• Fråga Dr. Mario G&W-, GB-, GBC- och GBA-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #610005  by likeguitars
 
Vad bra instinqt, nu VET jag också DET!
 #610108  by Smart Cat
 
Sen ska man förstås inte utesluta att precis som Bergsala köpte in restlager från övriga Europa så finns chansen/risken att andra länder har köpt in restlager från Bergsala
 #610187  by davidkmn
 
segasonic wrote:Kan man på något sätt föra över sina sparade filer till datorn? Tänkte ha som backup ifall batteriminnet slutar fungera.
Edit: Det gäller GBC.
Jag vet att det går till DS och GBA, ej testat GBC. Ganska invecklad process dock. Om du vill kan jag kolla upp?
 #610214  by segasonic
 
Är det inte allt för jobbigt för dig så får du gärna göra det :D
 #610252  by davidkmn
 
Går ej på det sättet jag tänkte. Dock så blev jag själv väldigt sugen på att backupa alla mina sparningar. Så otroligt tråkigt när sånt försvinner (Tror jag dog lite när min animal crossing DS sparning försvann på mer än 100 timmar...)

Jag ska kolla upp mer om det och återkommer på ett eller annat sätt! :)
 #610262  by LevelReset
 
Vet någon om det kom ut en Pokémon guide på svenska? Jag hade en guide och jag har för mig att den var på svenska. Kan inte googla fram någon info om det dock!

Borde ha varit till Red/Blue men jag spelade Pikachu Edition. Det fanns även klistermärken i den med alla 150 pokémons. Vill gärna få tag på den igen även om den nu var engelsk text. :P
 #610267  by segasonic
 
Det finns guide till guld och silver iaf, de tidigare vet jag inte.

Tack, Maggot!
 #610268  by JBH
 
Jag fick både Pokémon Röd och Blå nya av min farmor när jag var liten, och som jag minns det så var det inte någon tillhörande guide till dem.

Bara den tjocka manualen som innehöll ganska mycket info.
 #610279  by LevelReset
 
Kanske kom till gul då? Kommer ihåg att jag följde guiden. Synd man bläddrade sönder den och slängde den. :( Det var förmodligen på engelska. Jag kanske blandar ihop den med OoT guiden som var på svenska.
 #610283  by Ludu
 
Det finns en officiell guide till röd/blå på svenska :yes: jag har en sån så det är spikat.

Jag tycker mig även komma ihåg en guide till gul med en enorm pikachu med fler mindre pokemon runtom på framsidan. Den har jag dock bara sett i Club Nintendo-tidningen på säljsidan så jag kan inte bekräfta språk i den.
 #610284  by Smart Cat
 
Men jag undrar om det inte kom en guide i Super Play eller liknande till Blå o Röd (eller om det var till Guld och Silver)
 #610285  by Ludu
 
Image
den ovan har jag :)

Image
Världens bästa minne? ;)
Last edited by Ludu on 16 Apr 2013, 23:10, edited 1 time in total.
 #610287  by JBH
 
Men fick du med den när du köpte spelet som liten (ifall du gjorde det), eller hur fick man tag på den, vet du det?

Som sagt så fick iaf inte jag den till när jag köpte mina nya som liten.
 #610290  by Ludu
 
Nej nej, guiderna är rätt stora och såldes separat :) Precis som OoT-guiden fanns de i spelhyllorna, det är ungefär samma format på båda.

Jag köpte dock min guide på senare dar, men såg den ofta på barnens hus.
 #610297  by LevelReset
 
Där satt den! Min köptes på barnens hus :D

Jag försöker hålla utkik på tradera men ser den aldrig. Verkar vara sällsynt. :(

Säljer du din AppleOfAdam? :P
 #610334  by Ludu
 
Tyvärr tänkte jag ha kvar min. Jag köpte den här på forumet och trots att den kanske inte dyker upp jätteofta är det inte överdrivet många guldslantar det handlar om :)

Släng in ett "Köpes: Officiella svenska guiden, PKMN R/B" i din signatur så är det säkert någon som nappar :good:
 #616895  by Smart Cat
 
lopingg wrote:Är det någon som har koll på om Asterix till Gameboy finns i någon form av SCN-utgåva?
Näeee men tiiitta vad jag hittade i min samling idag när jag kikade lite närmare. Måste ha missat den tidigare....
DSCN6490.JPG
DSCN6490.JPG (692.48 KiB) Viewed 18617 times
DSCN6497.JPG
DSCN6497.JPG (647.31 KiB) Viewed 18617 times
DSCN6495.JPG
DSCN6495.JPG (673.04 KiB) Viewed 18617 times
 #616909  by Quvipp
 
Vet någon vad noe-2 betyder tysk sålt och 2 är för upplaga två? Finns de något sätt att se om kasset och box hör ihop. Alltså att den kassetten såldes med den boxen av bergsala? Serienummer?
 #616928  by Smart Cat
 
Njae, något helt säkert sätt finns det inte.
Någon person kan ju ha köpt en lös kassett nån gång och sen senare kompletterat med en box och en manual.

Noe betyder tysksålt och 2 att det är tredje versionen av saken, misstänker att du menar kartongen eller manualen.
Om du kollar i inlägget ovanför ditt så ser du att min Asterixbox har SCN-1 på flärpen, det borde betyda att det finns en variant som det står bara SCN på.

Bergsala har sålt NOE-spel men då brukar de komplettera med en liten folder eller ett A4 med instruktioner på Svenska
 #616980  by Smart Cat
 
Det vet jag inte. Jag har kikat oerhört lite på de japanska utgåvorna
 #619128  by Pålle1
 
Hejsan, Är det någon som har en lista på alla släppta SCN gameboy spel, eller vet var man kan hitta det. Tack!
 #619170  by Smart Cat
 
Det var inte igår du var här inne (vad jag sett iaf).
Är du fortfarande på Malta?
Och hur går det med letandet av NES-spel där?

Det är lite annorlunda när det gäller GB-spel kontra NES-spel.
SCN-koden blev mer o mer sällsynt under mitten av 90-talet men om du däremot menar lista över vilka spel som Bergsala gav ut så hittar du en här:
viewtopic.php?p=268628#p268628
De är dock inte helt kompletta utan det saknas ett o annat spel men det är det bästa som finns hitintills...
Sen finns det spel som hittat hit utan Bergsalas hjälp, de är så klart inte med i listorna och jag kan inte heller säga hur många de är.
Det kan vara 5, det kan vara 25, vem vet.
 #619321  by Pålle1
 
Hänger här lite i smyg då och då :)
Har lämnat den lilla medelhavsön och är åter på svensk mark. Hittade inget NES där men det föll lite i glömska efter några månaders entusiasm.

Tack för länken till listan Smart Cat. Precis allt jag behövde. Har fått upp Nintendosamlarsuget igen och kommer antagligen börja så smått inom kort. Tänkte dock utöka till allt med Nintendo fram till 64an. Får se hur det går


Tack så mycket Quvipp
 #620216  by joadoa
 
Jag har en två frågor rörande spel till gameboy.

Den första frågan gäller Donkey kong Land.

Jag har kartong (Nintendo classic) (Nyskick) och manual. På kartongen står det "imported by bergsala" och på flikarna står det DMG-YT-NUKV-1 och på manualen SCN. Spelet är tyvärr borttappat och nu tänkte jag komplettera med ett nytt. Vilken regionskod var det på spelet!??

Den andra frågan är den samma fast med spelet F-1 Race. Samma sak här. Kartong och manual men inget spel. På kartongen står det imported by bergsala med regionskod DMG-F1-UKV-1 på flärparna. På manualen står det DMG-F1-UKV-2
Vad hade spelet för regionskod!???

Någon som vet!?

Med vänlig hälsning, Joadoa
 #620230  by Quvipp
 
Antagligen ett rest lager bergsala köpt upp. Så orginal borde de vara samma som på lådan. Men låter inte som manual och låda hört hopp i nåt av fallen. Kanske de andra. Men för är de upplaga 2 och 3. Vet inte om manual blir en ny upolaga bara för att boxen blir de?
 #620235  by joadoa
 
Det är köpta kompletta i Sverige av mig så dom hör ihop! Ingen annan som vet!?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19

Instagram #sndb.se