• Snes repro som är värda att inskaffa

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #780511  by Longson
 
Hej!

Dags att inskaffa lite repros till snes.
De spelen jag vill skaffa är spelen som aldrig fanns i engelska som är fanöversatta nu.
Vilka är värda att inskaffa?
 #780519  by Aynez
 
Magical pop'n är en riktigt kul platformer :)

Ganpuru Gunman's Proof är lite av en blandning mellan a link to the past och Earthbound fast i västernmiljö, har precis börjat lira det, och det verkar riktigt skoj :)

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
 #780531  by mrTentacle
 
Håller med Aynez, några fler:
Secret of mana 2, Live-A-Live, Front Mission - Gun Hazard, tre bra spel

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 #780532  by Ufouria
 
Mega Man & Bass, fast det är ju knappt någon text i det så egentligen funkar ju SFC versionen om man har möjlighet att spela det på sin konsol.
 #780537  by zyffe
 
Star Ocean om du gillar JRPG:s är ett måste!!! Final Fantasy V, Seiken Densetsu 3 och Tales of Phantasia också är givna!
 #780540  by mickednk
 
Clock tower är en given. Riktigt bra survival horror.

Majuu Ou (king of demons) är ett bra platformsspel också, inte jättemycket text men rätt dyrt att köpa original japanska så bara därför är en reproduktion värt det.
 #780555  by Longson
 
Tack allesamman men de flesta spelen har jag redan på listan. Homebrews måste jag nog hoppa för de känns lite B.
Clocktower är lite för seg i min smak.
Holy Umbrella verka väldigt intressant lägger till de i listan!
 #780556  by Aynez
 
Ett till kul spel: Do Re Mi Fantasy.
Sen finns också Violinist of Hameln, som jag inte testat, men det ser väldigt intressant ut :)
 #780557  by Widar
 
Vilka av dessa repros/översättningar funkar inte på en PP? Finns det några sådana listor?
Last edited by Widar on 15 Mar 2016, 08:40, edited 1 time in total.
 #780558  by Longson
 
Ser lovande ut! många spel man missat på Snes pga de var japanska text i dem =(
 #780565  by DgN
 
Damn visste typ inte om något av dessa spel, vart kan man få tag på dom?

Ganpuru Gunman's proof
Clock tower
Magical pop'n


Sent from my iPhone using Tapatalk
 #780569  by Longson
 
ska beställa ett live a live faktiskt. testat rudras och de är väldigt snyggt!
 #780570  by Kibbe
 
Kul! Live-A-Live är en riktig pärla. Det är en mängd kortare stories som sedan knyts samman mot slutet. Mycket humor men också mörkare kapitel. Och musiken är grym!
 #780572  by mrTentacle
 
DgN wrote:Damn visste typ inte om något av dessa spel, vart kan man få tag på dom?

Ganpuru Gunman's proof
Clock tower
Magical pop'n


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har inga av dom till försäljning på Etsy just nu, kommer utöka sortimentet under våren.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 #780578  by Hrossharsgrani
 
Widar wrote:Vilka av dessa repros/översättningar funkar inte på en PP? Finns det några sådana listor?
Jag har inte stött på någon översättning som inte fungerar med en PP. Så det finns ju ingen anledning egentligen att livnära lata piratförsäljare som inte har gjort någon översättning själva.

DQ V och i synnerhet DQ VI är ju måsten, men de lär du ju ha på dina listor.
 #780586  by Longson
 
yes jag har de på min lista. saken är att alla roms fungerar på en hackad wii med. när man har save state funktionen så blir de lätt att man missbrukar det tyvärr.
 #780723  by Longson
 
Sven: testat frontmisson 1 förrut men var ingen höjdare till någon skrev just om gun hazard. Ser väldigt lovande ut faktiskt!
 #780763  by Hrossharsgrani
 
Det positiva med flashkortspirater är att man endast betalar en gång. Med piratkassettsförsäljare så är det ju en mängd kassetter man behöver och det är ju en helt onödig kostnad som endast är till gagn för de som gör detta enkla jobb. Det är ju kul med pirater där man lagt ner lite jobb på sin piratkopia som t.ex. Oinbjuden, men de som endast tar roms från nätet och kränger dyrt är i min mening överflödiga.

Treasure Hunter G är helt ok och värt att spela igenom.
Last edited by Hrossharsgrani on 18 Mar 2016, 10:31, edited 1 time in total.
 #780764  by Aynez
 
Själv gillar jag fina kartonger till mina spel :)

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Instagram #sndb.se