• Senaste avklarade SNES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #797961  by Andreas No 1
 
Det verkar ballt, har inte sett själva spelet eller tv-serien, men Konami är Konami! :birdo: Får köpa ett ex framöver. :)
 #798814  by Psychooosis
 
Körde igenom Aladdin här om dagen. Mycket trevligt spel tycket jag som följt med mig sen barnsben. :) Nu håller jag på med "A Link to the past" ett spel jag förmodligen aldrig kommer tröttna på! 8)
 #800163  by Ufouria
 
Det var inte precis igår jag sprang igenom ett SNES spel men idag gjord jag det. Det blev Gun Force. Roligt spel likt Super Probotector, men bättre i mitt tycke. Dock var det lite väl lätt och det hade kunnat vara lite längre för det går bokstavligen att springa igenom på en fikarast.
Gunfore.JPG
Gunfore.JPG (265.85 KiB) Viewed 42138 times
 #800999  by Ufouria
 
Idag spelade jag klart Robocop Versus Terminator. Jag är så fruktansvärt dålig på spel och fick spela om vissa banor och bossar, ffa slutbossen (som egentligen inte var så svår, iaf inte för den lite duktigare spelaren), flera gånger men det var så otroligt roligt att beroendeframkallande. Hade svårt att släppa handkontrollen ifrån mig, fast det egentligen var sovdags. Jag tror det var oändligt med continues och spelet hade passwords så jag slapp ha spelet på.

Ett av de roligaste spelen jag spelat och kanske även når upp på min topp 5 (åtminstone topp 10) lista på bästa SNES spel. Inte ofta jag blir hooked av ett spel men detta var definitivt ett undantag. Det enda som inte var helt perfekt var att man inte riktigt hörde musiken pga att allt skjutande. Spelet får betyg 9/10 av mig.

Nu ska jag spela ett varv till! :D & därefter ett till, och ett till :birdo:
RobVsTerm.JPG
RobVsTerm.JPG (517.11 KiB) Viewed 42114 times
Edit: Upptäckte när jag spelade om att det på Options går att stänga av ljudet från skotten \:D/ Då kan man njuta mer av musiken. Dock känns det lite konstigt att inte höra skotten. Vet inte vad som är bäst.
 #801039  by Ufouria
 
Ja musiken är nog bäst. Kommer att spela utan ljudeffekterna. Är rätt många spel där skotten tar över ljudet. Har dock aldrig tidigare kollat om det går att ta bort ljudeffekterna. SKa göra det från och med nu.

Bra jobbat! Pocky & Rocky spelen är jättesvåra! Ettan är bäst, faktiskt mycket roligare än tvåan som var en enorm besvikelse.
 #801043  by Kahn
 
Vi hade problem med en banan där de sköt spikbollar man skulle ta sig förbi :)
Kanske va whiskyn som spöka att de inte gick helt hundra, men vi löste de till sist.
Både är riktigt roliga, men om man ska jämföra bägge så håller jag med dig :)
 #801885  by Ludu
 
För typ två veckor sen tog jag tag i att klara Super Hard med Throttle i Biker Mice from Mars. Eftersom jag redan skrivit vad jag tycker om spelet nöjer jag mig med att säga att Hard är den rimligare svårighetsgraden. Likt 200cc i Mario Kart 8 är det kul att det finns där men jag hade roligast i motsvarigheten till 150cc :)

Jag fick även en nostalgikick och köpte Bubsy in Claws Encounters of the Furred Kind (eller bara Bubsy). Sjuhelsike vad trasigt spel! Jag minns det inte som så svårkontrollerat när jag spelade igenom grannens exemplar på mellanstadiet.

Jag fick använda lösenord många gånger då liv ryker till höger och vänster genom hela spelet och dagen efter att jag faktiskt kunde besegra den sista banan efter omänskligt många försök tog jag mig igenom hela spelet från start till mål utan continues. Lite bättre andra varvet faktiskt, men hade jag aldrig spelat Bubsy förut hade jag nog inte ändrat den situationen..
 #801889  by Speedmouse
 
Bubsy är ju så gott som ospelbart på grund av spelkontrollen. Vet att vi gjorde ett försök med det på nån retrokväll för ett par år sen, men gav upp ganska fort.
 #801890  by Ludu
 
Hoppar man med någon som helst sidledsrörelse är han fast besluten att dra åt det hållet i luften och precisionen flyger all världens väg ](*,)
 #804044  by xpca
 
Tyckte att det var kort om man jämför med SMW. Detta har 6st "världar" och 48st banor. Vet ej hur många SMW har men känns som betydligt mer banor. Dålig koll på tiden :) Har spelat lite när familjen lagt sig för kvällen..
 #804065  by Speedmouse
 
Ja, det går nog snabbare att springa igenom än SMW. Sen finns det ju dock små uppdrag man kan göra på banorna genom att leta upp gömda prylar, som i sin tur låser upp bonusbanor. Så det beror nog lite på hur engagerad man är hur lång tid det tar. :)
 #804538  by Ludu
 
Jag har 100-procentat Yoshi's Island vid två tillfällen (på SNES och GBA) men jag har faktiskt roligast när jag bara springer från start till mål :D Jag uppskattar stämningen, musiken och äventyret så mycket mer när jag slipper förbanna mig över någon ynka missad detalj som gör att jag måste starta om banan.

... för Poochy ÄR dum i huvet.

Ett av mina absoluta favoritspel! :birdo:
 #813052  by xpca
 
Mm några hopp som gjorde att jag fick börja om ett par ggr. Sen var det svårt ibland att veta om platån man hoppa till var fast eller ej. för att vissa kunde man inte hänga på sidan av.. så då var det rätt ner i avgrunden :)
 #813579  by Ludu
 
Jag spelade igenom Final Fight 3 på Normal med Guy igår. Jämfört med Streets of Rage-serien fanns det nästintill inget motstånd :o Jag trodde nästan att det inte skulle finnas några continues för jag kom till slutbossen utan att ha fått slut på liv. När jag väl fick det visade det sig att jag hade 5 credits! Sjukt många försök med andra ord.

Men trots att det var väldigt lätt att springa igenom hade jag sjukt kul hela vägen :D Det var så pass kort att det aldrig hann bli enformigt och den grymma grafiken bidrog enormt till stämningen! Jag ser verkligen fram emot att testa andra karaktärer och tuffare svårighetsgrader tillsammans med någon fler framöver :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Instagram #sndb.se