• Vad spelar ni för tillfället? (SNES & SFC)

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #680157  by Alphataurus
 
Igår blev det en fin omgång med Super Ghouls 'n Ghosts! Jag har haft som mål att klara SGnG på ett continue ett tag nu och det går sakta framåt. Lyckas oftast ta mig till bana 4 på ett liv, men sen spårar det ur ](*,).
 #680319  by instinqt
 
Skulle se att Chrono Trigger faktiskt fungerar att lira på Super Everdriven...slutade med att testet blev ungefär 5 timmar långt. Får se om jag spelar vidare sen, känner nästan att jag fått en tillräckligt stor dos för att döva begäret i ett par år igen.
 #680752  by SuperGamer
 
Får se om jag hinner spela klart det innan jag säljer det. Det går hyfsat att kontrollera och är inte på något sätt ospelbart, men kan ju inte mäta sig med Super Castlevania IV.

Tillägg: Först körde jag svårighetsgraden Trainer och då var spelet extremt kort. På Normal får man vad jag tror är den fulla längden, men det var lite underligt för jag klarade bossen som var den sista på Trainer och dog sedan på en efterföljande bana, och då fick jag se eftertexterna. Men det får man visst göra alltid när det blir "Game Over".
 #685096  by Oregondanne
 
Just nu: Super Tennis. Alldeles nyss: Pilotwings. Pågående: Another World - kanske konsolens allra bästa spel efter Shadowrun.
 #694168  by coburn
 
Har laddat nu inför min årliga genomspelning av super metroid! Blev senare än vanligt detta året, brukar inte kunna hålla mig längre än till mitten av januari i vanliga fall :)
 #695939  by Erik S
 
Super Mario World, återvänder till det med jämna mellanrum. Det perfekta plattformsspelet! Har inte lyckats hitta alla 96 ?? utgångar ännu, personbästa ligger på 87.
 #695951  by R.J
 
Super Punch-Out!! Helt klart en värdig uppföljare till Punch-Out.
Loosade min första match mot Bob Charlie men på andra försöket tog jag han ganska lätt men sen kom Dragon Chan! Ojojoj vad stryk jag fick...

Någon som har nått bra tips/trix?
 #696057  by R.J
 
:lol:

Det jag har lite problem med är när jag ska ducka, Tycker inte han har några "tells" innan han slår eller så är det bara jag som inte ser dem?
Last edited by R.J on 15 May 2014, 00:02, edited 1 time in total.
 #696522  by SuperGamer
 
Erik S wrote:Super Mario World, återvänder till det med jämna mellanrum. Det perfekta plattformsspelet! Har inte lyckats hitta alla 96 ?? utgångar ännu, personbästa ligger på 87.
Vissa syns ju inte om du har tagit, de leder bara tillbaka. Sådana finns det många i Forest of Illusion och Star World (eller vad den heter).
Nyckelvägen i spökhuset i Valley of Bowser är annars en av de svåraste att hitta eller känna till. På en bana ska man passera under målet och det kan vara riktigt svårt. Med blå Yoshi går det lätt men det känns lite fuskigt.
 #697936  by Ludu
 
På tal om gömda utgångar i Mario World, den på bron använde jag aldrig Yoshi för att klara ](*,) :lol: Jag har alltid använt kappan och tajmat flygningen så att jag kommer upp på rätt ställe :$ Det var inte förrän långt senare jag fick reda på "Sacrificing Yoshi"!
 #697940  by Kibbe
 
Edhlund: Älskar Wild Guns! Klarade det på Hard för någon månad sen. Du kan ta en titt i "Senast avklarade SNES-spel" om du vill bli lite spoilad ;)

Just nu sitter jag fast på bana 6 i The Legend of the Mystical Ninja. Måste samla ihop pengar till nåt jäkla pass för att komma vidare. I övrigt ett väldigt mysigt spel.
 #698204  by SuperGamer
 
Shining wrote:Just nu sitter jag fast på bana 6 i The Legend of the Mystical Ninja. Måste samla ihop pengar till nåt jäkla pass för att komma vidare. I övrigt ett väldigt mysigt spel.
Jag spelar Mystical Ninja på Nintendo 64 och det är roligt. Kör man fast så går man till plasmamannen som vrålar "PURASUMAAA!!" och säger vad man ska göra för 10 ryo. SNES-spelet känns inte lika lockande, men jag kanske borde ge det någon timme. Finns det en plasmaman som hjälper en där också? Övriga plus och minus med spelet?
 #698400  by Vippe
 
Kahn wrote:Bomberman 2 spelas för fullt hemma :D
Jag är ju en av dom som gillar story mode bäst i Bombermanspelen och då man inte kan spela 2 personer samtidigt i storymode i Bomberman2 så tycker jag inte det håller samma enorma klass som första spelet. Fortfarande bra så klart ;)


Själv håller jag på med Super Probotector.. spelade det aldrig som barn så det blev lite utav en "rude awakening" för mig då jag kan springa genom Probotector till NES väldigt lätt... klarar mig galant till "missil-fighten" på bana 4.. där dör jag i princip alla liv :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Instagram #sndb.se