• Vad spelar ni för tillfället? (SNES & SFC)

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #797165  by Megaloman
 
Speedmouse wrote:Går du för hardcore och kör japansk originalutgåva, eller har du nån fan-översatt kassett? :)
Eftersom jag har haft tillfälle att plocka upp det här igen kan jag svara, så här ett halvår i efterhand!

Det är en översatt, regionsfri kassett, men annars komplett japansk utgåva. Den har hedersplatsen i hyllan.
 #797837  by Ludu
 
Jag övar för fullt på jobbets retron5 tills jag åter får lägga vantarna på mitt nerpackade SNES, för då ska jag satsa helhjärtat på Biker Mice From Mars :D Köpte mig en kassett förra veckan efter att ha testat en ROM, det var inget snack om saken.

Sjukt kul spel men oxå väldigt svårt. Det är RC Pro Am/Rock n Roll Racing-style där man får köpa uppgraderingar mellan racen och jag har klarat det på Normal med Throttle. Därför övar jag nu så att jag kan tackla Hard Mode och komma etta med mycket cash på hela första cupen så jag är väl förberedd inför resten :good: Det blir nog lättare med en originalkontroll som inte läser nedåt på styrkorset som "diagonalt åt alla håll samtidigt" :lol:
 #813174  by Jake The Snake
 
Grymt spel (Flashback)! Det lider av lite slowdowns (SNES), men det överlever man. Kontrollen känns nog lite konstig till en början men efter en stund sitter den som en smäck. Ge det en chans, för det är ett riktigt bra spel.
 #813175  by xpca
 
Ufouria: Japp precis samma stil på detta..

Jake the snake: Ok får ge det en chans till då. Men fattar inte hur man ska hinna skjuta fienderna när man hoppar ner en platå så hinner jag inte ens ställa mig upp innan jag blir skjuten och lyckas bara skjuta tillbaka när man blivit av med ett liv och är odödlig för en kort stund.. :-k
 #813176  by Jake The Snake
 
Om du "går" ner med draget vapen? Eller ännu bättre, rulla ner med draget vapen? Ibland måste man ju "smyga" också och se till så man inte blir upptäckt, eller avleda fienderna på annat sätt. Man kan ju inte bara hoppa runt med blazing guns, det är ju inte den typen av spel :)
 #820791  by mackan
 
Har gett mig in på super dram world 2, har inga stora visioner att jag ska klara av det, men dom två första banorna är iaf avklarade nu :). Roligt rom-hack ändå, trots svårighetsgraden (än så länge bör tilläggas :lol: )
 #824279  by Lirod
 
Det är inte jag som spelar men en granne.
Attachments:
32F7C161-ACF1-460C-897E-381A059BCE2F.jpeg
32F7C161-ACF1-460C-897E-381A059BCE2F.jpeg (3.04 MiB) Viewed 24384 times
 #834428  by Ufouria
 
Det är skitjobbigt! Hade varit bra om det inte varit så frustrerande svårt. Fast är man duktig på den typen av spel så är det säkert relativt enkelt.
 #834430  by SCHNEIER
 
Ugh!

Hade ju tänkt mig något som är roligt och lite lättsamt. Får kanske tänka om. Har inte spelat så mycket SNES, då jag gick från NES till Amiga. Har givetvis spelat klassiker som Super Mario World, Super Punch Out och A Link to the Past.

Och andra sidan har jag inte spelat Super Metroid, Donkey Kong Country-spelen och alla rollspelen. Känner att det är mycket missad spelglädje där. Något jag borde prioritera? :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Instagram #sndb.se