #813769  by Ufouria
 
Så trevligt att höra då jag oxå gillar Link mer än Zelda. Link var ett av få spel som jag fick nytt som barn. Spelade även Zelda men tror inte jag hade en egen kassett utan hyrde det och spelade hos kompisar. Hahaha, fick mig att tänkta på när jag spelade Zelda för första gången som barn :D Konstigt hur man kan få bilder av hur rummet såg ut och allt annat runtomkring. Skulle kunna vara bara 10 år sedan, fast det i själva verket är över 25 år sedan.
 #813828  by Ludu
 
Jag föredrog Adventure of Link alla dagar i veckan men efter att ha spelat igenom hela ettan för ett par år sedan ser jag ändå charmen i det. Jag gillar fortfarande uppföljaren mer men det är inte lika självklart längre :good:

Kör hårt :D
 #818760  by Lennox
 
Jag spelar Top Gun till NES.

Jag lyckades faktiskt refuela planet på bana 2 ikväll! Sen dog jag, tyvärr... Precis efter den bedriften.

Landa planet har jag däremot aldrig lyckats med... :cry:
 #819387  by Ufouria
 
Nej nej, ge upp är förbjudet nu vid det där stadiet [-X Bara att fortsätta att nöta. Tillslut blir det lätt :) Får aldrig ge upp på en slutboss, ffa inte när det är oändligt med continues. Jag gav iofs upp med Rygar (SCN versionen) fast där var man ju tvungen att springa tillbaks till berget efter varje död för att fylla på. I dagsläget med en Retron hade man ju kunnat fuska och sparat med fulla bägare och energi inne hos slutbossen :-w Det skulle ta emot att använda save state men just på Rygar skulle jag göra ett undantag. Enda spelet där jag skulle tycka det var tillåtet. Är ju så mycket tur som behövs på den slutbossen. Hur skicklig man än blir på att dansa runt has flugor så är utspotten oförutsägbara och då det krävs så många träffar så behövs det att han spottar lite rätt (alltså man måste ha turen med sig).
 #821903  by Ufouria
 
toffe-86 wrote:Säg till när du får lite mer tid så håller jag på det spelet. :good:


Så här hade mexicanrunner kraven för att besegrat mach rider.

Winning Condition
-Fighting Mode: Beat Level 20
-Endurance Mode: Beat Level 11 (92 Km.)
-Solo Mode: Beat Level 11 (95 Km.)
Jag har tid nu att ta itu med Mach Rider. Testade ett par ggr igår kväll. Kändes ju helt omöjligt. Kom bara förbi första banan (i Fighting mode) fast jag tror inte man ens kan "dö" på den banan :lol: Först på bana två ploppar det upp tre hjälmar som speglar antalet liv man har. De hjälmarna försvann riktigt fort.
 #822082  by Ufouria
 
:lol:
Nä, jag har faktiskt aldrig känt ett sug att spela det.

Känner däremot ett sug att spela CV 3 då jag knappt har spelat det (mkt pga att jag avskyr banan där klossarna ramlar ner från skyn) och är nu inne i ett CV race. Bortsett från banan med klossarna/blocken så var det ganska kul vill jag minnas.
 #823302  by Ufouria
 
Jag tror det bara är HDMI kabel men jag ska egentligen låta det vara osagt då jag inte vet med 100%.

Skulle kunna tänka mig en sådan om det inte var för allt strul runtomkring (få det att fungera, fixa spelen osv).
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 81

Instagram #sndb.se