• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #851519  by Ufouria
 
Är det i det stora spelrummet det där? Ni har inte flyttat väl?

Kid Icarus på ett liv är läskigt! Finns ju så många ställen där man kan tabba sig, fast värst är det nog i början. Så slirigt där.
 #851523  by Sonefors
 
Japp. Sitter i den grå soffan vänd mot den platta tv:n. Den lilla tjockisen står rakt under SNES-skylten. Det dröjer nog nåt år till flytt om man ska vara realistisk.

Döda allt, samla hjärtan och köp en fjäder i början. Fortsätt i samma stil, köp en flaska medicin och fyll på med glas fyllda med livskraft vid behov. Piece of cake.
 #853198  by Sonefors
 
@Andreas No 1 IKEA (så klart). Såna där lister, fyra delar man sätter ihop. Går att byta till regnbågens alla färger på en dosa som sitter fast i sladden. De mer moderna har väl fjärrkontroll. Jag brukar byta färg efter årstid typ :)

@Gory-Glory Tackar! Dessvärre mår den lite psykiskt och är instabil i färgerna.
 #853257  by Ampullah
 
Ungarna är magsjuka här, så jag och grabben har kört lite Contra i veckan på minin.
Drog igång Probotector och slogs av skillnaden i svårighetsgrad direkt.
Är vi så mkt sämre spelare i Europa så att dom måste dra ner hastigheten på fienderna?
Upplever att min robot rör sig mkt snabbare i förhållande till fienderna gör, än i Contra....
 #859046  by Ludu
 
Under den här veckan hade jag tänkt ta tag i R.C. Pro-Am, smygtestade ett par banor imorse. Eftersom spelet tydligen loopar i all oändlighet efter bana 24 tänkte jag ha lite egna kriterier på vad som krävs av mig för att detta ska bockas av som avklarat. Jag har inget intresse av att göra The Perfect Run med 24 guldpokaler. Jag tror att det skulle suga det roliga ur spelet, ibland är det svårt nog att fixa fyra förstaplatser på raken i Mario Kart :lol: Att däremot fixa en sammanlagd förstaplats med ett påhittat poängsystem likt uppföljaren skulle passa mig utmärkt. Guld = 3p, silver = 2p och brons = 1p.

Jag försökte hitta en matematisk formel för att komma fram till vad minsta möjliga resultat för vinst skulle vara. Mer ingående matematik för intresseklubben i spoilern 8-[
Ponera att jag bara har en rival som ständigt kommer tvåa eller etta beroende på min egna placering. För att våra poäng ska tangeras krävs det alltså 12 förstaplatser och 12 andraplatser och av spel som Mario Kart att döma brukar två förare med samma poängresultat gynna spelaren istället för CPUn. Resultatet ovan skulle innebära 60p totalt.

Fjärdeplats går att utesluta då det innebär ett nytt försök på samma bana (tre continues) men jag behöver även ha eventuella tredjeplatser i beräkning och hur det påverkar målet att i slutändan landa på 60 poäng och en garanterad vinst. Jag kom fram till följande formel: (12+x)+(12-2x)+x där x är antalet brons. Om x = 0 behöver jag alltså 12 guld + 12 silver + 0 brons. Är x = 6 skulle jag behöva 18 guld + 0 silver + 6 brons för att nå 60p.

Något jag dock inte hade i beräkningen är att för varje guld jag tar utöver de 12 första så minskar min rivals möjliga totala maxpoäng med 1. Det finns säkert någon annan konstellation av guld, silver och brons som gör att jag fortfarande hamnar över rivalens nya poäng men jag orkar inte göra det mer komplicerat än vad det redan är :lol:
Så länge jag hamnar på 60p eller mer anser jag spelet vara avklarat. Vi ser om jag klarar av det inom kort :good:

Vad har ni för erfarenheter av R.C. Pro-Am?
 #859059  by Ufouria
 
Ett av mina favoritspel :birdo: Fast 2:an ger en mer adrenalinkick. Får nästan hjärtklappning bara av att tänkta på 2:an :lol:

Varför inte bara låta det vara avklarat efter bana 24? Men varför står det 32 tracks på boxen :-k
 #859094  by Ludu
 
Jaså? :lol: Är det för att det är snabbare eller något annat som orsakar adrenalinet? :)

Förvisso skulle jag kunna göra det också, men känner jag mig själv hade jag inte varit helt tillfredsställd med en sammanlagd tredjeplats i slutändan. Jag blev också förvånad av antalet banor på boxen! Jag trodde först att jag bara kommit ihåg fel men all info kring spelet kretsar kring att det är 24 banor som sen börjar upprepas. Jag har dock inte läst någon anledning till varför det inte matchar informationen på boxen :-k

Hur var det, hade du spelat Mickey's Speedway USA till GBC? Just det bärbara spelet har mycket gemensamt med det lilla Pro-Am jag har hunnit spela :D
 #868136  by Nightstalker
 
Jag får psykbryt på jokern i Batman. Jag har nog suttit i 2 timmar och jag fattar fan inte hur man ska klara av honom...och jag har klarat av honom en gång innan så jag vet att det går.
I videos på nätet så mosar folk bara in sig i honom men det funkar ju för fan inte :hateps3:
HJÄÄÄÄLP :DUCK plz
 #868149  by Ashaman
 
Haha! Det är inte lätt.

För det första, Undvik skotten, de ger en bisarr skada. Ska du ta skada ska det vara från en hit av jokern eller blixtarna.

Att ta sig in nära med knytnävarna är det lättaste, by far. Börja med att hoppa över hans skott i början och ta dig nära, hoppa över honom när han gör blixtrar, så du undviker hit. Är du tillräckligt nära Jokern träffar inte skotten, så håll dig nära och hoppa över för blixtrarna. Det gör inget att ta skada när man tappar en hp, för du hinner slå ihjäl honom ändå :)

Vill du klara det på annat sätt så är nog bumerangen det lättaste, att man håller sig ifrån honom och kastar bumerang, men jag tycker det är både svårare och kladdigare än att slå honom nära inpå.

Men UNDVIK SKOTTEN! :)
 #868150  by snotcrow
 
Ashaman wrote: 21 Nov 2020, 11:56 Men UNDVIK SKOTTEN! :)
Verkligen :) De gör 3 dmg, och allt annat gör 1 dmg.
Så börja fighten med att spring mot honom och gör ett hopp nästan direkt ett följt av ett annat.
Det varierar om han skjuter ett eller två skott i början
 #868218  by smaugur
 
Jag är på Våning 10 i Adventure of lolo som jag nyss införskaffat , jag har varit nära att kasta in handuken och velat kolla på lösningen på vissa rum, men jag har gett mig fan på att klara spelet utan fusk! Så jag har fått vrida in och ut på mig själv för att komma med en lösning på dessa svårare rum istället och det har hittils funkat :good: . Nu är det 5 rum kvar och Satan hägrar! :twisted: önska mig lycka till!
Last edited by smaugur on 24 Nov 2020, 13:40, edited 1 time in total.
 #868247  by smaugur
 
Tack för alla lyckönskningar! Det är spännande nu! Jag har precis börjat på 10-2 det är lite meckigt men det är grymt kul tycker jag! :good:
 #869991  by AndiOne
 
Attack of the Killer Tomatoes
Började nån trekvart igår. Jävla spel asså..
Kommer lite framåt varannat försök typ haha
Är på bana 3 typ tror ja. 3 game over sen äre tillbaka till början varje gång.
Men kan åtminstonde ta mig till bana 3 på ett liv nu isch.
 #872275  by Lirod
 
Jag håller på att slutföra andra varvet i The Legend of Zelda för första gången, jäklar vad svårt det är i början innan man skaffat sig ett par extra hjärtan, den blå ringen och åtminstone det vita svärdet!
Kan berättade redan nu att jag har använt mig av guider vid ett par tillfällen när jag fastnat, har tyvärr inte tid att virra omkring i evigheter (som man hade i barndomen).

:-w
 #873988  by Lirod
 
Igår kväll spöade jag äntligen Barba i det gömda palatset... satan vilket svårt spel det är! Ni som har koll vet såklart att jag pratar om Zelda II: The Adventure of Link.

Svåraste Zelda-spelet någonsin (definitivt bland 2D-spelen)?

:twisted:
 #873993  by Speedmouse
 
@Lirod Framförallt är spelet obalanserat i levelsystemet, så det är som svårast i början tycker jag. Men vänta tills du kommer till Valley of Death så ska du få se på svårt! :good:

I övrigt kan jag sakna en karta i vissa palats som är stora och har många våningar, plus att det är lite kryptiskt på ett par ställen. Tycker dock Minish Cap är en värdig utmanare när det kommer till kryptiskt i alla fall! :D

Och Just Zelda II och Minish Cap är mina favoritspel i serien, kan det vara så att jag gillar kryptiska spel? :-k
 #878412  by Ufouria
 
Började spela Shadowgate. Trots att jag spelade igenom det ca 10 ggr så kommer jag inte ihåg. Fortfarande roligt att spela om. Lite grejer minns man ju men det tog ett tag innan jag hittade första nyckeln i dödskallen :lol: Dessutom gick jag ned för en stege och dog direkt. Mindes inte att det var en trap. & draken som sprutar ut eld minns jag inte vad man skulle göra med. Fortsättningen följer... Riktigt mysigt spel hursomhelst :birdo:
 #878654  by Ufouria
 
Mega Man 4 är trevligt! Nu blev jag sugen på att spela MM spelen till NES. Har mycket kommande vecka, men kanske nästa helg eller senare i sommar så ska jag spela.
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81

Instagram #sndb.se