• Vilka spel bör jag ha? (SNES mini)

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #824152  by MegaDrive
 
Har inskaffat mig ett Snes mini. Älskar det. Det tråkiga är dock utbudet.
Nu i dagarna har jag dock sett att det finns möjlighet att lägga in fler spel med "HackChi".
Blev riktigt sugen på detta.

Men jag vill inte bara slänga in typ 200 spel och så är det bra. Jag vill bara ha dom bästa.

Dom jag själv saknar är:
Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles In Time (SÅKLART)
Super Mario All-Stars
Pilotwings (Om det går, läste att någon fick problem med detta spel av någon anledning)
Donkey Kong Country 2
Donkey Kong Country 3

Vilka fler bör jag ta med? Alla förslag är välkomna. Är dock inte mycket för RPG spel...
 #824166  by Speedmouse
 
Seiken Densetsu 3
Power Rangers
TMHT
Super SWIW
Stunt Race FX
Mortal Kombat II
Gradius 3
Darius Twin
Super Star Wars-spelen
Indiana Jones Greatest Adventures
Maximum Carnage
Mega Man X 2 och 3
Actraiser
Final Fantasy II
Shadowrun

För att nämna några. :)
 #824181  by MegaDrive
 
Tack för alla förslag hittills.

Jag funderar att lägga till den svensköversatta Zelda bara för att :)

Dock kan jag inget om Photoshop.
Så om någon av er hittar, har eller kan göra omslaget med texten: Legenden Om Zelda - Gudarnas Trekraft
Vad jag kollat upp skall bilden vara 204x140 och 80kb. Har jag fel så får ni gärna säga till :)

Jätte tacksam om någon har lust med detta.
 #824303  by MegaDrive
 
Absolut går det Televinken.
Osäker på om man får länka till modd-grejer men youtube:a bara hackchi2 så finner du. Hackchi (1an) finns också men 2an är mycket enklare och bättre.

Btw, någon som ville greja med bilden jag skrev om sist?
 #824600  by Pawhlen
 
Televinken: Sök på "Hakchi2" på Google så hittar du, finns många bra guider på YT också hur man ska gå tillväga. Installerar du "RetroArch" som modul kan du även spela spel från andra konsoler
 #826633  by Lirod
 
Var förbi hos en spelstudio ikväll, de hade en SNES Mini med 200 spel så det borde väl fungera?
 #826711  by instinqt
 
Njae, finns ju titlar som inte funkar. Att de har 200 betyder ju inte att allt funkar eller att WG är inkluderat i skaran :)

Men enligt denna funkar det: " onclick="window.open(this.href);return false;
 #831059  by MegaDrive
 
Så nu har jag fått tummen ut att lägga in spelen. Det var väldigt lätt. Tog knappt 10min.

Och stort tack instinqt för "Compatibility" länken.

Ett spel som inte fungerade alls var LoZ (Svensk översatta). När jag kollade på sidan du skicka stod det.
Europeiska versionen:
"Doesn't work with correct Preset ID, but works just fine with 0x0000"
US versionen:
"Doesn't work with correct Preset ID, but works just fine with 0x0000.
Minor slowdown in ""crowded"" areas (latest hakchi 2.21f), works normal in older 2.21b"

Betyder det att min översatta version inte är 0x0000 ? Och om nej, kan jag ändra det ID?

Instagram #sndb.se