• Speedruns!

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #56564  by Frezy_man
 
punch out vore kul att göra speedrun på. Det finns ingen single segment heller. Hoppas kunna göra det någon gång =)

 #56581  by WERY
 
På Mike Tysons kan man ju på single. MAn måste använda rätt teknik. Själv slog jag ner Don Flamenco i första ronden en gång. TKO!

En annan gång slog jag mot honom o fintade hans slag o sen slog jag en uppercut från höger o vänster tills hans liv gick från toppen ner till botten. Den var fan snygg, ni skulle ha sett.

Däremot kan det ta tid när man möter flodhästen, den värsta jag vet :x

 #56630  by Bonomaul
 
Haha..

 #56758  by Frezy_man
 
vilken flodhäst?

Nystroem dunka ju ner Don flamenco på typ 32 sekunder en gång. Jag själv har tagit han på typ 39.

Det går att ta Tyson på KO i första ronden. Svårt som helvete men det ska tydligen gå.

Vem fan är flodhästen?, hehe. King hippo elle? Jag tycker han är ganska lätt faktiskt.
Spanjoren andra mötet är annars den tristaste fighten i spelet.

 #56760  by rogerxy
 
Har kommit fram till Mr Sandman som längst, samt fått ner Super Macho Man 2ggr med koden dit. Det är nog mitt största spelmål, att golva den jävla Tyson :)
Finns filmer där de spöar honom i första ronden, det är en sekund kvar när han vinner

 #56764  by Frezy_man
 
ja tror jag klarat punch out rakt igenom utan att bli slagen en enda gång. alltså förlora en match.
Men tyson är ju så jävla skräckinjagande. Han slår fort som fan och fotarbetet är grymmt. Dessutom åker man ju ett slag om det är i början av matchen.
Tjoooong säger det bara :D

 #56785  by Tawny
 
hatkärlek till det spelet :)

har aldrig klarat tyson, eller mr dream.

har inte ens klarat han som är före...

 #56808  by Ufouria
 
Hmm, man kanske skulle göra en Speedrun på Werewolf. Det passar sig ypperligt för Speedrun; det är kort och så kan man gå nästan exakt hela tiden utan att behöva stanna upp.

 #56858  by Ufouria
 
Jepp, varvade det i morse. Tog inte lång stund att spela igenom. Spelade igenom det en gång till men dog 2-3 gånger. :( Måste öva så man inte gör några misstag och hittar den snabbaste vägen. Problemet är att jag ju inte kan spela in det.

 #56859  by Frezy_man
 
Bäst är om du kan komma över en inspelningsbar DVD. Den måste upp på SDA för att du ska få pengarna.

De godtar inte längre videobands inspelningar men jag är säker på någon skulle orka göra om din videobandspelning till en fil/film upp på datorn.

Det går också med tv kort och vad det nu är koppla in NESet och spela in via datorn.

 #56863  by Ufouria
 
Frezy_man wrote:Bäst är om du kan komma över en inspelningsbar DVD.
En DVD har jag som jag kan spela in program från TVn ifrån. Går det med en sån?

 #56866  by WERY
 
en DVD R/W är vad du behöver. Du kan spela in o skiter det sig kan du spela om från början i spela in på nytt

 #56867  by Frezy_man
 
jajjemän :D:D

Det är bara koppla in NESen i DVDn ställa in kanalerna.

Använd DVD kanalen på TVn... Den kanalen du har när du ser på dvd filmer.
Sen tar du fram DVD/NES kanalen med hjälp av DVD kontrollen. Så att du får upp NES bilden på tvn. Sen bör det bara vara att trycka på rec.

Du bör spela in på Normal quality. Det vill SDA att du gör av någon anledning.

Sen hoppas jag inte att bilden laggar / att den blir efter när du spelar igenom DVDn. Det borde gå att undvikas med en scart kontakt. Annars blir du tvungen att skaffa en "skipper". Men tror inte det ska behövas.

Du har PAL versionen va? Har fattat för att det är den du spelar? Det går nämligen inte spela in amerikansk bild på en europeisk DVD spelare. Jag var tvungen att köpa en DVD recorder från USA =/

 #56887  by WERY
 
Man får väl köpa en regionsfri DVD recorder. Om man nu kan få tag i en...

Själv köpte man en bilig DVD spelare på SIBA i skövde sommaren 2002 och den var regionsfri trots att den inte skulle vara det. Håller än idag trots att det var den första i 990;- kampanjen

 #56893  by Ufouria
 
Ja, jag kör PAL versionen så det skulle nog gå. Men orkar inte kika på det idag när jag är sjuk och febrig.

 #56912  by Frezy_man
 
WERY wrote:Man får väl köpa en regionsfri DVD recorder. Om man nu kan få tag i en...

Själv köpte man en bilig DVD spelare på SIBA i skövde sommaren 2002 och den var regionsfri trots att den inte skulle vara det. Håller än idag trots att det var den första i 990;- kampanjen
dock så kan du med nästan största sannolikhet inte SPELA in NTSC bild.

Va bra Sanna.. Då kanske du kan göra en speedrun någon dag då =) du tjänar ju till och med på det ;)

glömm inte av bara att dessa 100 dollar gäller enbart under år 2008 och du måste få en speedrun godkänd innan någon annan. Och jag kanske får ett ryck någon dag och själv gör denna speedrun.

 #56951  by Ufouria
 
Esch vad trist.. lyckas inte får någon bild när jag kör via DVDn. :(
Ljud får jag däremot. Har försökt med allt nu. Förstår inte vad som är felet.

 #56957  by Frezy_man
 
hmm... Inget glapp i scarten bara eller?

Kör du med scart förresten? Det blir i alla fall bättre kvalité än antenn sladd.

 #56969  by Ufouria
 
Näe ingen scart, utan en AV-kabel (tror det heter så). Borde inte vara glapp i den hanen (röd) som jag stoppade in i videout/in(?)-gången.
Är osäker på om man ska söka efter frekvens för att hitta bilden eller om man ska ändra typ "source" (CAM1, CAM2, EXT1, EXT1 var till TVn) som om man ska göra om man vill ansluta t ex videokamera. Har hursomhelst provat alla alternativ. Förmodligen missat något.

 #56970  by Frezy_man
 
Har du DVD kanalen inställd på Tvn och får upp DVD bilden på tvn så behöver du i alla fall inte röra TVn något mera.

Kör du med röd, gul, vit kabel? ( Den vita som inte behövs när man spelar NES )
Då ska det bara vara att trycka in den i någon "ingång", Kolla om det står "in" någon stans. för står det "out" så är det fel. För det är bara kontakten som kan skicka ut signaler.
Prova att glappa och röra kabeln lite extra ifall det skulle vara glapp. Fungerar det att stoppa in bild sladden i TVn och få bild och ljud så ska samma kabel fungera bra till DVDn.

Du ska inte behöva söka frekvens på DVDn eftersom alla "in" ingångar borde ha en egen kanal på DVDn. T ex. AV 1,2,3 eller EXT1 och EXT2. KAnske också L1, L2.

rekomenderar att du köper DVD "RW" skivor. Det blir billigast så. Då kan man ju spela över.

 #56982  by WERY
 
Det är möjligt att du kanske har en sån modell där du inte kan få bild på TVn genom DVDn om den inte ligger i Stand-By. Vissa spelare gör man så med, iaf såna man inte spelar in på.

 #56998  by Ufouria
 
Yes, nu blev det bild dock dålig kvalitet men duger. Problemet är att det laggar. Går det att undvika lagg om man har scart eller krävs en sån där skipper?

 #57022  by Frezy_man
 
det bör gå med scart. Det har jag hört i alla fall. Om du nu har en scart kontakts ingång på DVDn.

Annars får du köpa en Scart växlare. Kallas i vissa varianter tydligen "skipper".
Då kör du bild kabeln in i Scart växlaren. Sen kör du två scart/AV kablar från Växlaren. En till DVDn och en till TVn.
Jag köpte min billigt på biltema. Men du kan köpa en växlare på Ica stormarknad, claes olson eller Coop forum också skulle jag tro. Eller siba, el giganten eller On off.

 #57042  by Frezy_man
 
Ursäkta dubbelpost men fan va arg ja blir.

Sitter å försöker sätta en förbättring på mitt Contra rekord.
Har alltid haft ltie problem med min DVD recorder. Efter varje inspelning avslutar DVDn med att tanka ner själv inspelningen pås kivan eller vad det nu är.
Och det har alltid varit så att då och då hänger sig denna typ av "finalize". En på hundra har det varit ungefär.. Ett snitt på var tionde timme. Alltså så finns det alltid en liten, liten chans att speedrun saboteras.
Men nu har det hänt tre gånger i tätt följd och jag är orolig över att DVDn håller på att lägga av. Lite trist då jag fick betala typ 3000 spänn för kalaset. Kanske dax att beställa en ny =/
Dyr historia..

 #57045  by rogerxy
 
Du jobbar väl i Norge så det är väl lugnt för dej ;)

Nä men får säga att jag är seriöst imponerad över ditt Contra-rekord. Här går jag omkring är superstolt över att ens ha klarat spelet & så kommer du & ger mej en rejäl smäll på käften :)

 #57194  by Ufouria
 
Ja det där är grymt. Det ser så enkelt ut när han spelar. Undrar hur många timmar han nött spelet.

 #57216  by Frezy_man
 
ah. Daniel Kareshi eller vad han heter. grymmt imponerande att klara ghost n goblins två varv utan att dö. En otrolig prestation. Filmen finns också på SDA. Där har den godkänts =)

Contra.. Jag sitter å försöker botta Poäng mätarn. Det är ganska svårt eftersom spelet blir svårare och svårare för varje varv ;) det ska tydligen bara gå att få 6,7 millioner. Jag fick bara 4 =/
Nytt försök imorgon =)

 #57235  by Ufouria
 
Hur många varv måste man köra i Contra om man skjuter de flesta fienderna (eller det kanske bara är bossarna som ger poäng) för att komma upp i 6,7 miljoner?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Instagram #sndb.se