• SNES Mini

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #817850  by Dr. Gimmick
 
Och där var det fullt. Gick snabbt.
 #817871  by danskdynamit
 
Altså yber och super suck. Ska vi verkligen igenom ännu en vända av detta med scalpers och pris diskutioner. Jag sket i och boka en för det va inte så jätteviktigt att få tag på en men redan slut innan den ens är släppt. Nintendo måste ju göra detta med flit. De kan ju omöjligt inte veta att intresset finns efter NES classic.
Vore ju kul med en sån SNES mini men men, det dyker nog upp nått tillfälle att köpa en på sikt då det känns som att många bara hamnar i en hylla eller garderob.
 #817875  by Storeriknr1
 
Tror nog det kommer att lossna med nes mini när snes har släppts men synd att det ska bli såhär igen.
 #817890  by Speedmouse
 
Ja, det är en gåta varför de gör så här. Med tanke på intresset för maskinerna så skulle de ju kunna tälja guld om de ville.
 #817892  by Ufouria
 
Kanske blir många batcher till när den väl har släppts.
 #817893  by Lirod
 
Den ska väl endast säljas under 2017? Eller har jag drömt det.

Edit: Precis: "Super Nintendo Entertainment System: Super NES Classic Edition is currently planned to ship from Sept. 29 until the end of calendar year 2017. At this time, we have nothing to announce regarding any possible shipments beyond this year."

http://www.nintendolife.com/news/2017/0 ... ly_in_2017" onclick="window.open(this.href);return false;
 #817895  by Ufouria
 
"planned"
Så var det väl även med NES-Mini som sedan ändå kom i ett par till batcher?
 #817897  by Lirod
 
Ja, men de blev nog lite tagna på sängen av enhetens popularitet. Denna gång kan de ju förbereda sig mer kring hur de vill hantera försäljningen.
 #817929  by Bubba
 
Jag var ute i god tid och försökte boka NES classic mini men det blev inget. Struntar helt i SNES mini... Nintendo behöver inte hålla på med sån här bullshit. Dom har råd att producera hur många NES och SNES mini som helst. Släppa det fritt bara.
 #817938  by Hyppe
 
Samma problem här, Inet har strukit min förhandsbokning. Någon som för en peng för besväret kan boka och betala på lokal gamestop eller liknande? Swishar förskott + frakt givetvis
 #817942  by hellanh
 
fan har fått bekfräfattt . från 3 företag att jag kommer få . så äntligen får man en vid realse
 #817956  by Sonefors
 
Min beställning är också struken :DOG Ändå tyckte jag att jag var ute i riktigt god tid och bokade så snart jag såg nyheten och hittade till inet. Chansen finns ju dock fortfarande på nostalgibutiken som inte kommer att ta några förbokningar.
 #817959  by Vigdul
 
Har lite svårt att förstå hajpen i det här - en repro plug and play för ett och ett halvt tusen...

Med det sagt så kunde jag inte låta bli att dras med och bokade en hos cdon. Dom höll bokningen uppe längre än dom flesta andra butiker, vet inte hur man ska tolka det... att jag har ett ex bokat men kanske inte nödvändigtvis får det vid första leveransen i september? Återstår att se.

Mest är det Starfox 2 som lockar. Hade hoppas på några fler lite ovanligare spel.
 #817961  by snotcrow
 
Den träffar oss rakt i våra retrohjärtan och vi kan inte säga nej. Det tror jag är det som händer här :D
 #817962  by Vigdul
 
Jo men många av oss har ju redan ett (eller flera 8)) äkta snes med dom spelkassetter vi minns och vill ha. Det här känns mer som en limited edition-hajp. "Köp nu, det är enda chansen!"
 #817977  by atman
 
Vart står det att den är fastslagen till 1500:- ? I USA verkar det ligga på 80$, typ 700:-, kanske realistiskt här blir 999:-

Enligt MediaMarkts sida står det att priset är preliminärt, vore skumt om Bergsala kryddar priset med 100% till oss skandinaver som tack för guldåren.. :\

Går förhandsboka på MediaMarkt fortfarande, om det nu funkar. De kanske bara glömt att stänga preorder?

Som många säger, det är ingen spelmaskin utan mer ett samlingsobjekt. StarFox2 ska blir intressant hur det skiljer sig från den läckta prototypen.
 #817979  by atman
 
Vad jag förstår kan det inte vara över hundralappen på en SNES mini, fortfarande långt från 1500:-
 #817980  by Dr. Gimmick
 
Inet har skrivit att den kommer kosta 1500 hos dem efter att Bergsala bekräftat priser och antal maskiner till Sverige. Givetvis kan andra återförsäljare sätta andra priser men tror nog inte att det kommer skilja så mycket.
 #817984  by Speedmouse
 
På GameStop ligger den som största annons med "förhandsboka nu" som slagord fortfarande. Undrar vad det innebär egentligen, att det bara att tuta och köra där och allt är hakuna matata? GameStop är förvisso dretstora, men ändå. :-k
 #817985  by atman
 
Kostar nog att printa "SCN" på flärparna. :p
 #817993  by Ufouria
 
Men det blir väl ingen SCN version? NES Minin såg ut att vara en allmän europeisk version som dessutom hade fransk text på framsidan. Förstår dock inte hur de gör med strömkabeln då England åtminstone (kanske även Frankrike) har annat vägguttag.
 #818000  by Speedmouse
 
Den drivs med USB-kabel så det räcker att komplettera med en väggplugg för att koppla in den, så funkar oavsett land. :)
 #818001  by Lirod
 
NES Mini:n var EUR-märkt, precis som alla specialutgåvor till Wii U. Största anledning till varför det inte blir något köp för mig då detsamma borde gälla SNES-varianten.
 #818020  by atman
 
Det där med SCN-märkning var lite av ett skämt. :)

Varianten i UK bör ha samma märkning som den svenska, ändå har den riktpriset 80£ i England. Nästan halva priset.
 #818030  by Vigdul
 
Dom kör en fuling den här gången verkar det som. Eftersom efterfrågan är så mycket större än tillgången (vad det verkar i nuläget) finns det ingen anledning att prispressa utan butikerna lägger istället på stora marginaler. Skulle inte förvåna mig om vi skandinavier blir dom som får betala mest i världen för denna apparat.
 #818036  by mickednk
 
Man är ju inte sugen på att betala det dubbla mot vad resten av världen behöver betala. bättre att vänta 10 år tills den dyker upp på loppisarna. :lol:
 #818037  by Ufouria
 
:lol:
Om man inte orkar vänta tills dess så går det säkert att boka/köpa billigare från t ex Amazon, Ebay (Tyskland, England, Frankrike, Spanien, etc) något europeisk företag, etc etc..
 #818039  by Storeriknr1
 
Nes mini gick att köpa från Tyskland och Spanien för runt 1000:- Ink frakt innan de gick ut med att de inte skulle tillverka fler, då gick priset upp där också. Skulle gärna ha två så man kan ha en i stugan också.

Instagram #sndb.se