• Fråga Dr. Mario G&W-, GB-, GBC- och GBA-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #576408  by segasonic
 
Här skapar jag en tråd där tanken är att vi ska diskutera allt som rör Gameboy, tror inte att jag behöver säga mer! :good:
 #576420  by segasonic
 
3000 ska det ha varit fast jag vill minnas att Gamegenie sålde en lapp tillhörande nr 3001 :-k
 #576517  by segasonic
 
 #576816  by poppe
 
Tänkte kolla om någon mer än jag minns SM i Tetris 1991 (tror att det var året). Tävlingen hölls under fem dagar under sportlovet på tio platser i sverige.

Själva tävlingen var en herre på täppan-tävling där man utmanade den den regerande mästaren (två linkade Game Boys). Vinnaren för dagen fick en gul tröja med texten "jag är bäst på Tetris". Jag hade tröjan i två dagar men förlorade sista dagen och blev tvåa i min hemstad Nyköping.
 #580442  by Morgoth
 
Jag undrar om det är någon här som har tips, på vilken sorts lim man ska använda till att limma fast skärmskyddet på en Game Boy?
Det är den grå första versionen som jag ska ge mig på.
 #580445  by Hudson
 
Karlsson klister

Använd - viewtopic.php?f=21&t=6043&hilit=fr%C3%A5gor+andra+konsoler
 #580461  by segasonic
 
Jag sammanfogade med ett ännu bättre alternativ :good:
Edit: Forumtrådar, inte skärmskydd ;)
 #585621  by gg3gg3
 
Är det någon här som har erfarenhet av detta? jag har precis fått hem en men det verkar vara KATASTROFALT dåligt med kompatibla spel. eller så är det något fel eller nåt jag missar? tacksam om någon annan har samma produkt med med mer info
 #587288  by Ufouria
 
Åh! Tur att vi har denna :D

Undrar om Battletoads in Ragnarok's World samt Battletoads & Double Dragon till Game boy släpptes som SCN?
 #587312  by 8bitninja
 
Mitt exemplar av Battletoads & Double Dragon till GB är UKV men det står på svenska på kartongens baksida och i manualen. Hittar ingen "Imported by Bergsala Kungsbacka Sweden" etikett dock.
 #587318  by Ufouria
 
Aha, då är det nog den som är närmast "svensksåld" Tack!
 #587418  by Smart Cat
 
Är det en sån där vit ruta på kartongens kortsida där det bara står spara förpackningen på en massa språk så vet jag inte om jag tycker att det är tillräckligt för att bevisa att de är svensksålda.
Jag tror att det är en sån där standardsak som finns på alla senare GB-spel.

Jag har aldrig sett dem som SCN men o andra sidan finns det massor av saker jag inte sett som SCN heller.
De finns inte med i Bergsala listorna men det är inte heller någon säker källa att gå på då jag sett en del andra spel som inte finns med där men som har varit svensksålda.

Sökandet går vidare...
 #587426  by 8bitninja
 
Om du menar Battletoads & Double Dragon så nej, det finns ingen vit ruta på baksidan. Det är texten på baksidan, handlingen om man så vill, som står på engelska och svenska. Även så i manualen.
 #587584  by instinqt
 
Finns det möjligtvis en Sony/Sony Imagineer-logga på spelet så förklarar det nog saken.

Samma (multilang box+manual) gäller nämligen titeln till SNES och flertalet andra SONY-släpp.
 #587823  by 8bitninja
 
Jag ska kontrollera när jag kommer hem från jobbet. Det kan hända det är en Sony Imagineer logga faktiskt.
 #588299  by Smart Cat
 
Smart Cat wrote:Är det UKV eller NUKV?
8bitninja?
 #588357  by 8bitninja
 
Hade hunnit glömma bort detta helt och hållet. Jag kollar upp detta åt dig katten när jag går av mitt pass i kväll.
 #592612  by i<3zelda
 
Hej alla! Tänkte kolla om någon möjligtvis har nån koll vad d kan va för fel på min gba sp.
Den är helt död å när man kopplar i laddaren lyser den till oranget som den ska den laddas, men bara typ 1-2 sekunder, sen slocknar den igen. Den laddar alltså inte alls. Vad kan det vara för problem?
 #592623  by Sonefors
 
Jag skulle tippa på antingen laddaren eller batteriet. Ett nytt batteri kostar typ 29 kr på Tradera.

Mergar tråden till diskussionstråd om övriga konsoler.

Edit:
Det blev Gameboy-tråden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19

Instagram #sndb.se