• Vad spelar ni för tillfället? (SNES & SFC)

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #760080  by Lirod
 
melle och jag ska tar oss an Contra III: The Aliens Wars via Wii U!
Attachments:
image.jpg
image.jpg (1.24 MiB) Viewed 28250 times
 #760322  by Lirod
 
Det gick åt helsike på normal, vi hade inte lusten att nöta in allt då vi bara ville lira lite retro innan vi tog oss an Rayman Legends. Så vi bytte till easy och klarade spelet.

8)
 #771810  by Farbror Barbro
 
Farbror Barbro wrote:Började med Chrono Trigger på svenska igår. Har aldrig spelat det tidigare men det är ganska mysigt tycker jag.
Har tagit upp det igen nu, fortfarande bra men den svenska översättningen är långt ifrån komplett. Det märker man en bit in på spelet...
 #772710  by Megaloman
 
Spelar igenom Illusion of Time och funderar över alla lösa trådar som dyker upp i manuset. Jag har inte dubbelkollat med det japanska eller någon fanöversättning, men det känns som att spelets värld är mycket rikare än hur den framstår i originalöversättningen.

Älskar för övrigt SNES-trilogin Soul Blazer, Illusion of Gaia/Time och Terranigma. Det återuppbyggande temat är väldigt fint.
 #772731  by Ufouria
 
Vilken tycker du är bäst av de tre?
Gissar att du väljer den som jag ännu inte har spelat klart (men som alla säger är bäst - jag håller dock inte med, iaf inte det lilla - ca 2 timmar jag spelat av det).
 #772793  by SuperGamer
 
Några i spelföreningen MEGA spelade hela Terranigma på projektor häromåret och hade då ganska lite positivt att säga. Det handlade mycket om att samma eller liknande musik spelades hela tiden, att Yomi förstörde stämningen, att man fick gå tillbaka långa vägar helt omotiverat (speciellt skogen vid Storkolm), att det var ologiskt hur man fick städerna att växa, att karaktärerna i Kina pratade knasigt etc etc.
 #773024  by Glowsole
 
UN Squadron på SFC (Area 88 som det heter). Fan så svårt det är, eller så är det jag som inte greppar det riktigt ännu.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 #773142  by Megaloman
 
SuperGamer wrote:Några i spelföreningen MEGA spelade hela Terranigma på projektor häromåret och hade då ganska lite positivt att säga. Det handlade mycket om att samma eller liknande musik spelades hela tiden, att Yomi förstörde stämningen, att man fick gå tillbaka långa vägar helt omotiverat (speciellt skogen vid Storkolm), att det var ologiskt hur man fick städerna att växa, att karaktärerna i Kina pratade knasigt etc etc.
Det låter lite överdrivet och petigt, tycker jag. Men det blir väl lätt så när man samlas för att spela den typen av spel.

Det är trevliga människor, annars! :D
 #773165  by SuperGamer
 
Ja det blir lätt att de sitter och recenserar och kanske överanalyserar. Speciellt när det bara är en spelare och många som tittar på. I det här fallet hade det också att göra med att någon hade kallat Terranigma för det bästa spelet till SNES.
 #773187  by Megaloman
 
Det är det verkligen inte. Men alla tre är charmiga på sina sätt och väl värda att upplevas om man gillar SNES-eran. Särskilt som de tenderar att falla utanför Square-hysterin.
 #773875  by Terra
 
Körde igenom Illusion of Time förra året och minns att det var väldigt tillfredställande att läsa lite utöver den engelska översättningen, gav mkt mer djup än det som målas upp. Detta är väldigt synd då spelet framstår som lite väl platt i den engelska versionen :s Vet inte om det finns ngn duglig fan-översättning men nästa gång jag kör igenom det ska jag kika efter det.
 #776513  by Speedmouse
 
Är för närvarande sjukskriven från jobbet för första gången på evigheter p.g.a. mansförkylning. Ett ypperligt läge att plocka upp Secret of Mana och spela igenom det. För vilken gång i ordningen? Fråga inte. ;)
 #778422  by Farbror Barbro
 
Farbror Barbro wrote:
Farbror Barbro wrote:Började med Chrono Trigger på svenska igår. Har aldrig spelat det tidigare men det är ganska mysigt tycker jag.
Har tagit upp det igen nu, fortfarande bra men den svenska översättningen är långt ifrån komplett. Det märker man en bit in på spelet...
Och efter ytterligare ett uppehåll har jag lagt Ps4:an åt sidan för att fortsätta med CT. :P
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Instagram #sndb.se