• Dumpa prototyp

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #867195  by PBoots
 
Hej, hoppas detta är rätta stället att fråga.

Har hittat en prototyp bland mina SNES-kassetter jag köpte för lite mer än ett år sedan.

Jag undrar om det finns någon här som har en bra lösning för att dumpa sådana? Har begränsad budget och vill i nuläget inte beställa hem dyrare grejer utanför EU. Har dock kunskap och erfarenhet i att bygga lite grejer, fanns något open source projekt som använde sig av Arduino för att dumpa ROMs. Det enda jag behöver köpa in då är en connector och skiftregister, kan det vara en lösning tro?

Kassetten är en Mario Paint i PAL med Nintendo-brandade stickers på EPROMsen, trodde först det var ett hemmabygge innan jag öppnade den och såg Nintendo på PCBn.
 #870840  by atman
 
Hej!

Trevligt att en prototyp dykt upp.

Det enklaste vad jag skulle tro är att dumpa den med en jailbreakad Analogue Super Nt.
Vet inte om du känner nån som har en i stan du bor i.
 #870845  by JohanDoe
 
Skicka kassetten till någon som vet vad de gör och har gjort det förut. Kolla om "Modern Vintage Gamer" har gjort något YouTube-klipp på det annars.
 #870882  by Lillapojkenpåön
 
Hade det vatt en mega drive proto hade du kunnat låna min super magic drive och dumpat det till diskett,
super magicom heter snes versionen, så kanske fråga om du får låna en sån av nån på forumet.

Instagram #sndb.se