• Ny svensk översättning av Final Fantasy VI

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #871837  by romraptor
 
Thorelli (som översatte A Link to the Past) har faktiskt gjort en nästan fullständig svensk översättning av Chrono Trigger. Dock gjordes den i ett betydligt senare skede och ligger inte uppe på romhacking.net. Vet ej om den ligger uppe någonstans för närvarande faktiskt. Om någon vill ha patchen är det bara att skicka ett meddelande till mig.

Själv håller jag på att översätta Final Fantasy till NES från grunden. GCTs gamla översättning håller inte måttet. Kommer även inkludera buggfixar och förbättringar såsom springknapp och möjlighet att köpa flera ex av samma föremål åt gången.
 #871843  by daniel131
 
Vad kul med Final fantasy, kommer ni släppa det på kassett också? Jag köper gärna ett exemplar! Sen vore det ju Guld om ni ville släppa Chrono Trigger på kassett :birdo:
 #871845  by romraptor
 
1595 - Skicka ett mail till mig via min profil så får du filen.

daniel131 - Chrono Trigger är ju inte min översättning så jag orkar nog inte göra en produkt av den. Finns gott om folk i Sverige som kan programmera en SNES-kassett dock om du bara vill spela på originalhårdvara. Har inte bestämt mig angående Final Fantasy än, men vore kul att göra en mindre uppsättning. Översättningen är runt 90% klar, men den måste testas också, så det blir nog klart under sommaren.

Instagram #sndb.se