• SNES Mini

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #817637  by Martin
 
Nu är Super Nintendo Mini bekräftad! Släpps den 29 september. I Storbritannien verkar vanligast förekommande pris vara £79, så vi kanske kan gissa på 899-999 kr i Sverige. EDIT. Som verkar bli 1499 kr (1590 kr hos Webhallen och Media Markt).
snes-mini.jpg
snes-mini.jpg (126.34 KiB) Viewed 13921 times
Spel som ingår. Notera Star Fox 2!
  • Contra III: The Alien Wars
  • Donkey Kong Country
  • EarthBound
  • Final Fantasy III
  • F-ZERO
  • Kirby Super Star
  • Kirby's Dream Course
  • The Legend of Zelda™: A Link to the Past
  • Mega Man X
  • Secret of Mana
  • Star Fox
  • Star Fox 2
  • Street Fighter 2 Turbo: Hyper Fighting
  • Super Castlevania 4
  • Super Ghouls 'n Ghosts
  • Super Mario Kart
  • Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars
  • Super Mario World
  • Super Metroid
  • Super Punch-Out!!
  • Yoshi's Island
http://www.eurogamer.net/articles/2017- ... -snes-mini
http://www.nintendo.com/super-nes-classic
Last edited by Martin on 01 Jul 2017, 15:31, edited 2 times in total.
 #817642  by OJJE
 
Har förhandsbokat den nu via Inet!
 #817646  by krille
 
Måste man betala den nu om man förbokar eller hur funkar det?
 #817651  by kimsimonsson
 
Du kan ju säkert köpa på faktura. Klarna är ju ofta villiga på att tillhandahålla det betalningssättet på alla e-handelsbutiker.

Edit:
Hoppas tillgången är helt enorm och att alla flipcash-muppar sitter med 20 exemplar var som de inte kan sälja för annat än listpris, om ens det.
Last edited by segasonic on 26 Jun 2017, 20:04, edited 1 time in total. Reason: Dubbelposta inte med kort mellanrum, tack!
 #817652  by ricky
 
Detta är ju episkt! Vad betyder detta för retromarknaden för snes? Några tankar?
 #817654  by Lirod
 
Star Fox 2, jäkligt oväntat!
 #817657  by Speedmouse
 
Håller med om Starfox 2, annars känns listan väldigt förutsägbar. Ganska få spel dessutom. :-k
 #817658  by Martin
 
Uppdaterade förstainlägget med:
I Storbritannien verkar vanligast förekommande pris vara £79, så vi kanske kan gissa på 899-999 kr i Sverige.
 #817725  by Lirod
 
SNES Mini finns bokningsbar hos våra favoriter och vänner Spel & Sånt!
 #817726  by Ufouria
 
Då kanske man skulle boka en hos dem bara för att den är bokningsbar där :)
 #817732  by Dr. Gimmick
 
Om man ska gissa pris, är ju ändå två kontroller med SNES classic.
 #817733  by xeorix
 
Och där var den fullbokad. Skit! :P
 #817735  by KE82
 
Chrono Trigger hade varit fint att ha med, rätt stark line-up av RPGs ändå, kul!
 #817739  by Speedmouse
 
xeorix wrote:Och där var den fullbokad. Skit! :P
Kollade runt och insåg det snabbt också. Lyckades knipa en på GameStop, så kolla där om du inte gjort det. :)
 #817740  by xeorix
 
Bokade en på inet igår och en på webhallen idag, men jag tror jag var sent på det på båda. Vi får se. En borde man kanske kunna få iaf. Men tack för tipset!
 #817741  by Speedmouse
 
Ja, om de nu låter folk boka ett visst antal och sen stänger för bokning vore det väl fasen om det inte blev nåt. La dessutom 500 kr handpenning på GameStop, så det tolkar jag som att jag bokat en. Den som lever får se.
 #817755  by Storeriknr1
 
La också 500 i handpenning på gamestop, kom just ihåg att jag har en hundring som ligger för ett nes min som jag aldrig fått.
 #817759  by Speedmouse
 
Den får du ju be att få tillbaka då. Butikerna borde ju vara medvetna den här gången om att upplagan är begränsad så förhoppningsvis är logistiken bättre, såg att Net onNet t.ex. satt max två bokningar per person och stängde bokningen efter X antal bokningar.
 #817798  by Martin
 
Intressant intervju med utvecklaren av Star Fox 2 som berättar om när spelet blev inställt och reaktionen till inkluderingen av spelet till SNES mini: http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... e-surprise
 #817807  by Storeriknr1
 
Någon som vet om det är 12 cm långa sladdar på snesen också?
 #817813  by Ufouria
 
:lol:
Får sitta med konsolen i knäet.
 #817822  by Lindholm
 
Äh man ska ju ändå sitta på golvet så nära TVn man kan ;)
 #817829  by Ufouria
 
Oj, jag som stör mig på den "korta" sladden till NES handkontrollen på ca 2,3 m. Den räcker iofs precis om man stretchar sladden från konsolen till vägguttaget.

Men det finns för förlängningskablar att köpa som löser längden? :)
 #817846  by Beatfg
 
Spel & Sånt har lagt upp en andra beställningsbatch nu. I skrivande stund 109st bokningsbara. Lär gå åt fort men tipsar ändå :good:

https://www.spelochsant.se/search?search=snes+mini" onclick="window.open(this.href);return false;
 #817847  by Lindholm
 
Martin wrote:så vi kanske kan gissa på 899-999 kr i Sverige.
Gissar på minst 1199:-

80 dollar gånger 10 gånger 1.25 plus 200 i straffskatt för man handlar elprylar i sverige.

EDIT: NU har Inet gått ut med "Konsolen kommer kosta 1499:-" iaf hos dem
Last edited by Lindholm on 28 Jun 2017, 20:25, edited 1 time in total.
 #817849  by Dr. Gimmick
 
Fick precis mail om att Inet har strukit min förhandsbokning :(

Hann boka en i batch 2 hos spel & sånt. Gick lite snabbt så nu har jag tydligen redan pröjsat 1499:-

18 kvar nu.

Instagram #sndb.se