• SNES preservation project dead

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #808407  by Snutteliten
 
SNES Preservation Project Dead After 100 Games Go Missing in the Post

http://www.kotaku.co.uk/2017/02/15/snes ... n-the-post" onclick="window.open(this.href);return false;

Tydligen inte bara postnord som slarvar bort post. :cry:
 #808477  by Tokador
 
Fööjj faaen, den är jobbig. Läste artikeln igår som ledde mig till reddit där man kan följa vad byuu skriver.
Skrämmande läsning måste jag säga och detta lindrar inte direkt mitt agg gentemot speditörer.
I kommentarerna på reddit kom jag över följande länk med texten "Fu#% your mail bitch we sold it": http://www.thedenverchannel.com/news/lo ... ned-online

Tycker det är jättesjukt att USPS ens har en sådan auktion. Även om de skulle ha en sådan tycker jag att 60-90 dagar är på tok för kort tid. Man tänker ju inte "jag är medveten om att speditören äger mitt paket samtidigt som jag köper en tjänst av dem. Jag får helt enkelt be till alla gudar för att paketet kommer fram (eller tillbaka), annars har jag både betalat för en tjänst och gett speditören en schysst gåva som denne kan tjäna ytterligare pengar på." Hela karusellen känns så fel.

Gällande PostNord:
Jag har fått 2 brev från mor "borttappade" på mindre än 2 veckor. Vid kontakt med support fick jag som svar lite kaxigt att "ja, så kan det gå när man inte skickar spårbart eller rek."
Det är ju också jävligt skumt system som tydligen är accepterat.
Vi har alltså ett postsystem som är erkänt opålitligt. Tankegången ändras från att "brevet skall komma fram, med risk att ett o annat ej kommer fram" till "räkna ej med att det kommer fram om man ej väljer spårbart eller rek".
Varje år ser vi i stort sett samma siffror också - 99,9% (typ) av all post kommer fram. En siffra jag tror mindre och mindre på för varje händelse jag hör.
Jag försöker alltid tro väl om alla människor och håller fortf. hårt vid det lilla hopp om mänsklighet som man har. Och visst, om det brister i processens sista led (brevbäraren) så är man som kund chanslös.
Jag vill ej tro att brevbäraren som delar ut post hos oss är en liten klåpare, jag vill ej tro så om människor.

Nä, postsystemet är fan pest! Man är tvungen att skicka allt spårbart annars är det lika bra att vänta och överlämna något direkt i handen för att vara säker på att det når mottagaren.

Har PostNord, DHL eller någon av de andra speditörerna en sådan halvhemlig auktions-sida som inte alltför många känner till ?

EDIT: Jätteledsen att jag kommer med denna negativitet, men denna aggretionen har samlat på sig ett tag och när jag läste om dessa spel som slarvats bort rann det över för mig. :nogood:
 #808689  by xpca
 
Va? Har paketet alltså gått sönder och det enda som är kvar är lite papper? :| Fatta känslan hos han som skicka iväg spelen..
 #808798  by Tokador
 
Är det någon som vet hur det ser ut i lokalerna hos speditörer ? Hur ser dessa maskiner ut ? Är det monster-käftar och -armar som sliter i brev & paket ?
De lägger upp det som att det är världens mest självklara händelse - "damage by normal machine processing at our facility".

Undra hur leverantören av dessa maskiner sålde in dem..
"Just det, en liten aspekt. Maskinerna kan slita sönder paketen och dess innehåll under processen, men det är helt normalt! Har man tur kanske man får tag på en sida som ryckts loss från paketet.."
 #809279  by Ludu
 
Vilken solskenshistoria i slutändan, i synnerhet då personen verkar sjukt sympatisk :D
 #809288  by Snutteliten
 
Skönt att de hittade de tillslut. :good: :D

Instagram #sndb.se