• Fråga Dr. Mario G&W-, GB-, GBC- och GBA-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #746757  by Ufouria
 
Detta är ingen fråga men jag vet att några andra här (minns inte vilka) har efterlyst innerkartonger i plast till GB spel. Hur ofta är innerkartongerna till GB spel i bra skick? Typ aldrig!!!

Såg att det finns nya innerkartonger i plast att köpa :D
ebay.de/itm/20x-Inlay-Innenplastik-Blis ... 2a4d9e8bc5

De ser jättefina ut och verkar inte skilja sig direkt från originalet. Jag skulle iaf känna mig helt tillfreds med att ha dem i mina GB kartonger. Hellre dem än trasiga original.

Ser nu att det är Dendy som säljer dem :)
 #749760  by krille
 
Dom förtsa gameboyen altså dom gråa fins det svenska gameboys av dom som det fins av gameboy pocket och hur vet man om det är svensk isf?
 #755813  by Retroline
 
Hej!

Jag har, efter att ha surfat runt efter lite GBA SP AGS-101'or på Ebay, noterat att det är rätt vanligt med 101'or som är "refurbished" - där t.ex. hela huset bytts ut mot ett nytt. Själva elektroniken och skärminställningsmöjligheterna är demsamma..

Några åsikter på hur detta skulle kunna påverka värdet på enheten?

Jag ställer mig lite, men inte helt, negativt till "refurbished" enheter. En del av charmen med 101'orna är att få hem en gammal enhet som någon annan använt (helst försiktigt och sparsamt så klart). ;) Jag själv letar egentligen efter en extra 101'a jag kan använda på resor, pendlingar osv utan att behöva vara orolig för att tära allt för mycket på min egen "babyblå" AGS-101... Då kanske en refurbished enhet är en bra idé?

Hmmmm... :-k
 #756104  by Ludu
 
Jag har tyvärr inget svar på din fråga men om någon moderator flyttar tråden till övrigt spelrelaterat blir det säkert mer trafik och större chans till svar :)

Som det är nu är det som att du ställt en SNES-fråga i NES-delen och det finns ingen specifik GBA-avdelning på forumet :yes:
 #758886  by krille
 
Kollade på Gaming grannar här för nån dag sen om nyinköpta spel.
där pratade han om spelet bamse till Gameboy och att det fans samma spel i typ 4 olika länder kan nån skriva ner namnet på dessa spel här och ett mejl till mig med namnen på dessa då jag själv inte uppfattar alla namn han säger på spelen?
vore snällt.
 #758887  by Aynez
 
We're Back! (USA)
Bamse (Skandinavien)
Agro Soar (Australien)
Baby T-rex (EU)

Tror det är så det ligger till i alla fall. Ganska tråkigt spel :)

Edit: Bamse och Agro soar är ganska ovanliga/dyra.. de andra två borde gå att hitta billigt.
 #758888  by Ufouria
 
Baby T-Rex är betydligt ovanligare än Bamse och inte så billigt. Går ungefär 1 T-Rex på 10 Bamse. Amerikanska utgåvan av We're Back har jag inte så stor koll på men tror inte den är vanligare än Bamse. Letar man efter den italienska We're Back så får man däremot leta lääänge om man inte har väldigt tur.

Tråkigt spel hur som helst.
 #758889  by Aynez
 
OK. Fel av mig. Trodde baby t-rex var vanligt då jag sett kassetter på ebay för struntsummor, men jag har i och för sig aldrig sett det boxat, så det kanske är jätteovanligt :) Bamse som kassett är ju inte direkt ovanligt det heller, va?
 #758940  by Ufouria
 
Man kan inte gå efter priset på kassetter då GB kassetter i princip alltid kostar växelpengar, med några få undantag (t ex Trip World och Hammerin Harry). Första året jag samlade GB spel och skannade ebay med lys och lykta såg jag bara ett komplett T-rex till försäljning.
Nä, Bamse kassetter är inte heller ovanliga. Fråga Gsmhacker som har typ 20 st :lol:

Kollar man avslutade Tradera auktioner så är det en hel del Bamse exemplar som sålts senaste två månaderna varav 4 kompletta. Skulle nästan våga ge mitt huvud på att det är bland de topp 5 vanligaste GB spelen som finns som SCN. Vilka andra spel kan finnas i toppen? De jag kommer på nu på rak arm är SML 1 och 2, Donkey Kong Land och Tetris (enbart som kassett - komplett är ovanligt).

Kollar man ebay finns det inte ett enda komplett Baby T-Rex som sålts eller är aktiv auktion.
 #759000  by JBH
 
Bamse (Sverige)
Baby T-rex (Tyskland, Österrike, Schweiz)
We're Back: A Dinosaur Story (USA, Italien)
Agro Soar (Australien)

Finns även Edd the Duck i denna "serie" som skulle släppas i England men som aldrig blev av. Det var precis som de andra, samma spel fast med annan karaktär och ett fåtal andra ändringar.

Har t.o.m kontaktat personen som recenserat spelet och haft kassetten i prototypform i den enda tidningen som det nämns i. Han berättade att det mesta försvann/slängdes när tidningen lades ner.
Image
 #763725  by wonamik
 
Hej,

Har ett zelda jag är osäker på.

Jag är ingen expert på GB Advance, men det är nåt som inte känns rätt med denna.
boxen känns for glansig och vikten känns väldigt lätt, men som sagt kan vara äkta.
Sen har jag hort att om en bit av trycket går ned over underdelen av boxen så är det ett tecken.

http://tommystudier.webs.com/z1.jpg
http://tommystudier.webs.com/z2.jpg
http://tommystudier.webs.com/z3.jpg
http://tommystudier.webs.com/z4.jpg

nån som vet?
 #763737  by wonamik
 
Tack Ufouria, den är amerikansk. men oppnade precis den och ah, suck den är fejk haha.
 #763942  by mackan
 
Köpte en GBA SP 101 för en tid sen, efter att man spelat ett tag började lampan blinka rött, kort efter det slockna hela GBAn, köpte nytt batteri, men problemen kvarstår, vad kan det vara för fel? O går det att åtgärda?
 #767355  by Sonefors
 
Är det någon skillnad på Zelda Oracle of Seasons GBC vs VC? Annars så finns det en hel del i spelet som jag inte förstår, bl a det här med secrets. Hilfe!

Edit:
Såg ett klipp på tuben där det ligger en bok på disken som man kan läsa i. Jag har ingen bok där, och jag misstänker att jag bara har sista bossen kvar.
Last edited by Sonefors on 17 Oct 2015, 15:47, edited 1 time in total.
 #767362  by Sonefors
 
Jo, jag vet att det är något sådant. Och nu är jag klar med Seasons och misstänker, precis som ovan, att versionerna skiljer sig något. I GBC-versionen får man samla ledtrådar som tillslut bildar en kod man använder i Ages. I VC-versionen får man koden när man klarat spelet. Så nu har jag en kod!
 #772088  by T-ugn1
 
Har en fråga ang Sword of hope.
När det gäller scn versionen, är alla kassetterna översatta till svenska eller finns det scn kassetter på engelska? Om så är fallet, hur ser jag skillnad på kassetten?
 #772095  by Lurx
 
mackan wrote:Köpte en GBA SP 101 för en tid sen, efter att man spelat ett tag började lampan blinka rött, kort efter det slockna hela GBAn, köpte nytt batteri, men problemen kvarstår, vad kan det vara för fel? O går det att åtgärda?
Kan vara så att säkringarna i ditt gba sp har gett upp, kan du ladda det eller lampan blinkar bara till lite snabbt innan den slocknar igen? Man kan testa bygla över säkringarna (finns 2 st) och se om den går igång isåfall kan man köpa nya och löda in.

I värsta fall (om inget går att rädda) så skulle jag plockat ut skärmen och monterat denna i ett vanligt gba så som jag har gjort med mitt

Image

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19

Instagram #sndb.se