• SNES Mini

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #818232  by Vigdul
 
Verkar fortfarande gå att boka på elgiganten.
 #818255  by SuperGamer
 
Både Super Mario RPG och Final Fantasy III är problematiska att spela med converter. Där SNES Mini underlätta mycket. Jag har funderat på att köpa en SNES jr för de spelen, men SNES Mini blir förmodligen bättre. Synd bara att Mini-konsolen inte fungerar på en CRT-TV.

Många förhandsbokar och köper för att sälja vidare och 1500 kronor är fortfarande ett rätt så facilt pris. Jag gissar att den kommer att kosta mycket mer än så under lång tid på Tradera etc.
 #818257  by Farbror Barbro
 
SuperGamer wrote:Synd bara att Mini-konsolen inte fungerar på en CRT-TV.
Finns ju gott om CRTs som klarar 45KHz, men det är ju förstås inte samam bildvisare som Luxors 28 tummare som såldes på 90-talet...
 #818267  by SuperGamer
 
Jag kan i alla fall inte använda samma TV som jag har till SNES nu, där även NES, NUS och DOL är inkopplade. Att byta till platt-TV går inte an, så jag får ha SNES Mini någon annanstans. Det är viktigt att omgivningen är bra när man ska spela så högklassiga spel. Jag har några månader på mig att ordna med det.
 #821188  by JHN
 
Rätt så charmig video! :)
 #821226  by Lirod
 
Verkligen! Kul att du använder en retrostil.
 #821242  by Snutteliten
 
 #821404  by Vigdul
 
Skulle Kirbys Dream Course vara ett av de 20 mest ikoniska spel som någonsin gjorts?? I så fall är Kalle Anka min moster, som en viss Pippi skulle ha sagt.
 #823253  by pabbie
 
Vilket RÅN det är med 1500. Trodde verkligen det bara var ett placeholder pris.
Svider när man ser hur mycket mer vi får betala än resten av världen.
 #823258  by CM300
 
Sett på blocket att de redan säljs vidare för 2-3000 kronor...
 #823259  by Speedmouse
 
De försöker väl innan alla förstått att tillgången är rätt stor.
 #823279  by pabbie
 
Jag har egentligen inget problem med att det är dyrare här, det är ju man van vid. Men att det ska vara dubbla priset!
 #823280  by Ufouria
 
Det hade säkert gått att beställa från någon icke-svensk butik om man velat ha den för halva priset för det är väl samma utgåva i hela Europa?
 #823281  by Andreas No 1
 
Ja, det verkar vara samma utgåva. Kollade på Pricerunner och Amazon.co.uk och där finns inte en enhet, så vill man betala så lite som möjligt får man nog vänta ett tag.
 #823282  by pabbie
 
Ufouria wrote:Det hade säkert gått att beställa från någon icke-svensk butik om man velat ha den för halva priset för det är väl samma utgåva i hela Europa?
Jo det hade man ju men känns det för sent. Är fullbokat överallt i Europa vad jag kan se.
La order här i Sverige för trodde priset bara var tillfälligt. Aja nu är min på väg iaf, får den idag, beställde från Media Markt.
Andreas No 1 wrote:Ja, det verkar vara samma utgåva. Kollade på Pricerunner och Amazon.co.uk och där finns inte en enhet, så vill man betala så lite som möjligt får man nog vänta ett tag.
Precis, men jag är inte bra på att vänta :DOG
Last edited by Speedmouse on 28 Sep 2017, 10:46, edited 1 time in total. Reason: Dubbelpost
 #823288  by Vigdul
 
Är det någon nödvändig kabel som inte finns inkluderad i paketet? Vilken och var skaffar jag en sån i så fall?
 #823292  by Lirod
 
Finns att köpa imorgon kväll på Stockholms Spelmuseum.
 #823293  by Ashaman
 
Vigdul: alla kablar finns, men du behöver en miniusb laddgrej, klumpen på mobilkabeln tex.
 #823294  by Lirod
 
Har du ett USB-uttag i tv-apparaten kan du ta strömmen därifrån också.
 #823298  by Storeriknr1
 
Undrar om jag ska passa på att byta in min nes mini på gamestop, då drar de av hela 220:- på snesen. :lol:
 #823299  by Stiltzkin
 
Hade inte Bergsala saltat priset nåt så rejält
så hade det kanske varit intressant :-k :nogood:
 #823301  by Pawhlen
 
Ashaman wrote:Vigdul: alla kablar finns, men du behöver en miniusb laddgrej, klumpen på mobilkabeln tex.
Precis, har man en iPhone t.ex så duger den lilla vita adaptern absolut, den blir inte överdrivet varm heller, den var ljummen för mig efter en timmes spel
 #823307  by Ashaman
 
Samma här! :good:
 #823323  by Vigdul
 
Ok tack, då vet jag!

Mitt ex. har anlänt till ICA nu. Spelen jag är mest pepp på: Secret of Mana och förstås Starfox 2.
 #823324  by Pinge
 
jag har precis betalat för en av dom tre jag blivit erbjuden under dagen.... verkar drälla av dom, eller så har alla jag känner lyckats knipa två var..
jag e inte så pepp men vet att Pelle kommer få stor glädje av den, kanske spara den och ge han i julklapp rentav...
 #823331  by Gory-Glory
 
Idag var jag på elgiganten, Media Markt och Netonnet i Malmö för att titta på ett fysiskt SNES Mini, men ingen av butikerna hade fått in dom idag, killarna på Media Markt sade att man måste förhandsboka eller hoppas på att någon som har förhandsbokat inte hämtar ut dom, då kan man få chans att köpa ett.

Jag sade att jag mest hoppades på att ni skulle ha dom på hyllorna och uppsatta så att man kan provspela dom, men dom sade att det går inte för att dom tar slut direkt.

Jag sade att ni har ju Nintendo Switch, PS4 och XBOX One på hyllorna, varför inte SNES Mini och då sade dom att dom massproduceras, medan SNES Mini bara släpps i en limiterad upplaga, vad synd sade jag och tackade för mig.

Och en fråga till er på forumet, är det spelkassettlucka på SNES Mini så att man kan spela riktiga spelkassetterna på den som man kan göra med Mega Drive Mini?
 #823350  by Pawhlen
 
Som Uforia skrev här ovan så är luckan och även EJECT-knappen fejk.
 #823388  by SuperGamer
 
Är det hemligt hur många som finns? Någon som kan förklara varför Nintendo tillverkar så få?
 #823392  by snotcrow
 
8bitdo är påväg att släppa en patch så det går att använda deras blåtands-dongeln på snes-mini. Tydligen så om man testar den som fungerar till NES-mini idag så fungerar knapparna bara som A+B.

Instagram #sndb.se