• Vad spelar ni för tillfället? (SNES & SFC)

• Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

#834441  by SCHNEIER
 30 Apr 2018, 12:15
Mega Man X får jag nog ta tag i. Har påbörjat det tidigare, och det verkar ju faktiskt helt fantastiskt. Älskar ju MM-serien till NES.

Ska kolla upp dom andra också. :good:
 #834476  by Pdox
 30 Apr 2018, 20:52
Riktigt jobbigt spel det här. Men så här andra kvällen börjar jag komma in i det. Kanske klarar det ikväll 😁 Rekommenderar det om du gillar shooters
 #834485  by SCHNEIER
 30 Apr 2018, 21:43
Testade U.S Squadron lite snabbt tidigare idag. Kom till andra banan, men dog på bossen där. Klart lovande spel.

Testade också Soul Blazer. Verkar vara lite som Zelda, får jag en känsla av. Styrningen kändes lite skum, spelar med X360-kontroller på RetroPie, men det går nog att komma in i.
 #834533  by SCHNEIER
 01 May 2018, 21:21
Ufouria wrote: 30 Apr 2018, 11:38 Soulblazer
Har spelat lite och tagit den första stenen. Har även fått kläm på styrningen nu. Detta spelet är ju riktigt kul, tack för tipset! :good:

Mysigt spel, Zelda-känsla i det.

Känns som att det finns många guldkorn till SNES som jag missat helt, så det ska bli kul att spela dom efterhand.
 #837159  by Speedmouse
 01 Jun 2018, 12:22
Rafflande uppföljare! Man vill ju veta veta fortsättningen, tvåan slutade ju med en sådan cliffhanger! :DOG

Skämt åsido, spelet ser ju riktigt snyggt ut för vad det är och de har ju gått tillbaka till originalkonceptet. Tetris 2 var ju mer som en blandning mellan Tetris och Dr. Mario. :)
 #837188  by 0LD5K00L
 01 Jun 2018, 16:16
Speedmouse wrote: 01 Jun 2018, 12:22Skämt åsido, spelet ser ju riktigt snyggt ut för vad det är och de har ju gått tillbaka till originalkonceptet. Tetris 2 var ju mer som en blandning mellan Tetris och Dr. Mario. :)
Sen får vi inte glömma bort Tetris Attack! Har inte mycket med Tetris att göra överhuvudtaget bortsett från namnet. Det var väl det som Bejeweled baserade sig på, som i sin tur senare kom att plagieras av Candy Crush.
 #839871  by Ufouria
 08 Jul 2018, 15:03
Ja det är svårt. Tyckte det kändes lättare när jag spelade det på PC en gång i tiden (kanske för att man sitter närmare skärmen). Likaså lättare på PS1 på något sätt, kanske pga att handkontrollen gör sig bättre till det spelet. Blir lite för mycket gymnastik i fingrarna på en SNES HK.

X spelen är överlag alla mycket svårare än MM 1-10
 #839889  by Speedmouse
 08 Jul 2018, 18:44
Proppen släppte när jag klarade min första boss (Blizzard Buffalo), sen kunde man ju börja skada bossar på allvar som vanligt. Utforskade dock flera banor innan det gick och lyckades hitta två heart tanks och tre sub tanks som gjorde att jag lyckades klara den. Sen rullade spelet på fint! :good:
 #839895  by Speedmouse
 08 Jul 2018, 19:37
X2 var väldigt spretigt i svårighetsgraden med vissa enkla banor och vissa vansinnigt svåra, tror det är tråkigaste X-spelet av de jag spelat nu (X1 - X6).

Idag hände dock detta och för en kort stund var jag ganska uppgiven innan jag fick en idé: https://clips.twitch.tv/CrypticZanyStingrayCoolStoryBob :P
 #839897  by Speedmouse
 08 Jul 2018, 20:22
Ja, det finns "password generators" för flera av MM-spelen och som tur är för jag anteckningar när jag kör X-spelen på uppgraderingar och liknande för att ha koll på vilka banor jag inte behöver återbesöka mer osv. Det var helt enkelt bara att klicka i all information utifrån mina anteckningar, generera lösenordet och fortsätta där jag var. :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram