• Hyrspel till GameBoy

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #869562  by Rickard Ingvarsson
 
Martin wrote: 26 Oct 2018, 09:43 Annonsen är nedtagen, så tyvärr sålt redan. Hade nästan köpt spelet enbart för att se vad det stod för rolig svensk beskrivning på boxen av Solar Striker.
"Solar Striker - Ett Rymdäventyr i stjärnklass"

Image

Mina spel.

Image

Edit: Något knas med bilderna..
 #869563  by JHN
 
Code: Select all
[img]https://i.imgur.com/oUxNhFk.jpeg[/img]
[img]https://i.imgur.com/ctmVO3V.jpeg[/img]
Image
Image
 #869565  by Lirod
 
Wow, tjusigt!
 #869572  by xpca
 
Snygg samling! inte ofta man ser några hyrboxar på tradera direkt. Oftast är det ju Tennis eller QiX. Kanske inte finns så många kvar eller så står dom i hyllor hos samlare. :)
 #869593  by Grover
 
Lockar fram ett rejält ha-begär!

..men jag vet inte riktigt varför, minns inte att jag någonsin skulle ha hyrt gameboyspel :)
 #869600  by Ufouria
 
Tack!
Det fanns ingen rolig "replik" på den. Vi kan ha en tävling. Den som kommer på den bästa meningen till det spelet vinner :)
Älskar det spelet (likaså WW till NES).
 #869602  by goosen
 
Snyggt @JHN 👍
Är det din hyrspelssamling?
Inte alls avund 🤣
 #875217  by souljens
 
Någon som har koll på hyrväskan som det snackas lite kort om tidigare i tråden?

Har fått tag på en men tycker den är lite mystisk. Står ingenstans på själva väskan vem som tillverkat eller importerat den. Finns inte heller någon klisterlapp från uthyrningsställe.
Endast spelet är Yapon-märkt. Satte Yapon ihop hela uthyrningskittet eller var det någon annan? Vad fanns i väskan ursprungligen, vad gör den komplett?

Fridens!
 #875303  by Lirod
 
Hmm, ingen vet nog detta skulle jag tro. Den är väl ganska ovanlig?

Vi kan lägga till Dr. Mario och Bubble Bobble på listan över spel också.
 #875311  by souljens
 
@Lirod Kan nog stämma. Hade nyss kontakt med en fd Yapon-samlare och han hade inte koll på den.

@Ufouria Det där är en annan liknande väska. Hyrväskan är något större och har en formgjuten insida med plats för bl.a en hyrspelbox. Står även Game Boy Case på utsidan av hyrväskan.
 #875312  by Ufouria
 
Okej. Har nog för mig att jag sett en annan. Denna är ganska fräsig , dock inte detta exemplar som säljs då det är så gulnat. Rackarns vad mycket skräp det var på bordet (säljarens) och snygg vaxduk :lol:
 #875314  by souljens
 
Hyrväskan med innehåll. Ett ex jag nyligen bytte till mig. Utsidans fram och baksida ser likadana ut.

Image
Image

Bild, som jämförelse, på den ”vanliga” transport-väskan som Yapon saluförde. Denna är något mindre i storlek än hyrväskan och tillverkad av en hårdare typ av plast.

Image
Image
 #875657  by blaobear
 
Förstainlägget bör vara uppdaterat nu :)

lägger även till en liten bild på ett par fina hyrisar (inte mina)

Image
 #881138  by Lirod
 
Då kan vi lägga till Paperboy i listan också, @blaobear.

Image Image
 #881745  by Lirod
 
Nu åker Nemesis också in på listan!

Image
Image
Image
 #882094  by blaobear
 
Nemesis fanns sen innan, men Paperboy var nytt! Härligt att se att det fylls på i lista, sakta men säkert :)

Instagram #sndb.se