• Runda klistermärken med speltitel på spelkartongerna

  • Svar på vanliga frågor som rör SNES.
Svar på vanliga frågor som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #666273  by instinqt
 
Vilka spel kom med runda klistermärken med spelets titel (på högra locket) i Sverige? Klistermärkena har även synts på långsidan (Super Gameboy) samt utanpå en inplastning (Super Metroid Big Box).

Image

---------------------

Verifierade:
  • Donkey Kong Country (Brun)
    Mega Man X (Röd)
    Secret of Mana (Gul)
    Stunt Race FX (Grön)
    Super Game Boy (Blå)
    Super Metroid Big Box (brun)
Last edited by instinqt on 01 Feb 2014, 13:15, edited 1 time in total.
 #667926  by instinqt
 
ZareZ- wrote:Lite konstig rubrik men undrar om någon vet något om dessa klistermärken?

Image
Image

Dessa har vi sett än så länge. :o

Donkey Kong Country (Brun)

Mega Man X (Röd)

Secret of Mana (Gul)

Super Game Boy (Blå)
instinqt wrote:Haha, tänkte på det senast när jag fick hem mitt Secret of Mana, men jag trodde bara det var det spelet som hade sånt och att det var något skumt undantag...

Ärligt talat vet jag inte varför de satt sådana på spel, kan inte komma på någon logiskt förklaring heller. Är det SCN-spel...slash gameboy, detdär?

Ska vi lista dessa spel också kanske? Har vi något bättre för oss (I know I don't)? :lol:
ZareZ- wrote:Japp de är SCN båda och självklart ska vi göra en lista :D

Men vilken färg är det på Secret of Mana?
instinqt wrote:Gul, titta noga på denna bild: http://i140.photobucket.com/albums/r24/ ... lhylla.jpg (jag är för slö för att fota just nu) :)

Mitt DKC och min Super Gameboy har dock inga klisterlappar. Antar att det sitter på långt från alla exemplar som såldes, för jag har som sagt bara sett det på Mana :?
ZareZ- wrote:Hehe, ja undra hur många det finns?

Bara att börja fråga på spelen på Tradera. :D
instinqt wrote:Haha, ja gör det :)
instinqt wrote:Mega Man X har även den sådana lappar i vissa fall :)
Arkiv N wrote:Kan inte förstå varför det är dit klistrat :? Kanske någon affär som sysslat med detta... näää.. Är det bara SCN spel ni har hittat dessa på?
ZareZ- wrote:Japp har bara sett detta på SCN spel. Synd att man inte vet någonting om de. :?
Arkiv N wrote:Okej. Hur många spel rör det sig om som ni har hittat med dessa klistermärken? Verkar inte vara många om jag har förstått rätt. Inte helt omöjligt att en affär skulle tryckt dit dom.
ZareZ- wrote:De är inte många men de blir flera, gjort en liten lista på de som vi har hittat längst upp.
instinqt wrote:Har sett ganska många på SoM faktiskt. Tror definitivt inte att det är någon affär som gjort det ;)
Arkiv N wrote:Hmm... Ja då har jag ingen aning om vad det kan vara, om det inte är någon slags sorterings märkning. Eller så sitter dom där för att förvirra oss, bara för att jävlas :P

Instagram #sndb.se