• Snes, reproduktioner och hacks

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #760043  by johancool
 
Det här blir mitt första inlägg, just nu känner jag mig lite vilsen på forumet men väldigt spänd på vad det har att erbjuda! Jag vet inte om jag är oortodox i mitt samlande då jag varken bryr mig om boxar, skick eller region. Spelen vill jag ha för att spela endast, sen håller jag i och för sig på med ett litet sidoprojekt till passformade skyddsboxar som kan göra att det ser lite finare ut i hyllan. :-w

Jag äger ett svenskt snes och har inte i tanke att införskaffa japanskt eller amerikanskt. Dock så sitter amerika och japan på lite godbitar i spelväg till sneset. För att få tag på dessa spel i spelbart skick skulle det behövas repro carts som fungerar på mitt omoddade svenska snes. Finns det någon här på forumet som själv tillverkar repros och hacks eller kanske har information om någon bra sida som säljer fungerande, har inte varit så lyckosam i mitt sökande! Kan också vara kul att höra vad andra tycker om repros, har hört lite blandade åsikter men själv känner jag att det är super att kunna njuta av spel som annars kräver extra hårdvara alternativt språkkunskaper.

Johan
 #760054  by mrTentacle
 
Japp, jag bygger och säljer reproduktioner, butiken är stängd just nu, just gjort klart en stor order.
Googla på typ snes repro och håll dig borta från överpris eBay :-)

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 #766579  by RoZioN
 
Om det är spelupplevelsen som är det centrala för dig tycker jag att du iaf kan kasta in ett CiC-chip i din SNES och spela spelen i rätt hastighet utan att tvinga 60Hz spel till 50Hz med en glitchfest som resultat.

Alternativt köpa en billig amerikansk enhet och plocka bort plastbitarna i botten vid connectorn.
 #766580  by mrTentacle
 
Håller med RoZion, supercic är det bästa.
Tror japanspel erbjuder det till bra pris.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 #766588  by Lurx
 
Du kan även skicka PM till mig så kan jag fixa superCIC om det är intressant.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Instagram #sndb.se