• Innerkartonger

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #667913  by instinqt
 
Spel med den lägre typen av innerkartonger (se diskussion nedan)

---------------------

4-sidig 21t:

Secret of Mana
Sim City
Super Mario Kart
Zelda

3-sidig 21t:

Illusion of Time
Seaquest DSV
Zelda "Only For"-märkt
 #667914  by instinqt
 
Xevious wrote:Fant denne innerkartongen i en norsksolgt utgave av Super Mario Kart (glemte å sjekke regionskoden, men kartongen har en butikkforsegling fra en norsk butikk kjede).
På begge kortsidene er det trykt '21 t' :?

Noen som har sett noe lignende, eller vet hva det er?


Image

Image

Image
instinqt wrote:Är den innerkartongen lägre på höjden jämfört med andra kartonger?

Har för mig att den var med till Zelda (och ev. Secret of Mana?) för att tjock manual + karta ska få plats.

Edit: Var och kollade och så var det. Det är den typ av innerkartong jag har till mitt Zelda och den är 1-2 mm lägre än "vanliga" innerkartonger. Har f.ö. ägt det Zelda-exemplaret sen spelet släpptes så det har inte flyttats innerkartonger mellan olika spel eller liknande :)
Gixen wrote:Då bör det även vara en till Sim City, för den manualen är jävlar som en mindre bibel... :P
SuperGamer wrote:Illusion of Time har också en manual som är för tjock för att den ska få plats tillsammans med en vanlig innerkartong. "21 t" står det på innerkartonger som är några millimeter mindre än de vanliga. Jag har inte för mig att Super Mario Kart har en sådan innerkartong.
Gixen wrote:Jag tänkte på detta nyss och gick och mätte innerkartongen, och den var givetvis 21mm. Så 21t står helt klart för 21 thickness. De vanliga är 24mm.
instinqt wrote:Det finns även en "öppen-på-ena-sidan-kartong" som är märkt 8 (tror jag det var) SNS 21t fast "instansat" i själva "kassettfacket". Även den är ~21 mm tjock. Vet dock inte vilket spel den är ifrån :cry:

Edit: Kollade mitt Zelda (Only For-versionen) och den hade denna kartongtyp. Men med nummer 4 istället för 8 men resten samma :P
Gixen wrote:Kollade innerkartong-förrådet och hittade en 3-sidig 21:a med en 6:a instansad. Fanns även 2,3,8 och utan nummer (samtliga 4-sidiga).
instinqt wrote:Slet upp mitt Secret of Mana för första gången nu, 21t i den också (4-sidmodellen som det finns bild på ovan).

Vi kanske ska sammanställa en lista över spelen som har / bör ha dessa :)

4-sidig:

Secret of Mana
Zelda
Sim City (?)
Illusion of Time (?)

3-sidig:

Zelda "Only For"-märkt (?)
Gixen wrote:Bekräftar 4-sidiga Sim City och Mana. Men troligtvis finns även 3-sidig ifrån den röda utgåvan.

Mitt Illusion har 3-sidig,
Zelda (nytt) utan Only For 4-sidig,
Zelda med Only For (ifrån Gold Paket) var 3-sidig dock vanliga 24mm (möjligt att säljaren bytt ut det).
Mario Kart hade 4-sidig 24mm, men även här finns ju en röd utgåva som kan ha 21mm.
instinqt wrote:Röda utgåvan av Sim City har 3-sidig innerkartong med rundade hörn i kassetthålet (se senast köpta spel-bild). Har sett 3 exemplar av det med denna typ av innerkartong och ett med en annan, men den var inte 21mm heller. Vanliga manualen är bara på engelska och inte lika massiv som den skandinaviska och det s/v häftet är inte många sidor tjockt heller.
Gixen wrote:Ah ok.,..blandar ihop det med Mario Kart. Fick för mig att det var SCN-manual även till det röda SC....




instinqt 2011-01-18 22:24

La till Seaquest DSV i listan över spel med 3sidiga 21t
instinqt 2011-02-06 16:51

Okej, nu har jag sett inte mindre än 3 exemplar av Mario Kart (utan onlyfor, svart manual) med 21t-kartongen och det är jävligt tajt utan den om man ska ha med "allt". Så jag lägger fanimej till den :)
Stefan_L 2011-02-06 20:11

Lite offtopic.. men vart kommer citeringarna ifrån? Har sett att du citerat saker förut som inte verkar komma från detta forum.
instinqt 2011-02-06 20:23

Det du ser i citaten (gäller övriga trådar också) är inlägg från forumets "förra form" (snes.egensajt.se/snes.egetforum.se).

Det kostade oskäligt mycket (och låste upp oss på 1 år till med egensajt-lallarna) att få tillgång till databasfilerna, så jag kopierade över det "viktiga" innehållet i gamla formet manuellt. Inte jättesnyggt men det blev ungefär 1200 kronor billigare, sen var det väldigt skönt att ge egensajt-folket fingret också efter allt jävla strul de utsatt oss för :lol:
instinqt 2011-02-12 23:17

4 21t-exemplar av Mario Kart. It's confirmed then :good:

Smart Cat 2011-04-12 15:49

3-sidig???
Är det en sån där kartong där spelet ligger i nederkant istället för i mitten?

Jag har en FIFA96 Soccer som har 21t på sin innerkartong. Manualen är skittjock så det ska nog vara så.
Smart Cat 2011-05-16 18:57

Över en månad sedan och ingen respons på det?
Är det troligt att det ska vara en sådan kartong?
Är det någon mer som har det?
Gixen 2011-05-17 22:38

Mitt Fifa 96 har oxå 3-sidig, dock ingen 21t. Och i min ligger spelet i överkant.... ;)


Likadant med NBA 96. Mitt NHL 96 har en 4-sidig. Ska dock tilläggas att inget av de är nya så det kan lika gärna vara ihopplock...
instinqt 2011-05-21 22:21

Kan Super Tennis ha haft 21t månne? Går knappt in i kartongen med manual-åbäket :think:
Gixen 2011-05-23 20:36

Super Tennis?
Den manualen har ju inte ens bred rygg. Jag får in min utan några som helst problem. Som vilken annan manual som helst....
Din box kanske har krympt.... :P
instinqt 2011-05-24 21:18

Är den häftad eller limmad i ryggen, SCN eller SCN-1? :think:
Gixen 2011-05-25 20:10

Häftig SCN :)
Antar att du har limmad då (visste inte att det fanns två olika).
instinqt 2011-05-25 21:36

Nä tror inte det finns limmad, just tjeeeeeeeeckin all påssibilitös. Min är häftad också, tjockisen.
illumi85 2011-05-27 12:18

Smart Cat skrev:
Är det en sån där kartong där spelet ligger i nederkant istället för i mitten?
Gixen skrev:
Mitt Fifa 96 har oxå 3-sidig, dock ingen 21t. Och i min ligger spelet i överkant.... ;)
Har precis som katten alla mina spel av den typen med innerkartongen vänd så att kassetten hamnar i nederkant. Vet ej om detta är korrekt eller inte, men en del kartonger (ex. den till Illusion of Time) har ju bokstäver instansade i botten som skulle hamna uppochner om kassetten var i överkant.
Smart Cat 2011-06-14 20:37

Ja, gixen har fel. For sure.
Nedkant ftw.

Jag har bara haft 2 Super Tennis, inget av dem har haft 21t på kartongen.
Manual till har jag några stycken, kan kolla när jag kommer hem.
Smart Cat 2011-06-14 23:17

När det gäller manual till Super Tennis så har jag både SCN och SCN-1
Båda är nitade.
 #728612  by Silfy
 
Denna tråd ligger närmast min fråga. Låg det alltid eller ofta ett precautions/köpvillkorlapp/konsumentinfo (den vita i typ manualsize) med i boxarna/spelkartongerna som nya?
 #728646  by PunkLurch
 
Har också en fråga. Är det likadana innerkartonger till PAL och NTSC till Snes?
 #729165  by instinqt
 
Nej. Bredare kassetthål på USA-SNES-kartongerna.

Instagram #sndb.se