• SNES Super Game Converter

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #823988  by Ufouria
 
Ingen aning om just den men jag skulle avråda från converters till SNES av erfarenhet. Pajade en konsol (tror det blev för stor belastning/ kortslutning) när jag skulle spela ett amerikanskt spel på min PAL konsol med en adapter :( Skulle aldrig våga chansa igen, inte ens med en annan adapter (de är väl alla mer eller mindre av samma skrot och korn).
 #823999  by kioskars
 
Okej, damn. Tack för svaret! Så enda alternativet är då alltså att köpa tillhörande konsol?
 #824004  by Ufouria
 
Ja, jag skulle definitivt rekommendera det. Kostar ungefär lika mycket som convertern men du slipper riskera att din PAL konsol går sönder. Nu vet jag iofs inte om jag hade extrem otur eller om det är vanligt att konsolerna blir överbelastade när man använder en convertern. Den jag hade krävde att man satte dit även ett PAL spel (ser ut som det krävs även till den du länkar till) så man kan nästan förstå att det blir tungt för konsolen.

Det bästa skulle jag säga är att antingen skaffa en Super Famicom med utsågad lucka (Japanspel säljer ibland sådana eller kan köpas på beställning; http://japanspel.se/moddning.html" onclick="window.open(this.href);return false;) så att du kan spela både japanska och amerikanska spel, alternativt en Retron 5 som du kan spela alla regioner på. Alternativ tre, spela spelen på emulator på något sätt, om du inte har behov av de fysiska spelen.
 #824021  by Farbror Barbro
 
Ska du köpa en Super Famicom så se till att skaffa en 1Chip. Den är så långt överlägsen äldre revisioner att det är helt galet.
 #824026  by kioskars
 
1Chip är väl det enda som är värt att RGB modda, så kan hända att det blir ett sådant i framtiden! :good:

Instagram #sndb.se