• ny emulator

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #670020  by Mhakno
 
såg nånstans häromdagen någon som snacka om en ny snes emulator med riktigt sjyssta menyer och typ spel covers man bläddra i. men kan inte hitta sidan igen. nån som vet?
 #670051  by RC-011
 
Fan va nice tack du! :)
 #670054  by Mhakno
 
xD Ja varsegod =P Typisk mac-tur.
 #670091  by murgot
 
Kanske inte vad du söker, men så här gör jag för att emulerar lite snyggare. Har gjort iconer av alla 210 som släppts till NES. Därefter gjort genvägar i direkt till romen. Blir enligt mig lite snyggare och roligare att lira :)
nes.JPG

Sen kör jag med dessa skönheter till handkontroller: http://www.fc30.com/eng/
Last edited by murgot on 02 Feb 2014, 12:31, edited 1 time in total.
 #670093  by Mhakno
 
ahhh coolt, bra ide!
 #670522  by Pinge
 
Är väl bara att köra en frontend för emulatorer... t.ex mala eller mamewah... dessa stödjer ju massa olika emulatorer. Man kan ha bilder/info/filmer från spelen också...
 #670525  by QRS
 
Hyperspin kör jag med. Ser väldigt bra ut när man fått igång allt. Lite svårt att komma igång med dock.
 #670556  by murgot
 
Den kostar nog mindre än det där Zelda Gold Pack du sålde...[/quote]


Sålde faktiskt det för att ha råd att köpa guldvarianten :roll:
Last edited by Sonefors on 04 Feb 2014, 12:54, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget.
 #670560  by aerobert
 
Bara 30 gram 24 karat guld kostar i varje fall ungefär 8000kr, sen är det ju tillverkning och "exklusivitet" som tillkommer. :)
 #670564  by murgot
 
Klart jag inte köpte guldvarianten :)
 #670568  by murgot
 
KCL: kan varmt rekommendera dom!
 #689393  by Aynez
 
För er som har HTPC med XBMC kan jag rekommendera detta tillägg: https://code.google.com/p/romcollectionbrowser/

Finns massa olika vyer att välja bland när man ska bläddra spel, och är väldigt smidigt.

Edit: Man måste dock ha stand alone emulatorer liggande, så emulator-delen är alltså inte ibyggd i XBMC.. men jag tror XBMC teamet jobbar på en build med inbyggda emus.

Instagram #sndb.se