• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #760445  by Speedmouse
 
Mega Man 5, har haft det liggandes ett tag nu. Spelade det aldrig när det släpptes p.g.a. ointresse, serien började kännas urvattnad.

Efter några avklarade banor kan jag kallt konstatera att det är Mega Man helt enkelt, varken mer eller mindre, får ungefär samma intryck som av del 3 och 4. D.v.s. att de inte direkt känns som nya spel, utan mer som expansionspack med nya banor. :/
 #763299  by Ludu
 
Huvva, riktigt tråkigt :( Det finns på e-shop till Wii U för övrigt, om du skulle orka börja om (och äger en Wii U)!

Guardian Legend ska jag lira innan året är slut, det ser riktigt najs ut :)
 #763318  by Ashaman
 
Håller med! Fruktansvärt roligt och snyggt spel! Hade jag inte klarat det för ett par månader sen så hade jag kört det igen nu! :D
 #763395  by Speedmouse
 
Det går att spela igenom två gånger i rad faktiskt, jag lovar. ;)

Spelade igenom det själv för första gången i våras nån gång, startade en ny runda två dagar senare och köttade igenom det igen. :)
 #763416  by Ashaman
 
Haha, jag vill ju inte spela sönder det ;)
När man var yngre var man duktig på att lyssna sönder musik.. Vill inte göra samma med det underbara spelet! :)
 #768417  by Sacke
 
Har suttit och spelat Battletoads en hel del på sistonde :good: . Det är ett riktigt bra spel förutom att det är så otroligt svårt.
 #770172  by atman
 
Spelar The Legend of Zelda, har faktiskt aldrig spelat igenom quest 2, så det är verkligen på tiden.
Riktigt kul att det här spelet kan kännas "nytt" :)

Det går åt lite mer rupees andra varvet (nycklar och potions)

Spelar på ett disk system, känns lite mer... exotiskt.
Tyvärr kan jag inte vråla i handkontroll 2 då jag spelar när lillen sover. :MM
 #770232  by segasonic
 
Vråla en gång så kan lillen vråla resten!
 #770401  by Lennox
 
Nu spelar jag...

Nes: Gremlins 2 (Inköpt på Retrospelsfestivalen) och SMB3 (För att det är bra).

Famicom: Altered Beast - 8-bitars-versionen! Till Nintendo! Hur knäppt och charmigt som helst...
 #770441  by segasonic
 
Sägs det "Welcome to Your Doom" i den versionen också?
 #773381  by Lennox
 
Nej, tyvärr. Inga röster.

Dessutom försvinner bakgrunden och blir svart i bossfighterna - för att spara kraft till stora boss-sprites!

Oerhört charmig version av ett klassiskt kasst spel.
Last edited by segasonic on 04 Jan 2016, 17:21, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #775415  by Axus
 
Lirar Balloon Fight. Riktigt mysigt spel som är ganska talande för den här tiden. Avskalad spelmekanik som levereras med ren och skär underhållning.
 #776919  by segasonic
 
20160205_203400.jpg
20160205_203400.jpg (1.3 MiB) Viewed 17384 times
 #777051  by Lirod
 
Grymt, segasonic!

I övrigt, tusan vad enkelt Mega Man 2 är om en jämför med det första Mega Man-spelet. Då spelar jag på "difficult" också!

:lol:
 #779229  by ultraman
 
spelar om Mario 2 för hundraelfte gången i ordningen.. :D
Har lite många spel med extralånet som bara ligger och skräpar. Borde ta tag i dem kanske..
Men det är lite svårt när man har sina gamla favoriter som man vill köra på om och om igen!
Last edited by ultraman on 05 Mar 2016, 10:00, edited 1 time in total.
 #779284  by Ashaman
 
Suttit med Castlevania hela kvällen och lite till... Jag ägde spelet som liten och har idag klarat något jag aldrig gjort förut - liemannen, men nu ger jag upp för ikväll! Tror att jag kommit in i näst sista banan såpass väl att jag borde kunna klara den igen. Nu är det bara att nöta sista banan. Jag upplevde den som rätt jobbig nu när jag bara provade... :P
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 81

Instagram #sndb.se