• PowerPak för Super Nintendo (SNES)

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #769324  by Phredreeke
 
Dungeon Master, SD Gundam GX och Top Gear 3000 (länkade videor ovan)
Nevikstis "uppackade" Star Ocean (originalspelet använder S-DD1 chippet som varken stöds av sd2snes eller super everdrive, Nevikstis romhack lagrar grafiken okomprimerat, vilket gör att det kan spelas utan chippet, men blir samtidigt för stort för att lagras i super everdrives minne)
Homebrew till MSU-1 (mapper som möjliggör spel upp till 4 gigabyte stora spel + ljuduppspelning av CD-kvalité)
 #816594  by Farbror Barbro
 
Bumpar tråden en aning...

Tidigare i veckan spelade jag en del på min SD2Snes, då i kombination med en Super Famicom 1chip-01. Allt gick bra tills jag vid ett tillfälle skulle byta spel så jag startade om konsolen och filerna kunde inte hittas. Tog då ut minneskortet och upptäckte att både SD2Snes-mappen och alla ROMs hade försvunnit, dock fanns några mappar med annat krimskrams kvar. Någon som råkat ut för samma sak?
 #816807  by Ufouria
 
Oj, det var inte bra! :o Det dämpade mina tankar på att skaffa en Powerpak.

Har du lyckats lägga in spelen på nytt eller är powerpaken trasig nu?
 #816808  by Farbror Barbro
 
Det är inte en Powerpak, det är en SD2Snes. ;)

Tror att jag helt enkelt hade för mycket skräp på kortet (långt ifrån allt var ROMs) och något ballade ur. Dessutom så "råkade" jag, strax innan, ta ut minneskortet från min väns Macbook utan att mata ut enheten i samband med att vi hade fört över ett spel på den. Inte så smart... :lol: Däremot fungerar den fortfarande prima, så jag ska försöka få in alla spel igen. Har aldrig varit med om något liknande och tror att det bara var en engångsföreteelse. Hade inte uppdaterat firmwaren på många år heller. Däremot kanske jag kommer vara lite mer varsam med sparfiler för JRPG:n framöver...
 #816811  by Ufouria
 
Så bra att den överlevde iaf :good:

Du får vara snällare mot den i fortsättningen ;) Kanske blev droppen då när du tog ut minneskortet utan att mata ut den först.

Instagram #sndb.se