• Fråga Dr. Mario SNES-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #597548  by gg3gg3
 
Jag kommer ihåg att det var så även för mig som liten grabb och nu också med en nyinköpt kassett.
 #597557  by aerobert
 
Det var som attan. Och det är ingen som hade stött på en SCN-kassett med ren engelska utan subs?
 #597577  by Mikegyver
 
Jag har då 2 kassetter båda ukv och har då tysk undertext men är ju samtidigt på engelska
 #597621  by ChrisX
 
Skulle vilja att SuperNES.se forum ar lite mer aktivt..
Fick inte mycket till svar på det jag undrat här med, men är det någon här som har koll på SNES titlar och skulle vilja samarbeta ihop en snygg och simpel mall för samlare?

Jag gör gärna hela Excel arbetet med mallen, men skulle behöva någon som har koll på spel eller vill lägga ner tid på att kontrollera så listan är komplett på det jag skickat tidigare!

Är det någon? =)
 #597625  by justschill
 
Paddan lär veta.
 #597781  by instinqt
 
Har inte riktigt tid.

Mitt mål (databas + grundläggande läs-interface är klart) är en databas i MS SQL Server-miljö + ASP.NET-interface. Kostar lite mer att driva det än nuvarande setupen på SNES-forumet i dagsläget bara. Sen kan man länka in saker i Excel från en MS SQL-server väldigt lätt. Men kostnaden känns inte direkt berättigad med så pass låg aktivitet som det är på SNES-forumet, plus att jag inte har tid att slutföra det just nu. Det projektet ligger därför på is tills vidare.
 #597900  by ChrisX
 
Tyvärr säger det där inte mig mycket, men låter mer high-tech än det jag tänkte på ;)
Det ända jag behöver är någon som kan mycket om SNES, då jag inte vet om titlar m.m.
Så behöver någon som kan checka igenom den nuvarande listan jag postat tidigare, är den komplett kan jag göra ett snyggt Excel ark för samlare att använda sig av när de vill redovisa eller förfina sin samling!
det är mitt mål ialla fall =)
 #597904  by instinqt
 
Finns det en databas (som man länkar "Excel-klienter" mot om man gillar sånt) så behöver man bara uppdatera data på ett ställe (i databasen). Vill du ha senaste versionen av grunddatat i arket uppdaterar du bara din länkade tabell via två knapptryckningar.

Det är rätt smidigt...att distribuera statiska listor är däremot inte särskilt smidigt. Men det kanske går att göra på ett bra sätt också.
 #598055  by gg3gg3
 
klarar en uppsågat Super Famicom NTSC kassetter? om ja, till 100% eller finns det vissa som inte funkar?
 #598157  by Mikegyver
 
Känns ju som att det fortfarande som att du måste göra den regionsfri men den borde ju spela spelen bättre än vad konverterad pal konsol gör då det är samma frekvens mellen ntsc och sfc
men det jag säger är mer eller mindre spekulationer då jag inte har någon aning

Men vad jag hittar på tex denna sida (http://regionfreegamer.co.uk/?page_id=107) verkar det vara lite bekymmer med vissa usa spel
 #598803  by SuperGamer
 
ChrisX wrote:Så behöver någon som kan checka igenom den nuvarande listan jag postat tidigare
Du kan ju jämföra med den här listan. Jämförelsen kompliceras av att titlarna inte är identiska. Turbo Toons på min lista heter till exempel Hanna Barbera's Turbo Toons på Wikipedia.

Raritetsskalorna är jag skeptisk till. Jag vill ha information om antalet tillverkade spel.
 #611105  by Sonefors
 
Om man vill spela en uppföljare till DKC, vilket ska man då välja av DKC 2 och 3 om man vill ha det så likt originalet som möjligt? Har bara testat det första.
 #611112  by Gnidde
 
DKC2 är bäst i serien tycker jag.
 #611117  by aerobert
 
Nr 2 är bättre än 3, men personligen tycker jag 1 är bäst.

Och DKC Returns till Wii var även det grymt!
 #611122  by gg3gg3
 
båda två är ju helt klart bra lir som är värda att spela om man gillar DKC
 #611136  by Sonefors
 
Lika bra att köpa exemplaret jag har hemma själv då med andra ord istället för att sälja det för 200 kr. Jag har inte ens tänkt på det men jag får youtuba liren och kika på ett par gameplays. Tack för åsikterna!
 #611142  by Ufouria
 
Finns det något mönster (t ex alla Nintendo-släppta titlar) över vilka SNES spel som såldes med svart rund Nintendo plombering?

Spelen (SCN) som jag kommer på nu på rak arm som i minst 90% av fallen ses med den plomberingen är Mega Man X, Super Metroid, Secret of Mana och Yoshis Island. Kikade nu precis på Tradera och såg att alla Bergsala släpp av de titlarna har den svarta plomberingen på kartongen.
 #611153  by instinqt
 
Skulle säga releasetidpunkten (mitten 94-mslutet 95) och Only For är de starkaste MGN (och att det är Nintendos "egna" titlar).

Yoshis Island (Only For)
Zelda (Only For)
Allstars (Only For)
Super Metroid
Unirally (Only For)
Illusion of Time (Only For)

Stunt Race (Only For)
DKC (Only For)
Super Punchout (Only For)
DKC2 (Only For)
SMW (Only For).

Hade de (Nintendo) fortsatt släppa "egna" SCN-titlar hade vi säkerligen sett fler plomberade SCN-titlar.

Edit:

Glömde några...kommer säkert på fler :lol:

Super Mario Kart (Only For)
Secret of Mana
 #613373  by ChrisX
 
Vill informera nu att jag påbörjat mitt Excel dokument! :)
Börjar atm med NTSC spel.

Ang. PAL spel, skulle det gå att få någon typ av "rare" skala så samlare skulle kunna få ett hum av vad de skulle kunna sälja för? (Tänker endast på SCN just nu, så vidare ingen har någon tips på någon som har en lista på spel ifrån hela EU.)

Edit: Liten bild på vad introt är inkl. nuvarande flikar!
sheet.jpg
Edit 2:
Trillade över en lista ang. Big Box spel, känner att något saknas.. någon som har något att komma med direkt?! :)
"I think I have a fairly complete list but I might be missing one or two NSTC/PAL games.

Europe/PAL
Illusion of Time (Illusion of Gaia)
Secret of Evermore
Secret of Mana
Super Metroid
Yoshi’s Island
Link to the Past
Terranigma
Lufia
Donkey Kong Country 2

North America/NTSC-U
Super Bomberman Party Pack
X BAND
Earthbound
Super Gameboy
Lethal Enforcers
Mario Paint"


Big box / Clusters okej? antar att även clusters har något typ av värde som Big Boxar har?

(Sorry SegaSonic, men satt löpande och höll på, så tog sakerna när de kom upp. Borde ha ändrat inlägg. Tack för korrigering!)
Last edited by segasonic on 27 Apr 2013, 15:28, edited 2 times in total. Reason: Dubbel/trippelposta inte med så kort mellanrum, tack!
 #618847  by Teknodromen
 
När jag var liten så skulle min kompis åka till Polen, han sa innan resan att de hade billiga spel där, så jag bad honom att köpa Mario Paint som var nysläppt då. Dock hittade han inte det, så jag fick ett annat istället. Jag behöver nu info om detta, då jag än idag inte begriper vad det var för skit egentligen. Spelet i fråga var "Flinstones" - kartongen var samma modell som Super Famicom, med innekartong av plast. Framsidan på kartongen (och kassetten, tror jag) hade samma bild som "Surprise at dinosaut peak", dock fel format och ganska utdragen. Kassetten var PAL och funkade på min Snes, men kändes inte direkt pirat. Det skumma var också att själva spelet var skitspelet "Flintstones the Movie". Tyvärr har jag inte kvar det. :(

Är det någon annan som har sett något liknande?
 #618878  by Ufouria
 
Teknodromen: Jag har sett det minst ett par gånger tidigare på Tradera. Det är en pirat :yes: Visste dock inte att det funkade på PAL SNES.
 #618880  by linux
 
Är Lord of the Rings till SNES svårt att få tag på/rare?
 #618881  by Teknodromen
 
Är det just det spelet du har sett Sanna? :O

Vill fasen få tag på ett, bara för att jag hade skiten som barn. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 24

Instagram #sndb.se