• Speedruns!

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #433604  by Nils
 
Del 7 uppe! YYYEEEEAAAAHHH!!!
 #433631  by linux
 
Najs. Du får nog ta och ändra på den länken i inlägget :)
 #434394  by I_AM_ERROR
 
WERY wrote:Då var det dags med en här. Bara NES/Famicom inget annat format! Och skriv, när ni postar era tider på samma sätt som i listan nedan så blir det lättare för mig o uppdatera :wink:

Abadox_USA_00:16:17 av WERY
Battle Kid_???_01:21:30 av Airrider
Batman 2: Return of the Joker_USA_00:21:07 av WERY
Contra_USA_00:10:17 av Frezy_Man
Contra_USA_00:12:24 av WERY
Double Dragon_USA_00:27:08 av WERY
Double Dragon 3: The Sacred Stones_USA_00:32:47 av WERY
Duck tales_USA_00:08:19 av segasonic
Duck tales_USA_00:09:02 av Frezy_man
Duck tales 2_SCN_00:11:40 av Frezy_man
Goonies_RC809_00:21:32 av WERY
Great Waldo Search_USA_00:03:49 av WERY
Kung fu!_USA_00:03:55 av Frezy_man
Metal Storm_USA_00:17:09 av WERY
Metroid_USA_00:47:00 av Frezy_man
Mega man 2_USA_00:30:30 av Frezy_man
Mega man 3_SCN_00:45:08 av Frezy_man
Mega man 4_SCN_00:50:48 av Frezy_man
Mega man 5_SCN_00:51:26 av Frezy_man
Ninja gaiden 2_USA_00:34:57 av Frezy_man
Ninja gaiden 3_USA_00:16:08 av Frezy_man
Rescue rangers - Chip n dales_USA_00:10:57 av Frezy_man
Roller Games_USA_00:18:26 av WERY
Rygar_USA_00:42:36 av WERY
S.C.A.T_USA_00:26:20 av WERY
Super C_USA_00:16:00 av Frezy_man
Super mario bros_EEC_00:05:45 av Frezy_Man (rör-warp)
Super mario bros_EEC_00:22:55 av Frezy_Man (ärligt)
Super mario bros 2_USA_00:17:00 av Frezy_Man (vete fan)
Super mario bros 3_USA_00:11:03 av Frezy_man (flöjt-warp)
Street Fighter 2010: the Final Fight_USA_00:29:03 av WERY
Turtles II_USA_00:36:55 av Frezy_man

Den här kan inte vara uppdaterad på extremt länge, jag såg på nätet att frezy har nu 10.48 och så

någon snäll moderator kan väl slänga två av meddelanderna, för jag hittar inte vart man gör det...
Last edited by I_AM_ERROR on 03 Aug 2011, 00:32, edited 1 time in total.
 #434490  by segasonic
 
Kan tillägga att min DuckTales-runda är spelad på en SCN-enhet med SCN-kassett, alltså Pal, inte USA... :)
 #434622  by I_AM_ERROR
 
Damn, det måste vara grymt bra spelat! Jag hörde att SDA ville att vi här i Europa skulle ta ahnd om en event, tänkte, med dina skills borde du vara med!;D
Last edited by smid on 03 Aug 2011, 18:07, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget.
 #434710  by WERY
 
Ja att det finns gamla rekord i listan av Frezy_man beror ju på att han inte har varit här och bumpat tråden med sin nya resultat

För övrigt tycker även jag att man borde hålla en stor spelträff här i Europa med speedruns och powerplay-gaming samt streama detta om möjligt. Naturligtvis skall det hållas i Sverige och helst i eller runt GBG så jag slipper åka så långt :yes:
 #434718  by I_AM_ERROR
 
Jag säger bara en sak, skövde skulle vara perfekt, inte bara för ajg bor här, Freddy bor här etc! mitten av sthlm/gbg, men ärligt, deväntar bara på folk som tar på sig grejerna så de kan sända smärtfritt, samt ajg tycker att vi ska spela de europiska versionerna så folk får se skillnaden mellan mario 2 USA/PAL, som är extrema, jag håller på att ta en speedrun på tale spin btw, beror på hur bra det går lägget ajg upp den^^
 #434726  by Nils
 
Om nån skulle kunna ordna det så skulle det ju vara riktigt najs.

Battle Kid Stream yay!

nesdb.se kanske har det lite tajt med RSM men vad vet jag.
 #434890  by WERY
 
Ja samlar vi bara ihop ett engagerat gäng så kan man säkert fixa någon form av powerplay-träff i Sverige. Jag tycker att alla regioner är okej. Man kan ju ha både PAL och NTSC och visa jämförelserna rakt av
 #439667  by ^MeTaNoLiC^
 
Metroid_SCN_01:45:XX av ^MeTaNoLiC^

på tiden det begav sig.. idag hade jag aldrig klarat spelet :/
Last edited by ^MeTaNoLiC^ on 16 Aug 2011, 16:13, edited 2 times in total.
 #439670  by segasonic
 
Grattis!
Min nya DuckTales-runda ska skickas till SDA så fort de läst igenom och verifierat min beskrivning ^^
Tiden är mycket bättre än den jag har ovan! ;)
 #439671  by Nils
 
Epic för båda! Ska bli kul att sen din Ducktales speedrun. Grymt att du slog rekord i ett såpas känt spel.
 #458229  by segasonic
 
Klarade SMB (SCN) på fem minuter och 29 sekunder nyss, inte många fel där inte :D Har tyvärr inget bevis.
BTW, DuckTales bör publiceras när som helst ifall SDA godkänner, de har haft filmen och mina konmentarer i snart en månad...
 #458539  by Nils
 
I´ll be waiting. Nu har du ju ett inofficielt världsrekord också btw!
 #474172  by mylifeinbeads
 
Tjenare speedrunners!
Jag är helt färsk både här på forumet och på speedrunning, men stamkund på Speed Demos Archive. Det har till slut fått mig att vilja prova själv..
Jag har börjat snoka efter en NTSC-NES för att kunna köra med dom snabbaste förutsättningarna, och har hittat en "Amerikansk basenhet Multi-X" till salu.
Två frågor dök upp i min skalle då...

-Att köra speedruns på en Multi-X-maskin är väl fullt legitimt, och räknas inte som TAS?
-Att amerikanska spel som spelas på den maskinen kommer upp i NTSC-hastigheten borde väl vara självklart, men kommer även dom europeiska kasetterna som spelas på den typen av maskin upp i NTSC-hastighet?

Edit: Jag har hittat det här citatet på SDA: "The only extra or modified hardware allowed are mod chips and boot disks used for playing imports". Jag antar att Multi-X innebär ett "mod chips" eller "boot disk", och därmed okej?

Jag ser att det var ett tag sen nån postade i den här tråden, men jag är väldigt tacksam för svar :)
Verkar vara ett sjysst forum!

Edit 2:
segasonic wrote:DuckTales bör publiceras när som helst ifall SDA godkänner, de har haft filmen och mina konmentarer i snart en månad...
Har du hört nåt mer från dom sen du skrev det där? Ditt race ser ju iaf tyvärr inte ut att vara uppe än? : /
 #474194  by segasonic
 
De slarvade bort torrenten jag skickade sen dog min dator. Jag har skickat en dvd-skiva till Nate och han bör ha fått den förra veckan men har inte hört av sig. De är ganska dåliga att ha och göra med tycker jag :(
Publiceras det inte innan februari så lägger jag nog upp skiten på youtube istället...
 #474296  by mylifeinbeads
 
Jag undrar om det kanske är så att om man "bara" putsar ett rekord med nån sekund när dom känner på sig att det nya rekordet inte heller är oslagbart så blir dom lite slappa med att lägga upp det? Jag har ingen aning om hur ditt race var, utan det är en allmän fundering jag har haft nån gång. Hur som helst får vi hoppas ditt rekord kommer upp när det än blir, ett rekord är ett rekord!

Vad tror du om att speedrunna på en Multi-X-maskin förresten? Spelar det ingen roll för legitimiteten liksom?
 #474301  by segasonic
 
Jag hade kört på ett NES om du ska publicera dina runs på SDA, annars kan det väl kvitta vad man spelar på så länge förutsättningarna är de samma.
 #474316  by mylifeinbeads
 
Jo ett NES är det ju, bara att det är Multi-X:at så att det går att köra europeiska spel också på den (grundhårdvaran är amerikansk). Har aldrig rört Multi-X:ing till nån konsol alls förr för att det har känts lite suspekt och har därför heller inte satt mig in så noga i det, så det är därför jag slängde ut frågan här för säkerhets skull. Men om det är så att Multi-X:ing har en enda uppgift, och det är att få möjligheten att spela spel från fler regioner, då måste det ju vara okej att speedrunna på :mario
 #474319  by segasonic
 
Jaså, multi-x betyder regionsmod! Det är inget uttryck jag använder. :)
Jag tycker att det är helt ok ifall man bara klipper av lockout benet på moderskortet och ingenting annat, alltså inget tillägg av komponenter eller liknande. Det är även godkänt hos SDA :good:
 #474369  by mylifeinbeads
 
Regionsmod, där hade vi det ;)
Som sagt är jag väldigt icke-insatt i det tekniska, har aldrig varit min grej att utforska. Det var bara nu när jag jagat ett amerikanskt NES att speedrunna på som jag bara hittat ett enda (utanför ebay), och det råkade bara vara "Multi-X:at för att kunna spela 95% av alla spel oavsett region" som det står. Så om det är godkänt av SDA så köper jag det nog (den lilla extra kostnaden för regionsmoden befogas av att mitt vanliga PAL-NES ändå är paj för tillfället), tack för hjälpen! :good:
 #474869  by Ufouria
 
Vet inte vad jag ska posta detta då det inte är en speedrun utan enbart en genomspelning (med många misstag) av Mega Man med lite trix på bra vapen att använda under banorna.

Mega Man - del 1
Mega Man - del 2 (bl a Yellow Devil)
Mega Man - del 3 (sista)
 #475280  by wkd!?
 
Snajsigt Sanna :good:

Hur spelade du in videon, emulator på datan eller?
 #475281  by Ufouria
 
Tack! :) På DVDn. RCA-kablarna in i DVDn och RF-kabeln i TVn. Tycker att kvaliten blev rätt bra, bättre iaf än den blir när jag kikar på TVn. Verkar som youtube fixar till videon.
 #475289  by wkd!?
 
Danke Schön! :good:

Funderar på att dra ett run med Mega Man 2, måste bara hitta åt lite utrustning först...
 #475295  by nintendoman
 
du kan ditt mega man du sanna :good: .
nu måste jag försöka mej på spelet igen nån dag. (och kanske använda dina filmer som hjälpvideos :lol: )
jag har inte klarat mer än 2-3 banor på spelet men sen har jag ju bara spelat det en handfull gånger max i mitt liv.
 #478932  by dxtr
 
Kul att se att det finns många duktiga spelare här i Sverige! Är sjukt taggad ifall det skulle bli en träff här någonstans.

Många av mina filmer är lite gamla och kan förbättras litegrann. Lägger upp några av dem här. :)

http://www.youtube.com/watch?v=Q4HsrGXFKYI
http://www.youtube.com/watch?v=Yii4kFJwmh8
http://www.youtube.com/watch?v=wgSaITtC-pk

Mer filmer finns som sagt i kanalen.

Och jag är väldigt sugen och veta vilken tid du fick på Duck Tales segasonic! :D

EDIT:

Här är lite tider som också kanske platsar i listan. :)

Snake Rattle 'n Roll - 7:18 med warps
Metroid - 21:22 1 boss
Duck Tales - 7:44
Duck Tales 2 - 10:24
Trojan - 6:56
Battletoads - 25:00 med warps
Ghosts 'n Goblins - 11:57 första rundan
Castlevania - 15:39
Shadow of the Ninja - 15:45
Batman - 14:58
Ninja Gaiden - 16:25
Gradius - 12:25
Chip 'n Dale - 13:19 2 Player Challenge
TMNT - 30:59
Contra - 12:03
Mega Man - 27:09
Marble Madness - 4:10
Super Mario Bros. 2 - 11:12 med warps
Super Mario Bros. 3 - 12:17 med warps

Alla är spelat på NTSC-konsoll.
 #502616  by segasonic
 
Accepterad!!! \:D/
Nu ska admin bara lägga upp skiten också.
http://forum.speeddemosarchive.com/post ... _2012.html
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Instagram #sndb.se