• Fråga Dr. Mario G&W-, GB-, GBC- och GBA-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #643110  by segasonic
 
Man kan väl inte spela GBC utan batterier?
Är det inte ingången till hörlurarna du tittar på, Rabulist?
 #643111  by Lytt
 
Hmm, nu var det ju minst 10 år sen jag spelade GBC senast så minnet kan ju minst sagt svika. Men jag har för mig att jag körde med den inkopplad då och då när jag inte var hemifrån. Och nej, inte hörlursuttaget, finns ett litet hål bredvid också!

En sån här ska passa:
http://www.amazon.com/Gameboy-Color-AC- ... B00002AH2U

Men verkar inte som att Game Boyen gav bättre bild med denna i. Förstår verkligen inte att man pallade att spela med detta. Man får ju näst intill fantisera ihop vad man tror sig sker på skärmen. Fast kanske var kul det också. :D
 #643114  by segasonic
 
Ja, se på tusan!
Jag har haft GBC sedan urminnestider och har inte överhuvudtaget noterat hålet bredvid hörlurarna.
 #643761  by Ufouria
 
Okej att spela trots att man är gammal alltså :D
 #644576  by Ufouria
 
Jag vet nu varför det finns två varianter av svensksålda Star Wars till GB 8) Jag återkommer med bilder. Tills dess kan ni fundera på vad som skiljer dem åt förutom omslaget.
 #644581  by Tronin
 
Utgivare, frågas kom.
 #644604  by Smart Cat
 
Sanna: Ubi soft och LucasArt (som Tronin redan nämnt)?
segasonic wrote:Man kan väl inte spela GBC utan batterier?
Jo, vissa kan.
Tawny wrote:jag har spelat tetris i ett par timmar på den gamla GB, utan batterier, det ni!
(hade iofs lite hjälp av LSD, men men ;) hörde musiken och allting.. surreal
:lol:
Last edited by segasonic on 11 Sep 2013, 20:02, edited 1 time in total. Reason: Dubbelpost.
 #644666  by segasonic
 
:lol:
 #644805  by Robotwo
 
Så det var inga andra som använde batterieliminator? :B
 #644809  by Werxie
 
Hej jag har en fråga:P

jag har ett ex av zelda link´s awakening dx men har märkt att den boxen jag har skiljer sig från de flesta jag har sett.

Image

Image

Image

Image

Image

dessa är bilderna från min box och det är en svensk sålt o så.

jämfört med denna box som är också svensksålt, http://www.tradera.com/zelda-link-s-awa ... _186371590 tillexempel?

är de så enkelt att de rör sig om en första och andra utgåva? väldigt tacksam om någon vet nåt om de=)
 #644813  by Ludu
 
Jag har oxå funderat på vad den glansiga vänstersidan har för innebörd överlag. Då jag kikar på mina GBC-spel verkar det som att de tidiga titlarna (LA DX, Warioland 2, Classic Bubble Bobble och pärlan Yoda Stories) har glansigt och att de ändrade sen.

Spekulation från min sida :) jag har bara de fyra titlarna att utgå ifrån.
 #644855  by Smart Cat
 
Micke: Vad står det för region på flärparna?
Den du länkade till på tradera hade NHEU (eller var det NHEIU?)
 #644858  by Werxie
 
På den tradera auktionen stod de NHEIU men på min står de NHEIU-3. Är de så enkelt att det är tredje utgåvan dåxD?
 #644890  by Smart Cat
 
Njaäe, det tror jag inte men jag har inga andra teorier
än
 #644913  by Werxie
 
ok jag är också osäker:/ det är om nån har en box där de står NHEIU-2 som skiljer sig lite från första o min box så kan de ju stämma.
 #645093  by Ufouria
 
Vad är skillnaden förutom regionskoden?
 #645151  by Ludu
 
Glansig/matt bakgrund på vänstersidan :yes:
 #645157  by Ufouria
 
Jaha, nu förstår jag. (tänkte vänster långsida men den visades inte på någon bild)

Holographic (första) utgåvan. Det förklarar varför den på Tradera gick så dyrt!
 #648922  by torsten.r
 
Tjena!
Jag funderar på att införskaffa mig en gameboy-konsol av varje generation och ställa upp dem lite som en tidslinje här hemma och nu behöver jag lite hjälp/åsikter.

Enheterna som jag vill ha är GB, GBP, GBC, GBA, GBA SP och GB micro. De skall vara av första version av varje generation(tills utseendet iaf. PCB-revisioner etc. struntar jag i). Jag vill att de skall ha någon av de europeiska lanseringsfärgerna. Och till sist så vill jag ha den färgen som man mest förknippar varje generation med. Och det är med detta sista som jag vill ha er hjälp.

Följande färgval lutar det åt för stunden, alla kommentarer och åsikter är välkomna

GB - den vanliga gråa

GBP - Silver. Silver associerar jag denna starkt med av någon anledning. Det konstiga är att jag har sett info om lanseringsfärger i europa där den inte varit med. Så om någon kan verifiera att den fanns med när bergsala lanserade GBP i Sverige så vore jag glad.

GBC - Lila(grape), det var den färg som jag hade på min GBC jag köpte vid lanseringen och känns självklar för mig.

GBA - Lila(indigo), då den är samtida med gamecube som jag förknippar starkt med indigo. Lite tråkigt dock med två lila så funderar även på vit(arctic), fanns den i sverige vid lansering?

GBA SP- Svart(charcoal black), Har redan denna samt om det stämmer att platinum silver var ända alternativet vid lansering så känns svart snyggast.

GBA Micro- Blå, har ingen relation till Gameboy Micro alls men blå känns snyggast.
 #648947  by Ufouria
 
Vilken var den första GB-konsolen - den med eller utan Tetris? Jag fick utgåvan med Tetris och tror att jag fick den strax efter att GB kom ut.
 #648965  by Ludu
 
Torsten: Själv förknippar jag GBC med den genomskinliga, de andra färgerna speglar en av bokstäverna i COLOR medan den jag har är "unik" :)

GBA kom i färgerna vit, indigo, transparent rosa och transparent ljusblå-aktigt på releasen.
Senare kom svart och platinum (vad jag dreglade efter dem..).

Själv köpte jag min transparenta på releasedagen :good:
 #650352  by Lirod
 
Vilka andra Nintendo-laddare kan jag använda till min GameBoy Micro?
 #651877  by Ufouria
 
Undrar varför Top Ranking Tennis ALLTID har en sån där svart rund Nintendo-plombering? Har sett ~7 exemplar de senaste månaderna och alla har haft en sådan så jag drar slutsatsen, dock baserad på ett relativt litet stickprov (men väldigt samstämmiga resultat), att alla TRT kom med en sådan. Likaså tror jag att nästan alla Super Mario Land 3: Wario Land hade en plombering. Någon som kan bevisa motsaten när det gäller dessa två GB titlar?

Något annat GB spel ni enbart sett med nintendo-plombering?
 #652744  by Ufouria
 
Finns Wario Land II som SCN eller är det med A4-blad/folder och NUKV eller liknande?
 #652794  by Smart Cat
 
Nja...
Jag har 2 exemplar som har NUKV på kartong men NSCN på manual (dock med endast Sv/Fi/Dk som språk, ej engelska) och EUR-cart
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 19

Instagram #sndb.se