• Vad spelar ni för tillfället? (G&W, GB, GBC och GBA)

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #757518  by Ufouria
 
Bionic Commando till GB är bäst! :D Antar att du spelar GB och inte GBC versionen? GBC versionen tycker jag inte ser så roligt ut, men jag har aldrig spelat det så kan egentligen inte uttala mig om det.
 #757520  by Ludu
 
Jepp, ditt gamla exemplar :D Ska fortsätta imorrn ute i stugan!

Ja det på GBC verkar inte riktigt hålla måttet. Jag spanade in det för längesen men tappade intresset raskt! Men som du säger kan man ju alltid ha fel :)
 #759008  by Ludu
 
Visst är det rätt trevligt när målet är high score? :) jag blev så sjukt frustrerad i kampen om att besegra kungen men när jag sen spelat för själva flipprandets skull har det bara varit kul :good:

Lustigt nog spelade jag Pokémon Pinball igår och har samma problem där: att precisionsskjuta när det väl gäller är lönlöst!
 #759157  by 0LD5K00L
 
Ludu: Jobbigt bara när man tagit sig till "översta våning" och liksom precis misslyckas med att få bort allt och warpa till bossen, men ja annars är det förbaskat trevligt. :) Har aldrig spelat Pokémon Pinball förresten, skulle du säga att det är ungefär lika roligt?
 #759188  by Ludu
 
Bragolgrothion: M&L SS är magiskt :D är det första gången du spelar det och har du spelat nåt av de andra spelen i serien?

05: Absolut :) bollfysiken är inte alltid helt hundra och det kan ibland gå lite för snabbt, men när reglerna för att fånga och utveckla Pokémon sitter väger det upp :) Gillar ni KPL borde ni verkligen ge PP en chans :good:
 #760396  by Ludu
 
Jag fortsätter nu och då med Pokémon Pinball och tiden bara flyger iväg 8-[ Jag fångar och utvecklar monster till höger och vänster och igår klarade jag till och med av Mewtwo-minispelet efter att ha misslyckats flertalet gånger :D Det är en bra bit kvar tills jag fyllt pokédexen men det tar sig!
 #761236  by Ludu
 
YEAS!! :D :D Jag har kört på det betydligt knepigare röda brädet i Pokémon Pinball för att få det bortgjort. I morse hade jag bara Kabuto, Omanyte och dess utvecklingar kvar för att ha fångat alla monster exklusiva till just den röda halvan av spelet. Om ni spelat det vet ni kanske om att de bara går att fånga på Cinnabar Island, ett ställe som kräver minst tre lyckade Map Moves. Efter en sjukt lyckad omgång med båda infångade och massvis av extraliv fortsatte jag bara. Jag hade trots allt klarat minispelen ett par gånger och det kanske var läge att försöka sig på den vansinnigt sällsynta Mew (klara de tre minispelen två varv sedan kan han med mycket liten chans börja dyka upp på Indigo Plateau).

Efter ett tiotal påbörjade Catch Modes (och ännu ett varv av minispelen i förbifarten) dök han plötsligt upp :o Med nerverna på helspänn hade jag lite problem att avtäcka den skuggade bilden men till slut stod han där mitt framför mig. Bollräddaren hade försvunnit men jag ville pricka av honom ett par gånger och minsta snedsteg hade inneburit en förlorad Mew. Förstå min panik då pokébollen med 20 sekunder kvar rullar över en icke-uppladdad Pikachus huvud på väg ner mot öppningen. Ett par kaotiska tiltar kunde mirakulöst få bollen i spel igen och jag kunde till slut fånga upp bollen och vänta ut tiden med en upplyft flipper. Som guider berättat för mig räcker det att träffa Mew ett par gånger då det är omöjligt att fånga honom på vanligt vis. Han sprang iväg, jag gjorde en quick save och som jag hoppades fanns han där i min Pokédex :D För skojs skull fortsatte jag spelet efteråt och efter ett till varv minispel och 10 miljarder poäng var det dags att låta bollen rulla ner.

Tio Pokémon kvar på blåa brädet varav fem har utvecklingar. Snart så!
 #761294  by segasonic
 
Way to go! :good:
 #780828  by segasonic
 
Vilka är de sex du använder?
 #798222  by Ufouria
 
Spelar Sneaky Snakes. Helt underbart! :D Älskar NES versionen som jag spelade mycket som barn men först klarade på äldre dar. Sneaky Snakes är väldigt likt NES versionen men inte "3D" samt har mer varierande banor och häftiga grejer.
 #802049  by Ludu
 
Jag ägde ett exemplar av Sneaky Snakes ett tag efter att jag köpt ett paket där Mega Man III var huvudattraktionen. Dock testade jag väldigt snabbt och fastnade inte riktigt för det så det fick ryka tillsammans med diverse dubletter osv. Kanske borde gett det en ärligare chans :yes:

Förresten, på tal om ingenting, är Fortified Zone något att ha? Jag snubblade på det i någon video och det såg rätt trevligt ut. Är det någon som har spelat det? :)
 #802052  by Ufouria
 
Sneaky Snakes borde du absolut ge en ny chans. Är precis som ett plattformsspel fast mer varierat (plattformsspel har ju annars tendens att kännas mediokra och meningslösa).

Fortified Zone är helt klart spelvärt. Känns lite som Metal Gear fast mer linjärt eller typ som Zelda 1 när man är inne i grottorna. Det är väldigt kort och ganska lätt. Har för mig att musiken var rätt trevlig oxå.
 #802064  by Ludu
 
Det var nog så jag kände då jag testade, halvdant och menlöst, men det var förmodligen för kort test för att avgöra det hur som helst :) Hade en hel hög att funktionstesta.

Ja jag fick verkligen Metal Gear-vibbar, kanske ska hålla halvspan på det!

Nästa vecka kommer jag spela två riktigt efterlängtade spel :D men då de är så pass korta dyker de nog upp i Senast avklarade när jag lagt vantarna på dem...
 #802075  by Ufouria
 
Ja, stort grattis till KD som du vann på Tradera! :D Vet att du sökt efter det länge. Skulle skicka ett PM om det men det försvann på något sätt.
Har själv inte spelat igenom KD så det ska bli intressant att höra vad du tycker om det. NES versionen är ju bra och GB versionen ser trevlig ut.
 #806630  by snotcrow
 
Hmm fel tråd kanske. Men wario land 4 (GBA) slutade jag spela igår efter 3-4 timmar.
Det är rätt coolt med många moves som finns att tillgå. Men vad röriga banorna är. Ge mig en röd tråd!

Hade wario land 1 på GB som kid och fastnade aldrig riktigt för det heller. Nej jag är nog inget wario fan :)
 #806644  by Ludu
 
Warioland 1 är ett av mina favoritspel men jag har full förståelse för de som tycker det är lite segt :)

Fyran hypade jag nå djuriskt efter att ha sett screenshots i Club Nintendo-magasinet och nån kort lågupplöst video på... gamespot kanske? Eller så var det på den officiella WL4-hemsidan :lol: Inget "första 40 minuterna" utan bara ett smakprov på typ 30 sekunder :D Jag hade vid det tillfället varken spelat tvåan eller trean så det var ett rejält hopp från det första spelet. Igår var det exakt 15 år sedan jag lade vantarna på det och även om det, som du säger, var lite rörigt (särskilt på original-GBA) tyckte det var grymt..

Förutom musiken :( Även om vissa melodier kan vara bra gillar jag inte ljuden de använder (samma gäller WarioWare) och de konstanta tempoväxlingarna gör inte saken bättre.

Hur långt hann du komma på de 3-4 timmarna? :)
 #806645  by Ufouria
 
Jag avskyr Wario som person/karaktär (äckligt arrogant) men jag ska ge Wario spelen till GB en chans i framtiden. Har testat något av dem (tror det var GBC versionen) men jag gillade inte den första kvarten jag spelade det och la det åt sidan.
 #806647  by snotcrow
 
Förstår att man kan tycka om det.
Riktigt skön 'rush' man har på L/R-knapparna. Gillade att mosa igenom stenblock :)

Hade fixat entry passage, hela den till höger om den och påbörjat några andra.
Tror mest jag tappade intresset när jag insåg att man var tvngen att hitta alla stenar för att kunna nå bossen på varje 'värld'. Jag är en sån som gillar att klara spel med så låg % som möjligt :)
 #806649  by Ufouria
 
Hahaha, då är du precis som mig! :D Varför anstränga sig i onödan och skaffa 100% när det roligaste är att bara springa igenom spelet. (och sedan ta itu med nästa spel) Alltså bara plocka russinen.

Det fick mig att tänka på hemska Ultimate GnG till PSP. Vilket skitspel! Det var roligt fram tills att man på sista banan insåg att man var tvungen att plocka alla "grejer" (minns inte vad det var man plockade) för att kunna låsa upp boss-banan :/
 #806654  by Ludu
 
Jag minns att jag inte tyckte om honom lika mycket längre när han blev så, i brist på bättre uttryck, fisig 8-[ Plus att han på senare dar utvecklat en läskig läpplöshet :o

Ja då förstår jag att Warioland och in synnerhet 4 inte är er grej :) Det är mycket att hålla reda på och det krävs en hel del utforskande. Shake Dimension på Wii tror jag funkar för båda typer av spelare. Nog kommer samlarskärmen gapa tomt men om jag inte minns fel får man möta slutbossen även om man bara springer från start till mål :good: Det är ett väldigt underskattat och trevligt spel :yes:

Tråkigt att höra angående Ultimate GnG :( Vi får se om jag tycker att det bidrar eller inte!
 #807919  by Ufouria
 
Så, nu har jag tagit upp och spelat Zelda Links Uppvaknande för tredje eller fjärde gången. Denna gång den svenska versionen (tidigare ggr originalutgåvan på engelska). Måste säga att trots att jag inte tycker engelskan är svår så är det väldigt mycket trevligare och roligare när texten är på svenska. Bra översatt må jag säga!

Dock har jag redan fastat! ](*,) I andra "borgen/templet". Tror det var där jag fastnade sist oxå. Hittar inte mördarnyckeln (eller vad den nu hette) :P

Edit: Mardrömsnyckeln hette den visst :) Men det hjälper mig inte att få tag på den. Kollade in walkthrough men jag får inte fram kistan med nyckeln när jag flyttar blocken som de gör i videon :-k

35:50 och en minut framåt i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=thdoE3ni8RM
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Instagram #sndb.se