• High Score-tävling i Tom & Jerry

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #763946  by rakapparat
 
Röstningen var inte mer självklar, ni vill spela:
Image


Inget high score finns ännu i detta spel, så vinner du tar du över förstaplatsen för spelet!

Regler:
  • Inga fusk som GameGenie eller liknande tillåtna.
  • PAL-version av spelet.
  • Endast på riktigt hårdvara, emulering är ej tillåten.
  • När du är nöjd med din score, fotografera av din tv. Posta därefter bilden här i tråden och vi skriver in ditt bidrag i första inlägget efter det har validerats som korrekt. Enklast och smidigast gör du detta på http://www.imgur.com
  • Hur många bidrag du vill!
  • Tävlingen pågår till den 30/9 kl 23.59
I prispotten finns diplom med ditt namn och att du är en:
Image
samt lite smått och gott.

Lycka till!

High Score:
[list]
1. Kahn - 123,800
2. Vaskinton - 100,950
3. Filurkatten - 68,450
[/list]
 #764282  by zyffe
 
Crap, måste få tag på en kassett då alltså. Taggad för detta! :D
 #764631  by Vaskinton
 
Ja verkligen! Halvjobbiga banor att hitta igenom.

Jag hittade aldrig bonusbanan i värld 2 bana 1 :/

PS. Jag har börjat bygga ett starkt hat mot ekollon, envetna flugor och lönnfrön kan tilläggas.
 #764853  by Ufouria
 
Hur är spelet? Blir det bättre när man lyckats ta sig förbi första banan? Tror inte jag skulle klara den bravaden så jag lär väl aldrig få veta. Eller så gör jag ett tappert försök i helgen.
 #764854  by Vaskinton
 
Vid de första försöken blir man bara förvirrad över banorna men man lär sig snabbt. Påminner lite om känslan när man spelade Blaster Master i ungdomen och inte fattade ett skit.
Annars är det ett underhållande spel som faktiskt är mycket svårare än vad man kan tro. Finns även en del fiender som är apjobbiga!
 #765283  by segasonic
 
Kahn wrote:Edit: Ja spelar ej PAL förresten ! Äger bara ntsc ](*,)
Då bryter du mot reglerna! :lol:
 #765289  by Filurkatten
 
Image
Mitt första försök.

Förresten, på banan där man är i rören så kan man få istort sett hur mycket poäng som helst utav sniglara och kräftorna.
Antar att det inte är tillåtet?
Tyckte det känndes något fuskigt. :P
 #765292  by rakapparat
 
Nej, all form av "grindande" av poäng ser jag som ett regelfusk och är inte tillåtet. Hoppas ni har förståelse för det och håller ifrån det. Detta var något som jag var ovetandes om innan jag drog igång tävlingen.

Kahn: Jag låter dig slippa undan straff den här gången (om du bjuder på en öl nästa helg;))
 #765295  by Kahn
 
Då kör vi på de :)

Upptäckte de när jag la upp bilden!

Grindande är sunt förnuft att inte göra. De går göra på alla banor tyvärr.

Jag har klarat spelet nu iallafall, men hann inte ta bild. Så om någon klarar de passa på att fota innan skärmbilden försvinner.
149200 fick jag, men jag ska klara de igen så de kommer en bild annars räknas de inte :P

Nygaddad så kunde inte ta mig till telefonen så snabbt haha!

Instagram #sndb.se