• Vad spelar ni för tillfället? (G&W, GB, GBC och GBA)

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #807970  by Ludu
 
Ufouria wrote:Kistan kom fram när jag dödade fienderna i en specifik ordning. Sjukt och långsökt! Hoppas det inte är mer sådant ologiskt skit!
Hmmm, kan det inte vara så att ugglan i grottan hintar om det? Jag kan ha fel men jag har noll minne av att man måste testa sig fram på det sättet :-k
 #808519  by Ufouria
 
Spelar som sagt Links uppvaknande och det är riktigt trevligt så länge man inte kör fast (just nu har jag inte kört fast). Det finns massa snäckor här och var som jag hittar. Måste jag samla alla dessa? Vad är det för något bra som händer när jag samlat alla (vilket jag inte kommer att göra)?
 #808529  by Ufouria
 
Ånej, nu är jag ju i deep shit! :o Spelar som sagt på en Super Game Boy och det är ju inte många färgnyanser. Kan t ex välja mellan tre-fyra nyanser av grönt (eller annan valfri färg) och nu frågar de två gubbarna som blockerar vägen för mig för att komma in i fjärde dungeon att jag måste veta färgerna på dem (röd eller blå) men de är ju båda gröna :lol: Måste jag skaffa mig en GBC tro för att ta mig vidare?
 #808530  by Ludu
 
Det stämmer :yes: Men det där är en bonusgrotta, bara för de som spelar på GBC!

Snäckskalen gör att du får ett bättre svärd om du hittar tillräckligt många så det är inte ett krav för att klara spelet :good: Det finns 26 men det räcker med att hitta 20.
 #808534  by Ufouria
 
Åh, tack! :)
Ett bättre svärd skulle inte sitta fel och bra att man inte behöver samla alla snäckorna. 20 kanske jag lyckas samla ihop.

Så jag behöver alltså inte klara "bonusgrottan" (inget musikinstrument där inne)? Alltså grottan som dyker upp när jag flyttar på gravstenarna?
 #808576  by Ludu
 
Ufouria: Nä precis, inget instrument i Color Dungeon som den heter. Belöningen är en uppgradering likt svärdet man får av snäckorna men jag säger inte vad :-w

Lirod: Jag hörde att Nintendo satt en spärr som gör att man inte får börja spela Breath of the Wild förrän Link's Awakening är avklarat ;)
 #808585  by Lirod
 
Ludu wrote:Jag hörde att Nintendo satt en spärr som gör att man inte får börja spela Breath of the Wild förrän Link's Awakening är avklarat ;)
:lol: :arg:
 #808600  by Ufouria
 
Mystic Quest måste jag ge en andra chans. Gillade det starkt men gav upp när jag fastnade efter typ en halvtimme-timmes spelande :P Har inte mycket tålamod med denna typ av köra fast spel. Däremot kan jag nöta om och om igen samma boss/bana utan att tröttna/ge upp. Då känns det dock som man gör framsteg varje gång då man blir lite lite bättre vid varje omstart. Att fastna i ett spel och inte veta vart man ska brukar ju sällan leda framåt alls. Man kanske får ihop några fler mynt/diamanter men det är det enda.
 #812116  by Ufouria
 
Jaha, det minns jag inte. Kanske inte har spelat tvåan iofs trots att jag ägt spelet i typ 10 år... Ettan vill jag minnas var superduper lätt, t om för mig. Jag skulle vilja få tid över att spela igenom alla tre, i rätt ordning. I slitet av maj kanske :)
 #812118  by rakapparat
 
Ettan är ingen höjdare, enkelt men väldigt simpelt minns jag det som. Det här var klart ett steg uppåt på stegen i spelbarhet men på sin höjd mediokert. Däremot att det spelet har flera röstklipp i sig är imponerande!

@snotcrow, skoj var och ta i, helt okej. Tråkigt bara när sista banan ska var överjävligt mot en.
 #812230  by Ufouria
 
Spelade en omgång Double Dragon (det första). Fienderna slåss i princip inte. De står bara där. Så otroligt lätt att ta sig fram genom de första tre missions. MEN, sedan händer det. Då börjar de jobbiga precisionhoppen (DD är något för Mario älskarna - inte Mario-hatarna, dvs mig - avskyr hopp och tajming). Ramlar man ner så är det att börja om helt från början av banan. Nåväl, det gick väl relativt bra. Men sedan kommer det förbaskade partiet (som även finns i NES versionen) där man ska förbi stället där husväggens tegelstenar åker ut och knuffar ner en till en snabb död. Så himla oförlåtande. Tror inte jag orkar spela det igen. Är ju enbart en transportsträcka de första tre banorna och sedan dör man och får game over på 10 sekunder på ca fjärde mission :arg: Inga continues heller.
 #825393  by Ufouria
 
Spelar nu Castlevania (Circle of the Moon) på Retron 5. Grym grafik! Gillar det än så länge mycket mer än Harmony men vet inte om det är bättre än Aria (det återstår att se). Höll dock på att bli skogstokig (vilket jag sällan blir) när jag gång på gång blev förstenad av Medusorna inne i "klocktornet" :arg: Att bli förstenad är nästan lika frustrerande som att bli äggplantad i Kid Icarus! :x
 #829049  by Ufouria
 
Det är kul med NHL spel! Allra mest gillar jag förstås de nyare. Tror det är NHL 13 som jag har spelat sönder mer eller mindre.

Idag har jag spelat flera matcher i NHL 95 och NHL 96 till GB. Vid första anblicken kändes de rätt dåliga men inom kort satt jag med ett stort leende på läpparna. Det var kul! 95 och 96 var väldigt lika, men frågan är om jag inte gillade 95:an mer. Gubbarna var lite snyggare i den version. De blev tjockare och grötigare i 96 års version.
 #831048  by Ufouria
 
Någon som spelat Top Ranking Tennis? Otroligt bra spel vilket man inte tror (vem kan tro att ett jäkla Tennis spel kan vara spelbart?!). Dock är det svårt! Spelar jag på practise är det inga problem men spelar jag på "vanligt" sätt så är det svårt att vinna och det verkar inte som man kan ställa in svårighetsgrad, eller har jag missat nått? Har inte spelat jättemycket och har dålig koll.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Instagram #sndb.se