• Vilka spel är ett måste (SNES)

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #804203  by Snakeitake
 
Hej!

Lixom många andra är jag en samlare av SNES spel (då endast SCN+CIB när den möjligheten finns, annars tar jag givetvis andra utgåvor).

Det jag undrar är vilka är era favoritspel? Vilka spel är ett måste att ha i sin ägo?

Eftersom jag samlar så köper jag såklart det mesta som jag redan inte har (om priset är vettigt och ekonomin tillåter).

Jag tänkte då att ni kanske har förslag på spel som jag inte tänkt på, eller som jag kanske har dissat på förhand som faktiskt är bra!
Sportspel anser jag väll vara ganska förlegat, vill man spela NHL vill man ju göra det på sin PS4. Men ingenting går ju upp emot ett SMW race med brorsan eller polarna och klippa några öl till det :)

Så kom gärna med lite förslag på roliga och bra spel så får vi se om det är något av era förslag som jag saknar och får försöka få tag på helt enkelt! :)

Gott Nytt år förresten! :)
 #804212  by Farbror Barbro
 
Chrono Trigger är fantastiskt och även om spelet har portats till Playstation med en del fylligt bonusmaterial så lyckas den inte toppa originalet, främst då det mer eller mindre förstördes med alla laddningstider då det var för komprimerat. Det är väldigt få RPG:n som har fångat mitt intresse och denna har något som andra inte har, nämligen ett högst varierande gameplay och fullkomlig avskärmning från nästan allt som är onödigt. Även om det inte var först på något vis så känns det som att det är kärnan till bra RPG:n på något vis.
 #804219  by Speedmouse
 
Rock n' Roll Racing om du vill ha ett till dricka öl co-op. :good:

Actraiser om du vill ha äventyr och samtidigt upptäcka ett av spelhistoriens skummaste levelsystem. :good:

Secret of Mana om du vill sitta en stund och utforska världen. :good:

Även jag säger Mega Man X. Ett koncept som håller. :good:
 #804221  by Beatfg
 
Mycket trevliga och riktigt bra spel har redan nämnts.

Allt efter smaken så klart, men många timmars spelnöje finns troligen med klassikerna som Super Mario Kart, Super Mario World 2: Yoshi´s Island, Super Castlevania IV och Super Turrican för att nämna några till.
 #804223  by Grenoli21
 
Några bra exempel på plattform till på Super nintendo & Super famicom

Super nintendo:
Sparkster
Mystical ninja
Hagane
Congos caper

Super famicom:
Ghost sweeper
Doremi fantasy
Melfand stories
Go go ackman 1-3

Några som jag kommer på nu för stunden =)
 #804506  by Valle
 
Final Fantasy VI och Starfox till snes är väldigt bra spel.
 #805884  by PrylBirger
 
Finns FÖR många som är bra och är ett måste nästan :)
Jag älskar ju själv Zelda - A Link To The Past (som också bör finnas i samlingen såklart)
MEN vinnaren är (för mig) Terranigma
 #810731  by Ufouria
 
Riktigt bra spel och bra köp :good: Synd bara att man inte kan spela två-player samtidigt och att omslaget är trist vilket är mer än regel än ett undantag för de bra SNES spelen :(

Vilken gullig katt! :birdo:
 #829740  by Nightstalker
 
Har ingen sagt Super Metroid? :o
Mega Man X spelen håller jämn kvalitet på SNES.
Donkey Kong Country 3 är enligt mig det bästa i serien.
Valfritt Bomberman funkar perfekt om man har några kompisar på besök ^^
 #876775  by zyffe
 
Killer Instinct är riktigt bra! Soundtracket har gått på högvarv en del under åren.

Instagram #sndb.se