• Senaste avklarade SNES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #835338  by Nightstalker
 
#57: ActRaiser.
Fyfan va svårt :s Trodde jag skulle bryta ihop på sista bossen så jag kollade videos på youtube men de jävlarna gör ju dubbel skada och slår snabbare :O
Jag antar att PAL folket fick den svårare versionen...
ActRaiser.jpg
ActRaiser.jpg (4.48 MiB) Viewed 25697 times
 #835340  by Ufouria
 
Oj, snyggt jobbat! :o Det är skitsvårt, för svårt på ett dåligt sätt nästan. Jag fastnade tidigt i spelet och gav upp. Annars ett bra spel med bra musik.
 #835351  by Speedmouse
 
Oj, jag har alltid gillat Actraiser och aldrig upplevt det som svårt! Smaken är som baken uppenbarligen. :good:

Har alltid kört PAL, är det skillnad på dem alltså? :)
 #835353  by Ufouria
 
Jag tycker SNES spel överlag är mycket svårare än alla NES spel. Har även svårare för att nöta SNES spel. Kanske därför de upplevs som svårare.
 #835369  by Nightstalker
 
Speedmouse wrote: 16 May 2018, 21:25 Oj, jag har alltid gillat Actraiser och aldrig upplevt det som svårt! Smaken är som baken uppenbarligen. :good:

Har alltid kört PAL, är det skillnad på dem alltså? :)
Vad jag kan läsa mig till så är det olika svårt i PAL, NA-NTSC och J-NTSC :s
Men kolla videos på sista bossen, det försvinner två pluttar på en träff...fusk :evil:
Om man slår en av de första "amöborna" som bossen skjuter ut och sedan hoppar fram och slår bak mot de andra han skjuter så gick det till slut iaf ^^ Safe-zone för de sex bollar han skjuter ut finns under "T" i "time" :good:
 #835370  by Speedmouse
 
Jepp, den safe-zonen är avgörande för att klara bossen! Nästan lika viktigt är att lära sig knepet att levla upp karaktären till manxnivå (level 17) och att ha Magical Aura som vald magi när man hoppar in i Death Heim. Jag brukar ge kompassen till Fillmore, då får man en pryl som gör att man startar varje ny runda med fyra liv istället för tre. :)

Snyggt jobbat och GG på Actraiser! Håll dig borta från uppföljaren dock. :good:
 #835381  by Nightstalker
 
Jag tog Magi ist för Liv! Captain hindsight sa "det var ju jävligt dumt" :D
Magical Aura äger ^^ Fågeln har inte en chans!
Jag retade mig på den fygande bossen som släpper taggiga platformar ifrån taket så man kan slå honom...han kastade blixt-boll på mig i säkert en minut en runda, tack RNG gudar :evil:

Jag har hört att tvåan ska vara skräp och har inte kollat upp det alls :DOG
 #842014  by WERY
 
Efter ett långt uppehåll drog jag igång Super Nintendot igen. Det blev en runda genom Wild Guns på hard. Kommer att varva fler spel på formatet, som jag inte rört på år och dar.
 #846878  by Deku
 
Klarade ÄNTLIGEN 'A Link to the Past' idag för första gången. Har haft det uppe i luften alldeles för länge och shit vad härligt det kändes. Ganonstriden var ascool och kändes extra pampigt då jag klarade den på första försöket. Allt jag saknade tror jag vad tre av de sista hjärtana men får gå tillbaka och fixa allt sen nån dag!

Sen efter det brände jag igenom 'Megaman X' för tusonde gången och 100-procentade det igen, Hadouken och allt.
Kändes kul att bara sitta och dundra igenom massa gamla spel med lite polare i korridoren en Lördag. Som när man var tio.
 #846880  by Lirod
 
Jäklar vad kul, många många år sedan jag själv spelade igenom aLttP senast. Kanske dags snart igen?
 #846893  by Deku
 
Du kommer nog inte ångra dig om du spelar om det. Uppskattade verkligen hur svårt det blev en bit in, då Zeldaspelen brukar vara relativt lätta, tycker jag.
Jag hade aldrig tagit mig längre än det andra palatset i Dark World, men upptäckte att jag ju inte behövde köra dem i en superspecifik ordning! Så ganska kort in i Dark World hade jag redan roffat åt mig guldhandskarna, det röda svärdet och blå rustning. Kändes plötsligt mycket roligare för att jag blev så pass kraftfull. :D
Last edited by Lirod on 02 Dec 2018, 12:02, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #855399  by Ufouria
 
Jaha, bättre än Terranigma? Jag har börjat spela på både Secret of Evermore och Terra. Fastande inte för något men Terranigma kändes som högre potential. Secret of Mana hade dock sämst potential i mitt tycke.

Har nu börjat spela Soul Blazer igen och det är ett bra spel helt klart. Håller sig fortfarande. Bra redan från ruta 1.
 #855410  by Garnetandzidane
 
Grattis! SoE är riktigt nice ju 🙂 Själv fastnade jag i de underjordiska tunnlarna och ragequittade, har inte kört sen dess tyvärr..

Illusion of time är ju f.ö. lätt bäst i Soul blazer trilogin 👌🏻 🙂
 #855413  by Speedmouse
 
Ja, blev förvånad över hur annorlunda det var mot andra spel i samma genre. Betydligt mycket mer fokus på pussel, rejält svåra sådana också.

Har kört Illusion of Time/Gaia och Terranigma från den serien. Tyckte Time var ok, Terranigma skydde jag som pesten. Får se om man vågar sig på Soulblazer någon gång. :D
 #855468  by Ufouria
 
Absolut, Solis måste du bara spela! :birdo: :love:
Jag gillade Illusion of Time också men inte fullt så mycket som Solis. Lagoon är inte heller fy skam bortsett från att gubben är fyrkantig och ful (har jag för mig - det var iaf konstigt grafikmässigt). Musiken är dock bäst!
 #855784  by WERY
 
Då blev det slutligen en ny runda genom Zelda 3: A Link to the Past.

När jag officiellt började samla på Super Nintendo, var en kassett av detta spel det första jag hade att röra mig med. Jag lirade igenom det och sedan lade jag spelet på hyllan. Nu har jag varvat det så många gånger att det är dags för att utforska andra spel. Jag väntar i 10 år, innan jag spelar igenom det igen. 10 år blev istället 15. Bättre sent än aldrig.

Nu återstår att se, om jag väntar 10-15 år till, innan nästa runda...
 #857521  by Ludu
 
Jag spelade igenom Killer Instinct som Glacius. Jag fattar verkligen ingenting :? Det känns som att jag aldrig kan blocka och när jag försöker läsa mig till hur combosystemet fungerar blir jag mörkrädd. Att min CPU-motståndare dessutom bemöter mig med Ultra Combos som tar halva min HP i ett svep gör inte saken bättre. Jag skrev att det krävdes många continues i Samurai Shodown på Megadrive. Det krävdes ännu fler här vill jag lova, närmre 40 om jag inte minns fel :o Återigen, jag tycker om fightingspel men är absolut inte duktig på att spela dem.

Grafiken är charmig på sitt sätt, däremot tycker jag att själva karaktärsdesignen är ganska anskrämlig. Jag drogs till Glacius för han påminde mig om isåkaren i 1080° Snowboarding men egentligen lämnade ingen något större intryck. När jag mötte Sabrewulf doftade musiken DKC2 (av förklarliga skäl) men det var mest pga instrumenten.

Nåväl, det är säkert roligare att spela mot mänskligt motstånd och det är trots allt det spelet köptes till i första hand. Dock måste jag ta ett nytt varv själv, jag drog ner svårighetsgraden ett eller två steg och möttes därför av ett icke-slut och ett "höj svårighetsgraden"-meddelande... vet någon vilken som är minsta möjliga svårighetsgrad? 8-[
 #857523  by Filurkatten
 
KI är ett utav mina absoluta favorit spel!
När man väl förstått kombo systemet blir det riktigt kul att bygga olika kombo varianter.
Och att lära sig combobreakers är det första du borde göra för di karaktär. :)
Street Fighter är på andra sidan myntet, slå blocka kontra.
 #857524  by Ludu
 
Ja jag är väl medveten om att jag spelar det på helt fel sätt :lol: Tack för tipset! De två gånger jag av en slump gjorde combo breakers vände matchen ganska rejält så det är nog klokt att åtminstone veta hur man gör!

Jag blev bara så avskräckt när jag läste ett GameFaqs-dokument där allt beskrevs med förkortningar och siffror. Exempelvis "QCT+5, (QCT+6/QCB+6)". Jag tror att jag behöver pilar och en knytnäve/fot för att hänga med när flera olika moves ska kopplas samman!

Vem tycker du är roligast att spela som? Å vem är det lättast att spela som? 8-[
 #857526  by Garnetandzidane
 
Kungligt spel, Spinal är ju lätt bäst! Som sagt, när man lär sig dra igång lite fräsiga combos som man kan förstöra sina polare (och datorn) med så blir det mycket roligare 🙂 Jag och polaren spelade in killer cuts plattan på band back in the days o diggade till den, härliga minnen.
 #857531  by Ludu
 
Stort tack för tipsen :D Jag ökade svårighetsgraden till default (två från max) och som Spinal kunde jag klara det med ”ynka” 20 continues. Fick bara combo breaker att funka en enda gång men jag tog mig iaf långt med den combo som gör honom till en kopia av motståndaren.

Jag håller med, det växte rejält och jag har dessutom bara skrapat på ytan! Däremot har jag inte ändrat uppfattning om karaktärsdesignen eller deras läskiga porträttbilder ;)
 #857569  by Filurkatten
 
Saberwulf och TK.Combo är schyssta gubbar att börja med.
Wulf är bara bak fram attack, upprepa med olika attacker för att länka kombos.
Combo är snarlik fast charge, hållbak fram attack. Charga nytt slag när han gåller på att slå.

Favorit karaktären för mig är Combo.
Musiken i KI är grym! ;)
 #858702  by Speedmouse
 
Klarat Chrono Trigger nyligen, första gången jag spelar det! Är inget fan av turbaserade RPG så för mig lever det inte upp till hypen, men fortfarande riktigt bra!

Stridssystemet är jävligt "wow", plus att grafik och musik är porr! Vill man ta något av de bättre sluten i spelet behöver man dock lägga flera timmar på att grinda upp sin level, tycker det är det som är så otroligt sugigt i såna här spel. Extremt stort plus att det inte är random encounters!
 #859434  by WERY
 
Har de senaste gångna veckorna spelat igenom Yoshi's Island, en värld åt gången. Det var 14,5 år sedan jag gjorde det senast. Då liksom nu blev det 110% med alla banor på 100 poäng. Jag tror inte jag kommer att spela igenom detta spel igen. Det är ett bra spel men jag vill inte lägga mer tid på det framöver. Kanske dags att sälja mitt exemplar...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Instagram #sndb.se