• Shadowrun

  • Fusk, tips och tricks till SNES-spel.
Fusk, tips och tricks till SNES-spel.

Moderator: Moderatorer

 #855663  by Nightkiss
 
Tuffaste spelet! Skriv era heta tips/fusk och annat kul/svårt/ ovanligt här : ) Jag hjälper gärna er som fastnat i spelet via PM! : )
Läs isf inte vidare här nere då spoliers och annat förekommer : )
Last edited by Nightkiss on 14 Jul 2019, 15:11, edited 2 times in total.
 #855834  by Nightkiss
 
Döda kungen på bilskroten. Du slipper då betala dig ut plus får 3000 nuyen av honom : ) Fråga arenamannen om "kungen". Det går bra med berettan om du uppgraderat dig till ca 7-8 i liv och skjutvapen. Annars plockar du han med 5-6 granater du köpt i första stan : ) (Obs detta tricks fungerar endast tidigt i spelet, du kan ej gå tillbaka senare och döda honom)
Last edited by Nightkiss on 13 Jul 2019, 22:12, edited 1 time in total.
 #856689  by Nightkiss
 
Roligt bugg! Hur många shadowruners kan man hyra i spelet? "Tre" tänker ni... svaret= fyra men då buggar spelet ur. Gör såhär: hyr två shadowrunners... ring därefter Akimi och hyr/ bestäm träff på Daley station. Efter det hyr du en till runner så du har tre efter dig. Spring och möt upp Akimi vid tunnelbanan... Hon accepterar att vara den fjärde runnern men det gör inte dom andra och spelet buggar nu ur på ett roligt sätt : )

https://youtu.be/n503HMpRF4k
Last edited by Nightkiss on 16 Jul 2019, 15:32, edited 1 time in total.
 #856690  by Nightkiss
 
Trodde du att du hittat alla vapen i spelet? Glöm det! : ) Erhåll en hemlig "zippistol" på följande sätt: Klara första delen av spelet utan att plocka upp Berettan. Glutman kommer ge dig denna puffra som är likvärdig berettan tyvärr (frånsett att ingen vapenhandlare vill köpa den) Haha : )

https://youtu.be/15MGP0Mhfoo
Last edited by Nightkiss on 16 Jul 2019, 19:47, edited 1 time in total.
 #856699  by Nightkiss
 
Ja det var sjukt svårt när man var liten, själv så ringde jag alltid en kompis och bad om hjälp. Nu kan jag det tyvärr utantill : (
 #856700  by Nightkiss
 
I spelet ska man ge den magiska fetischen till Vladimir för att aktivera honom som vampyr. Skjut på han istället så förvandlas han och du får behålla den magiska fetishen. Man kan även strunta i att gå in i det rummet helt och hållet. Spring då förbi Johan så han börjar skjuta på dig. Ta sen till höger, hämta nyckeln och spring ner i kryptan så är vampyren där som boss : ) Obs jag har ännu inte hittat någon annan nytta med magiska fetishen men skriver här om jag kommer på nåt : ) Vampyren Vladimir bländar du med discoljus och spetsar/dödar honom med ekpålen)
Last edited by Nightkiss on 14 Jul 2019, 15:06, edited 1 time in total.
 #856712  by Nightkiss
 
Drake går att spöa utan hjälp av Jesters ande. Andvänd magi frys på Drake och skjut se ihjäl honom på vanligt vis. Du får då behålla Jespers ande som föremål men är mig veterligen oanvändbar på annat ställe.

Instagram #sndb.se