• Problem med grafiken

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #797206  by batboy
 
Hejsan!

Har dammat av mitt gamla SNES och tänkte spela lite spel jag inte testat tidigare. Tyvärr så funkar inte några av dessa.

T.ex. Batman Returns laddar igång och jag kan se introt, men sedan när jag ska spela så är grafiken i bakgrunden paj och jag kan inte röra Batman. Har testat rengöra connectorn lite, men inte skruvat upp den än.

Samma problem har jag t.ex. med Street Fighter 2.

Spelet Phantom 2040 kan jag spela utan problem.

Någon som vet vad detta kan vara? Och var man kan reparera detta?

Bifogar en bild på hur det ser ut. Image
 #797210  by Lirod
 
Har du provat att göra rent kassetterna eller enheten?
 #797216  by mackan
 
Har haft samma problem med två st SNES-konsoler, skruvat upp, rengort både connector och spel utan att det blivit bättre, tänkte jag skulle prova ett connectorbyte nån gång men vet inte om det kommer att hjälpa, så jag är också intresserad av vad det kan vara för fel.
 #797408  by batboy
 
Vad innebär det?
Last edited by segasonic on 05 Oct 2016, 18:30, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #797412  by Farbror Barbro
 
Att vissa bitar ur ordeleken "rötar", dvs slutar svara, och därav orsakas tolkningsfel som i sin tur leder till visuella eller auditiva fel.
 #801048  by SuperGamer
 
Bitröta innebär att det är kört och inte går att reparera. Men det ska dröja länge innan SNES drabbas av det. Jag gissar att kontaktytorna på dina kassetter är rejält smutsiga.

Instagram #sndb.se